Permalänk

ssd och hdd innehåll?

Tjenixen! Har levt på min SSD ett bra tag nu men den är bara på 250 gb så bestämde mig för att köpa till en 2TB HDD. Dessvärre tänkte jag inte längre än så, min fråga är: Vad bör man ha på SSD? Förstår att de är de program man ofta kör, men vad mer? Sedan kan detta låta riktigt dumt men hittar inget vis att flytta över mappar på... Copy Paste tar ej bort något utrymme från SSD.
Tacksam för svar och hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlArthur:

Tjenixen! Har levt på min SSD ett bra tag nu men den är bara på 250 gb så bestämde mig för att köpa till en 2TB HDD. Dessvärre tänkte jag inte längre än så, min fråga är: Vad bör man ha på SSD? Förstår att de är de program man ofta kör, men vad mer? Sedan kan detta låta riktigt dumt men hittar inget vis att flytta över mappar på... Copy Paste tar ej bort något utrymme från SSD.
Tacksam för svar och hjälp!

Copy-paste gör precis vad det låter som, kopierar (d.v.s. skapar en identisk fil) på en vald plats och sparar källan. Att flytta mappar gör du antingen en kopia via copy-paste och sedan raderar källan när det är klart, eller kör ctrl + x vilket är vad du är ute efter, "flyttar" en fil eller map till en annan plats.

Jag har lite allt möjligt på mina SSD:er, dock inte olika former av media som bilder/videor.

Permalänk

Du bör ha spel som är dåligt optimerade så som till exempel om du spelar csgo för att ladda upp gamet och pubg för att komma in snabbare och det ska ladda snabbare, du kan även ha program så som redigerings program för att det ska rendera snabbare. sen ska du ha operativ systemet där också.! HDD kan du ha foton, filmer, skype, discord osv Så jag har det iallafall!

Permalänk

@André Jönsson: Okej tack för svar! Vet du om det är "farligt" för datorn om ssd skulle bli full? eller lagras saker man laddar ner framöver på hdd istället utan fara?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CarlArthur:

@André Jönsson: Okej tack för svar! Vet du om det är "farligt" för datorn om ssd skulle bli full? eller lagras saker man laddar ner framöver på hdd istället utan fara?

Saker sparas där du själv anger, är ssdn full och du anger den får du ett felmeddelande, daton väljer inte plats själv.
Kopiera innebär kopiera så vill du inte radera själv efteråt så välj klipp ut i stället för kopiera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.