Ubiquity Unify AP lite, tappar hastighet

Permalänk
Medlem

Ubiquity Unify AP lite, tappar hastighet

Hej!

Har flyttat till hus och har köpt en Ubiquity Unify Lite AP för att utöka wifi täckningen. Första veckan funkade allt kanonbra och fick 100mb upp och ner vilket är det jag har via fiber från Telia. Men nu en vecka senare kommer jag bara upp i knappt 50mb oavsett vart jag är i huset. Vad kan ha blivit fel? Den är kopplad via nätverkskabel direkt från routern.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Hej
Nu vet inte jag hur din AP är inställd men kan det vara så att den enhet du testar med har hoppat över på Radio 2G?
Jag har min AP inställd på samma SSID på 5G och 2G då kan tyvärr enheterna hamna på 2G trotts att den är inställd på att prioritera 5G.

Ha det bra ::R

Permalänk
Medlem

Vad har du för länk? Säkert g eller n. Se till att du har ac

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Separera annars 5G och 2G näten.Så får du inte det problemet.

Visa signatur

2700X, 1080ti , X470-F.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Ska kolla inställningarna. En omstart löser det tillfälligt. Men jag tror problemet som ni säger är att 5ghz och 2ghz har samma ssid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Unifi ska prioritera 5ghz över 2,4 och skicka över klienter dit om dom stödjer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Unifi ska prioritera 5ghz över 2,4 och skicka över klienter dit om dom stödjer det.

men det är en inställning som man måste göra - åtminstone var inte det default på mina

// LZ