Permalänk
Avstängd

Betting på VM

Hej, jag tänkte om man till exempel har telefon kontakt med någon på plats i Ryssland så borde man ju kunna ha 100% säkra bets under hela VM. Deras tidzon är väl typ en timme före våran och dvs då borde en polare eller en kontakt i Ryssland kunna berätta hur matchen ser ut och man hinner lägga ett bet på den som verkar vara den säkra vinnaren i matchen. Kring 60 minuter+ så borde man kunna se vilket lag som håller på att vinna och därefter kunna kamma hem feta pengar. Men till min fråga är det ens lagligt? Det känns ju som hela beting systemet blir riggat och att spelbolagen borde bli misstänksamma om man lägger höga summor och vinner varenda bet?

Permalänk
Medlem

Om jag förstått dig rätt så menar du alltså att ryssland ligger en timme före i framtiden så då tänkte du be en kontakt i ryssland betta i ett resultat som kommer från framtiden....?

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

@Lothric: problemet är att det tar en timme för polaren att berätta det.

Permalänk
Medlem

Om du kan Japanska så ligger Japan 8 timmar före oss.

Permalänk
Medlem

Det går att genomföra men du måste ta det väldigt varsamt så att det inte upptäcks. Jag gjorde detta VM 2014 och är nu ekonomiskt oberoende.

Mvh

Permalänk
Avstängd

@Ohdear: Ja, eftersom de gör mål en timme före våran tid så blir det fördröjning.. Varför tror du det är natt nu i USA och dag här exempelvis? Våran tid är före deras.

Permalänk
Medlem

Jorden är platt.
Att de är en timme före oss i Moskva är en lögn, nätet är bara väldigt segt, det tar en timme för data från Moskva att nå oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothric:

@Ohdear: Ja, eftersom de gör mål en timme före våran tid så blir det fördröjning.. Varför tror du det är natt nu i USA och dag här exempelvis? Våran tid är före deras.

Det tänkte jag aldrig på
Men detta måste ju gälla på mer saker än bara betting ju? Måste vara jättefarligt om fler får reda på detta

Måndagar

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

(Kan rekommendera att ta en titt på TS historik gällande skapta trådar och då specifikt skapta och låsta trådar. Mycket trollande...)

Permalänk
Medlem

haha årets tankevurpa?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

@filbunke: Vi får för TS skull hoppas att han trollar och inte är seriös i sin fundering.

Permalänk
Avstängd

Haha, kul skämt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lothric:

@Ohdear: Ja, eftersom de gör mål en timme före våran tid så blir det fördröjning.. Varför tror du det är natt nu i USA och dag här exempelvis? Våran tid är före deras.

Nu har du nog tänkt lite fel här tror jag ;).
Matchen visas samtidigt över hela jorden. Den är lika live i Ryssland som i Sverige och Brasilien så den fördröjningen av matchen du pratar om finns inte.
Det innebär att samma match börjar vid olika klockslag beroende på var i världen man är. Sitter man i västra USA och vill glo på fotbollsmatcherna så får man se dem lite innan solen gått upp på morgonen och sitter man i japan så visas samma match på kvällen lokal tid.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

**tråd låst, §1.6 saknar disskusionsvärde/§1.5 //mod **