Jag har lagt totalt $997,04 på Steam. Vad ligger du på?

Permalänk
Medlem

Det är nästan så man vill gråta här alltså..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Stonecape:

$862.80 under 8 år.

Helt okej, men har inte spelat allt jag köpt tyvärr.

Låter unikt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

TotalSpend $1,029.72

Inte så farligt, har haft Steam sen starten med Half Life 2...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det handlar alltså även enligt dem själva enbart om pengar du spenderat på dem, och inte rea, uppräknat till MSRP...

Så alltså precis det jag sagt hela tiden, trots att du påstått motsatsen?

De räknar inte Rea summor. Alltså är hela siten meningslös.

Permalänk

http://prntscr.com/jxcs7s
TotalSpend $8,679.98
OldSpend $2,607.08
PWSpend $0.00

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

93 dollar, köper mest spel på externa siter som är billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Så alltså precis det jag sagt hela tiden, trots att du påstått motsatsen?

Nä. Du säger att de räknar rea, uppräknat till MSRP, och jag säger att INTE gör det, utan att de räknar vad du faktiskt spenderat, vilket är MSRP, om det är vad du köpt spelet för, och "Rea" om det är vad du köpt spelet för.

Skrivet av AdoringFan:

De räknar inte Rea summor. Alltså är hela siten meningslös.

Återigen, "siten" är Steam. Logga in på Steams sida, klicka på Kundtjänst, Mitt konto, Data Related to Your Steam Account, och slutligen, Externa pengar som använts.

Jag förstår inte vad det är som är otydligt ens. Steams text på sidan är utryckligen "detta är hur mycket pengar du använt på vår sida" (Detta är summan av externa medel som har tillämpats på ditt Steam-konto, antingen för att köpa spel på ångbutiken eller finansiera din Steam Wallet.) (Fantastiskt hur Google translate får det till ångbutiken, men inser vad Steam Wallet är...)
Anser du att summan är felaktig, titta på Köphistorik och se vad de anser att du har betalat för... Och ta sedan upp det med dem.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nä. Du säger att de räknar rea, uppräknat till MSRP, och jag säger att INTE gör det

Jag har INTE sagt att de räknar rea. Utan tvärtom. Läs om läs rätt. Herregud.

Jag har inte lagt 80000 kr på Steam.

Permalänk
Medlem

oj då!

Holy Shit.... $4,647.04 på ungefär 10 år!

R.I.P

Permalänk
Medlem

Efter 11 år på Steam ser det så här ut för min del.

TotalSpend 2018-06-15 07:04:26.290 $548.04
OldSpend 2018-06-15 07:04:26.290 $351.68
PWSpend 2018-06-15 07:04:26.290 $0.00

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

"We used to make games, now we make money."

Edit: TotalSpend $909.02 över lite drygt 10 år.

Permalänk
Medlem

Type Time Calculated Amount in USD
TotalSpend 2018-06-18 07:53:45.650 $2,214.56
OldSpend 2018-06-18 07:53:45.650 $1,630.21
PWSpend 2018-06-18 07:53:45.650 $0.00

Mer än jag trodde men funderar på hur de räknar med grejer man köpt via HumbleBundle. I början av 10-talet köpte visserligen jag och några polare rätt många coop-spel, samt att man kanske köpte något annat vid sidan om. Men de senaste åren har väl majoriteten varit via intressanta Humblebundles och då har man ju kanske inte lagt mer än 5-20€ för 5-8 spel som kostar betydligt mer om man skulle köpt dem på Steam.

Edit: På 8 år får kanske tilläggas. I det perspektivet kan det väl verka ganska rimligt ändå när jag tänker efter.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdoringFan:

Jag har INTE sagt att de räknar rea. Utan tvärtom. Läs om läs rätt. Herregud.

Jag har inte lagt 80000 kr på Steam.

De ser alla dina transaktioner och har enbart räknat ihop dem. Att du sen inte inser hur mycket pengar du spenderar är en annan diskussion (eller om ditt konto som sagt är kapat).

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

De ser alla dina transaktioner och har enbart räknat ihop dem. Att du sen inte inser hur mycket pengar du spenderar är en annan diskussion (eller om ditt konto som sagt är kapat).

Varför skulle mitt konto vara kapat ihop med SteamGuard och inga nya spel eller andra varor eller mystiska transaktioner finns i historiken?

Jag har inte spenderat $8000.

De har räknat ihop MSRP.
Inga Steamsale priser.

Alltså räknar de fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdoringFan:

Så alltså precis det jag sagt hela tiden, trots att du påstått motsatsen?

De räknar inte Rea summor. Alltså är hela siten meningslös.

Kan du inte läsa?

Det är den exakta summan som tillförts steamkontot. Det stavas dessutom reasummor. Du får försöka spåra insättningarna så att du kan tacka den som tillfört pengar åt dig.

Vem ska vi i tråden lita på? Din mentala bokföring under flera år eller steams interna register?

Sajten är meningsfull, du har fel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdoringFan:

Varför skulle mitt konto vara kapat ihop med SteamGuard och inga nya spel eller andra varor eller mystiska transaktioner finns i historiken?

Jag har inte spenderat $8000.

De har räknat ihop MSRP.
Inga Steamsale priser.

Alltså räknar de fel.

Du säger att du inte spenderat pengarna, den enda slutsatsen då är att någon annan gjort det. Det är dina ord.

Det finns ingen anledning till att de inte skulle räkna rätt priser, då det är transaktionerna de tittar på, inte priserna. Men du får gärna ge någon källa till ditt påstående. Köp ett spel som just nu är på rea och se hur mycket det ökar, till exempel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Renrakad:

Kan du inte läsa?

Det är den exakta summan som tillförts steamkontot. Det stavas dessutom reasummor. Du får försöka spåra insättningarna så att du kan tacka den som tillfört pengar åt dig.

Vem ska vi i tråden lita på? Din mentala bokföring under flera år eller steams interna register?

Sajten är meningsfull, du har fel.

KIkar jag på transaktionerna i steamklienten så finns det ingenting suspekt där. Så ja, siten har fel.

Skrivet av Dunder:

Du säger att du inte spenderat pengarna, den enda slutsatsen då är att någon annan gjort det. Det är dina ord.

Det finns ingen anledning till att de inte skulle räkna rätt priser, då det är transaktionerna de tittar på, inte priserna. Men du får gärna ge någon källa till ditt påstående. Köp ett spel som just nu är på rea och se hur mycket det ökar, till exempel.

Källa? Ja min plånbok, bank, transaktionshistorik i steamklienten.
(Den reggar Market transactions och Store transactions)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdoringFan:

KIkar jag på transaktionerna i steamklienten så finns det ingenting suspekt där. Så ja, siten har fel.

Källa? Ja min plånbok, bank, transaktionshistorik i steamklienten.
(Den reggar Market transactions och Store transactions)

Precis, så det är alltså transaktionen värde den räknar på, inte produktens "vardagliga" pris. Så siffrorna bör stämma exakt med verkligheten

Varför du tror att de håller koll på vad en produkt kostade vid en specifik tidpunkt, snarare än bara transaktionens värde, vet jag inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

$1.751.08
10 år, 297 spel.

Förmodligen mindre än vad de flesta jag känner lägger på öl under ett års tid.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag har lagt $290.94 USD på Steam över 11 år på detta kontot. Inte allt för mycket tycker jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

$294.01 på 4 år. Spelar mest mycket äldre spel som jag köper för en spottstyver på Gog.

Permalänk
Medlem

107 dollar på 5 år. Inte allt för dåligt ändå! Frågan är om det räknar in alla koder man fått från G2A, Kinguin och TremorGames...

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem

2638 dollar, fan ska inte handla där mer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du snackar i nattmössan.

Enligt det där så har jag spenderat över $8000 vilket är helt åt skogen fel då jag inte spenderat mer än 4000 SEK totalt under de 13 år jag haft steam.

Alltså räknas inte alls rea och dylikt.

Och nej vi pratar inte om GMG, eller gråa sidor som säljer stulna nycklar. Utan Steam Rea.

Du har dock fortfarande FEL, ja du har spenderat $8000 om det är det den säger, punkt, om du FORTFARANDE inte tror på det så kan du göra beräkningen själv under Account -> View purchase history ( https://store.steampowered.com/account/history/ ) där du ser exakt _ALLT_ och för vissa summer du gett för exakt vad sedan du skapat kontot, finns plugins som Enhanced Steam ( http://www.enhancedsteam.com/ ) till Chrome som kan göra beräkningen åt dig, vilket kommer bli samma summa.

T.ex.

Men ja, du har allt du behöver för att göra dina egna beräkningar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Jag har INTE sagt att de räknar rea. Utan tvärtom. Läs om läs rätt. Herregud.

Du säger att de tar köp till rea pris, och räknar dem som köp till fullpris. Och jag säger att de inte tittar på dina köp överhuvudtaget, utan bara vilka pengar du fört in på kontot. Vilket gör att om du köpt till fullpris, eller till rea, inte spelar någon roll. Som sagt, har du problem med att det står att du har spenderat 8000 dollar, ska du kanske vända dig till Steam, och ifråga sätta det, i stället för att bråka med mig.

Skrivet av AdoringFan:

Jag har inte lagt 80000 kr på Steam.

Som sagt, Valve / Steam verkar vara av en annan åsikt. Du ska kanske ta det med dem och försöka få veta vad som hänt...

Skrivet av Zicsoen:

Mer än jag trodde men funderar på hur de räknar med grejer man köpt via HumbleBundle.

De räknar inte dem alls. De räknar enbart vad du gett dem i pengar. Spel köpta via tredje part, exempel Humble, finns inte med i den här summan. Det finns säkert en transaktionshistorik hos Humble med, så man kan lägga ihop de båda. Eller så använder man någon tredjeparts site, som räknar ut vad grejerna är "värda" till fullpris / dagspris, och tröstar sig med att så mycket har man åtminstone inte betalat.

@Dunder
@Renrakad
@Tenerezza

Tack.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

rags to riches

senast jag betalade för spel var 2013, ganska lätt att bli steamrik om man vet hur marknaden fungerar

Permalänk
Medlem

$2288,18 på 13 år. I snitt ca: 1600kr per år, vilket låter som mig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi