Steelseries Arctis 7 "knäpper i ljudet"

Permalänk
Medlem

Steelseries Arctis 7 "knäpper i ljudet"

Har införskaffat mig Steelseries Arctis 7 trådlösa lurar, jätte nöjd osv med allt förutom en sak är att när man tex har musik eller något annat som spelas upp så knäpper det till i lurarna precis som det blir ett väldigt kort lagg. Detta sker lite då och då. Jag har Pucken som sänder signalen till lurarna precis framför mig. Är det någon som haft liknande problem med likadana lurar?

Permalänk
Medlem

Har du installerat steelseries engine till att börja med?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Har du installerat steelseries engine till att börja med?

Det är installerat och jag har testat med olika inställningar osv men gör varken till eller från. Lämnade tillbaka lurarna och tog ett par nya men de var samma problem så antar att de inte är lurarna de är fel på. Så frågan är vad kan det vara som gör att de blir så här? Det går ju via USB.

Permalänk

@PingWin: Har du några andra lurar att testa med? Och har du testat utan pucken (om det går)? För det kan vara störningar från komponenterna i datorn faktiskt... Har samma problem själv att det knäpper till då och då. Dock så har jag inte samma hörlurar... så har ingen aning om det faktiskt är det felet jag beskrev.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

@PingWin: Har du några andra lurar att testa med? Och har du testat utan pucken (om det går)? För det kan vara störningar från komponenterna i datorn faktiskt... Har samma problem själv att det knäpper till då och då. Dock så har jag inte samma hörlurar... så har ingen aning om det faktiskt är det felet jag beskrev.

Har provat med mina gamla qpad qh-90 och de funkar klockrent. Men testade nu med sladd och då fick jag också knäppande ljud och efter rört om burken lite så helt plötsligt så funkar det trådlösa utan att ge missljud. Tycker det är märkligt. Vad är det som kan orsaka att det ger något sådant ljud? Har ordning och reda bland kablar osv i burken.

Permalänk
Medlem

Nu blir det typ svagt brus ljud i bakgrunden istället märkte jag.

Permalänk
Medlem

Om du upplever att ljudet i dina lurar känns dåligt. Testa ladda ner Peace APO och kör dessa inställningar: https://gyazo.com/9eb24d2512469605fae4ed3adcc21f0b
Dolby Atmos för Headphones hjälpte också till när jag försökte få dem att låta "bra".

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Testa sänka din uppspelningskvalitet i ljudenheten till 96000hz. Kan ta bort knäppen.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Skrivet av PingWin:

Har provat med mina gamla qpad qh-90 och de funkar klockrent. Men testade nu med sladd och då fick jag också knäppande ljud och efter rört om burken lite så helt plötsligt så funkar det trådlösa utan att ge missljud. Tycker det är märkligt. Vad är det som kan orsaka att det ger något sådant ljud? Har ordning och reda bland kablar osv i burken.

Ja du... Jag har ingen aning vad som kan orsaka att det ger sånt ljud. Kanske för dåligt eller för gammalt ljudkort. Nej jag har ingen aning som sagt.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

@PingWin: Har du provat att byta usb port?

Haft det en gång i mina lurar, kör du med 7.1 aktivt?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk

Jag har samma knäppande i mina arctis 7.

Permalänk
Medlem

Jag bytte mina till ett par nya men problemet kvarstod, tills jag höll på lite med burken då försvann det helt plötsligt och fungerar fortfarande bra. Vad problemet var har jag inte en aning om.

Permalänk
Medlem

Lyfter denna tråd. Har ett par av dessa lurar och jag håller tamigfan på bli galen. Bytt portar för usb, provat ha pucken på olika ställen varav att sträcka ut sladden och ha den så¨långt bort som möjligt funkar bäst. Fler med samma problem?

Permalänk

Bumpar denna tråden då ingen verkar ha svarat med en lösning.
Upplever exakt samma symptom och har lokaliserat problemet till inställningen Dialogue Enhancement i SteelSeries Engine. Ställde det till None och knastret/knäppet är long gone!