Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail:

The Battlefield™ V Closed Alpha 2 has now ended.

Happ, det gick fort. Hann inte spela idag

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer fler vapen när spelet släpps eller är det alla vapen som är i betan nu?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Trodde dom gjort sig av med skjut på röd prickar systemet, men det är ju fullt av röda prickar? Var väl speciellt uppenbart i sista videon med snipern där det var flera gubbar som han antagligen inte sett om inte spelet lite kreativt ritat upp en röd prick eftersom gubbarna knappt syntes och antagligen inte blivit sedda annars.

Nästa grej är det fortfarande drone view på fordon samt snabba reparationer från insidan som jag tyckte det såg ut?

Iaf tyckte jag det såg ut som att vapnen faktiskt verkade skjuta hyfsat rakt istället för att som i en del tidigare spel. Dock var det väl fortfarande ruskigt hög damage drop off?

Tyckte jag såg någon statistik om att 28% körde sniper i betan, alla vet ju att med 1/4 av lagen sittandes i skydd skjutandes folk som försöker spela alltid är en hit, ja plus då en del övriga spelare. Tyckte alltid 50% snipers på de lite öppna kartorna i Bf1 var ruskigt "kul" och jag antar att det blir liknande här?

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Ni som hann spela betan en del, hur va flygkänslan, liknande bf1?
Hann bara flyga 2ggr, tyckte det va sjukt mycket svårare än bf1, eller vad säger ni, om nån hann flyga mer..?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Swennis:

Ni som hann spela betan en del, hur va flygkänslan, liknande bf1?
Hann bara flyga 2ggr, tyckte det va sjukt mycket svårare än bf1, eller vad säger ni, om nån hann flyga mer..?

Han själv inte direkt flyga då pga deras beslut att fortsätta med deras spawnsystem så satt folk och campa spawnskärmen för att få tanks och flyg.

Men överlag ansåg folk att de va mycket svårare att flyga. Men enligt DICE så hade dom inte balanserat ut flyg i betan och säger att de ska va fixat.
Om det blir som bf1? Hoppas jag inte då flygen där är verkligen inte balanserat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd

Flyg är svårare, vilket är bra.
drog en 115-0 match en gång med flyg i BF1... bra balans.

tanks är också svårare i 3p. bra!
o man måste ladda om sina fordon på ammo depot platser.

listade aldrig ut hur fan man gör med flyget dock :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Flyg är svårare, vilket är bra.
drog en 115-0 match en gång med flyg i BF1... bra balans.

tanks är också svårare i 3p. bra!
o man måste ladda om sina fordon på ammo depot platser.

listade aldrig ut hur fan man gör med flyget dock :s

Får en att tänka på Battlefront 1 där folk som satt i AT-AT fick typ 100+ kills utan att ens försöka och att spränga dem var nästan omöjligt med folk omkring sig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Ni som hann spela betan en del, hur va flygkänslan, liknande bf1?
Hann bara flyga 2ggr, tyckte det va sjukt mycket svårare än bf1, eller vad säger ni, om nån hann flyga mer..?

Ganska buggig upplevelse att flyga i betan. Jag tyckte flygplanen kändes som kylskåp med vingar.
Samt att ladda om i basen var bara monotont

Permalänk
Geeks Gaming

Massa Ny info som gör mig ännu mer hypad om spelat. Och även all musik finns nu på https://soundcloud.com/battlefield_official/battlefield-v-leg... tips är att lyssna på Legacy

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Iaf jag hoppas att vi inte får "Bf1" i nya spele med avseende på infanteri, och med det menar jag massivt snipande direkt då det är lite öppet och en massiv mängd med shotguns/automatico/08 direkt då det blir trångt. Att ge shotguns och 900rpm/instagib vapen superbra hipfire är ju rent idiotiskt eftersom det ytterliggare förbättrar deras ttk på flera kartor i Bf1 går det ju knappt att gå in ett hus eftersom, ja, shotguns/automatico/08 har så massivt övertag, medans då man kliver ut, ja, snipers i massiva mängder.

Så det slutar ju med att alla antingen snipar eller kör hipfire spammande.

Men efter att ha spelat Bf3/bf4/bf1 så inser man ju att dom inte har någon aning om hur de ska balansera vapnen. De borde även insett att en del inte spelar spelen för att spela utan bara sitta och leka med ett snipergevär, ALLTID, därav kanske man borde inför begränsningar för klassen igen så att man inte får de 25-50% som sitter och och knappt deltager. Eller, 25% borde ju vara ett massivt fall framåt jmf med hur det ser ut på öppna kartor på Bf4 och Bf1.

En tröst är ju att alla inte kommer att vara röda prickar hela tiden, det innebär ju dock att snipers kommer att skjuta på snipers mindre också....det innebär ju även att rök kanske fungerar, fast det tror jag iofs inte på.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Semjonov:

Iaf jag hoppas att vi inte får "Bf1" i nya spele med avseende på infanteri, och med det menar jag massivt snipande direkt då det är lite öppet och en massiv mängd med shotguns/automatico/08 direkt då det blir trångt. Att ge shotguns och 900rpm/instagib vapen superbra hipfire är ju rent idiotiskt eftersom det ytterliggare förbättrar deras ttk på flera kartor i Bf1 går det ju knappt att gå in ett hus eftersom, ja, shotguns/automatico/08 har så massivt övertag, medans då man kliver ut, ja, snipers i massiva mängder.

Så det slutar ju med att alla antingen snipar eller kör hipfire spammande.

Men efter att ha spelat Bf3/bf4/bf1 så inser man ju att dom inte har någon aning om hur de ska balansera vapnen. De borde även insett att en del inte spelar spelen för att spela utan bara sitta och leka med ett snipergevär, ALLTID, därav kanske man borde inför begränsningar för klassen igen så att man inte får de 25-50% som sitter och och knappt deltager. Eller, 25% borde ju vara ett massivt fall framåt jmf med hur det ser ut på öppna kartor på Bf4 och Bf1.

En tröst är ju att alla inte kommer att vara röda prickar hela tiden, det innebär ju dock att snipers kommer att skjuta på snipers mindre också....det innebär ju även att rök kanske fungerar, fast det tror jag iofs inte på.

Jag tyckte det va sjuk bra balans i vapnen på betan. Ja vissa behövdes nerfas eller buffas lite. Och man va tvungen att lära sig vapnet innan man blev bra med de.

Dom snackar mer om balans och annat här

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag är iaf orolig att det blir en snipersoppa igen, 28% spelade visst sniper i betan...iaf, den som lever får väl se.

Permalänk
Geeks Gaming

@Semjonov: Dom har i alla fall tagit bort den extremt onödiga sweetspotten som dom hade i BF1... plus sniper gör bara typ 55 i skada. Så du dör inte direkt om du råkat stuka lilltån som i BF1 heller.
Själv tyckte jag sniper i betan va riktigt kul och kändes skillat de också. Men risk för att det kan bli sniper fest efter någon vecka när folk har lärt sig att sikta på huvudet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

SJWs har skadat det här spelet för hårt. Det är F.U.B.A.R. Cuckfield 5 bör det nu mera kallas för.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

SJWs har skadat det här spelet för hårt. Det är F.U.B.A.R. Cuckfield 5 bör det nu mera kallas för.

Fan va alla ska klaga..
Vad jag kan se på de flesta kommentarer så verkar folk nöjda och till och med vill/Börjat förboka spelet pga sakerna DICE ändrar.
EA har inte sagt ett ord på länge sen DICE började ändra och fixa med spelet.
Sen får jag hålla med folk nu, Gå vidare och sluta klaga om SJW skiten som nästan ingen kommenterar om längre.
DICE gör ett grymt bra jobb när EA sätter svansen mellan benen och jag håller med många om att DICE gör ett bra jobb.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ExcZist:

Fan va alla ska klaga..
Vad jag kan se på de flesta kommentarer så verkar folk nöjda och till och med vill/Börjat förboka spelet pga sakerna DICE ändrar.
EA har inte sagt ett ord på länge sen DICE började ändra och fixa med spelet.
Sen får jag hålla med folk nu, Gå vidare och sluta klaga om SJW skiten som nästan ingen kommenterar om längre.
DICE gör ett grymt bra jobb när EA sätter svansen mellan benen och jag håller med många om att DICE gör ett bra jobb.

Helt rätt.
Säger inte att dom gjorde världens bästa jobb med de från början och dom va ganska "In your face" med allt. Men med tanke på att BF är casual spel och klaga på SJW och allt annat sånt när resten av spelet är så himla "off" när det gäller realism.

Bryr mig inte ett dugg om hur spelaren jag möter ser ut. Efter en halv sekund kommer spelaren vara död.

Jag va med på att förboka spelet redan innan dom börja fixa med sakerna då jag ansåg att de kan bli ett av det mer skillade BF spelen sedan BF3. Hade grymt kul under betan och längtar riktigt mycket efter spelet.
Och varje gång dom postar något nytt dom jobbar på med spelet så får det mig att längta ännu mer då dom verkligen har tagit till sig all feedback och gör något åt de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Helt rätt.
Säger inte att dom gjorde världens bästa jobb med de från början och dom va ganska "In your face" med allt. Men med tanke på att BF är casual spel och klaga på SJW och allt annat sånt när resten av spelet är så himla "off" när det gäller realism.

Bryr mig inte ett dugg om hur spelaren jag möter ser ut. Efter en halv sekund kommer spelaren vara död.

Jag va med på att förboka spelet redan innan dom börja fixa med sakerna då jag ansåg att de kan bli ett av det mer skillade BF spelen sedan BF3. Hade grymt kul under betan och längtar riktigt mycket efter spelet.
Och varje gång dom postar något nytt dom jobbar på med spelet så får det mig att längta ännu mer då dom verkligen har tagit till sig all feedback och gör något åt de.

Jag stämmer in i kören. Det spelar absolut ingen roll vad de säger eller gör, allt är ändå fel. Gnäll, gnäll och åter gnäll.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att googla sjw....

Iaf tycker jag det personligen att dom totalt tappat kontrollen, jag menar bara att släppa den där första trailern med en tjej med "robotarm", en kille som hoppar genom rutor med ett samurajsvärd, varför kör dom ens tanks rätt igenom hus, (skulle ju bli sjukt onödiga skador och stor risk att fastna eller hamna i en källare.), jag menar, dom kunde ju inte gjort det värre ens om dom försökt? Och sen den arroganta om ni inte gillar det köp det inte...

Dom skulle givetvis gjort en rå och kall trailer med något som ser ut som wwII soldater och inte en bunt coolingar som just varit med i en Mad Max film..

Edit: Sen att det tar dom iaf fyra spel innan dom inser att skjuta på röda prickar är så 2005...men dom har säkert någon gadget som lyser upp kartan som en julgran.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Håller med om det du skriver.
Hade dom inte sjabblat med massa onödigt oreleavant tjafs som inte hör hemma i Battlefield
hade jag förmodligen redan köpt det. Blir möjligen köp ändå nu när allt lagt sig bara för att Dice faktiskt gör grymma spel.
Tacka vet jag hur det var förr, rakt på sak. Inget bullshit med "in your face" politiska budskap eller annat tjafs.

Permalänk

Ang. köpa BF V, är det som med BF1 att om man köper Premier 999kr så får man alla banor som släpps nästa år? och köper man Basic för 249kr så måste man köpa till banorna efter? sen finns förboka nu för 649kr.. ?

* ser nu att det där var nåt annat.. finns visst 2 versioner att köpa. standard (649kr) Deluxe (849kr) men det ända som skiljer är att man får tillgång till spelet lite snabbare + nåt extra utr + uppdrag? man får alltså alla kromande DLC även med Standard?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.3Mhz
Z87-G45 Gaming
16 Gb DDR3
Gigabyte 980 Ti G1 @ 1500Mhz
Acer XB270HU 1440p

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av belarus_84:

Ang. köpa BF V, är det som med BF1 att om man köper Premier 999kr så får man alla banor som släpps nästa år? och köper man Basic för 249kr så måste man köpa till banorna efter?

Allt du behöver är grundspelet. Dom kommer inte ha någon Premium eller liknande. Alla kartor och kommande vapen kommer vara helt gratis.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Allt du behöver är grundspelet. Dom kommer inte ha någon Premium eller liknande. Alla kartor och kommande vapen kommer vara helt gratis.

Finns det någon hake med detta? känns som att det är lite väl schysst för att vara EA.
Kommer det bli lootboxar eller itemshop med en massa kosmetiska prylar?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av yugurt:

Finns det någon hake med detta? känns som att det är lite väl schysst för att vara EA.
Kommer det bli lootboxar eller itemshop med en massa kosmetiska prylar?

Kosmetiska prylar typ skins för vapen och karaktär. Men inget som kan påverka gameplay.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kosmetiska prylar typ skins för vapen och karaktär. Men inget som kan påverka gameplay.

Okej, hoppas dom kan hålla det på en rimlig nivå. Isf är det ju ganska schysst att få allt dlc inkluderat.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|