Jag blir fullkomligt GALEN

Permalänk
Medlem

Jag blir fullkomligt GALEN

Ok har ett problem.
Kör ett GF4 Ti4200 - Tv-Out, klonad i nview, funkar KANON...ända tills jag skall kolla på en film. Det spelar absolut ingen roll vilket program jag väljer....så fort jag skall se en film blir det bara svart. Jag kan köra ett fönster med MediaPlayer och det blir bara kolsvart....Testat att byta upplösning på TV-outen men det funkar inte...

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Re: Jag blir fullkomligt GALEN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gafle
Ok har ett problem.
Kör ett GF4 Ti4200 - Tv-Out, klonad i nview, funkar KANON...ända tills jag skall kolla på en film. Det spelar absolut ingen roll vilket program jag väljer....så fort jag skall se en film blir det bara svart. Jag kan köra ett fönster med MediaPlayer och det blir bara kolsvart....Testat att byta upplösning på TV-outen men det funkar inte...

Någon som vet?

hade samma problem i linux när jag körde klonat... blev ingen film bara blåt... stängde av skrämen å slog b ara över till TV. Fugnerade det. Jävligt skumt.

Och vem blir inte GALEN?

Permalänk
Medlem

Du måste ha skärmen du ska visa film på som primär. I detta fall tvn.

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

Re: Jag blir fullkomligt GALEN

Jag blir fullkomligt GALEN

BRA !

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Medlem

Fick du ordning på det? Precis som S8N sa så måste du välja skärmen du ska titta på som primär, för den visar bara filmen som svart på sekundär-skärmen. Om du t.ex. ska spela in på video från datorn genom att koppla videon till tv-ut så måste du välja den ut-vägen som primär för att få någon bild på videon, även om du då inte ser någon bild på dataskärmen, vilket kan få en att tro att inget spelas in, men så är alltså inte fallet.

Jag har själv suttit med det här problemet bland andra när det gällde tv-in och out, så jag förstår frustrationen..

Permalänk
Medlem

Det där har jag förmig står till och med i FAQ:en.

Aja, Det var det löjligaste man kunde lyckas med

Permalänk

Tur man har ett ATI, då slipper man problem som dessa..
Tack gode Gud för ATI's overlay-inställningar.. funkar kanon!

Permalänk
Medlem

Vadå ha skärmen som primär? För mig funkar det kanon med uppspelning på båda, men just nu kör jag med videospegling så att alla filmer jämt visas i fullskärm på min TV.

Visa signatur

Captain Awesome