Hur mycket hade ni köpt denna dator för? (MSI gaming laptop GS63VR stealth pro)

Permalänk

Hur mycket hade ni köpt denna dator för? (MSI gaming laptop GS63VR stealth pro)

Hej,
Jag hjälper en vän med att sälja sin laptop och jag har ingen kunskap över huvud taget när det kommer till bärbara datorer..
Kan någon slänga upp ett ungerfärligt värde alternativt vägleda mig till någon sida där jag kan få fram detta?

Specs:

Skärm: 15.6" UHD 4k
CPU: i7-6700HQ
GPU: Nvidia Geforce GTX 1060 6GB
Ram: 16GB DDR
Lagring : 2TB + 256GB SSD

https://www.notebookcheck.net/MSI-GS63VR-6RF-Stealth-Pro-Note...

Datorn är köpt för lite mer än ett år sedan och har använts kontinuerligt

Tacksam för svar, trevlig helg på er!

Permalänk
Medlem

Kolla blocket ebay tradera annars är 50% av ny pris en tumregel på 1år gammal IT

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte så bra på laptops, men 5k kanske.
Resonemang: 1k för processorn även fast detta är lite overkill, 2k för gpu, 1k för ram, 1k för lagring

Å andra sidan kostar den billigaste gaming laptopen på Inet med ett 1060 typ 10kr, så man kanske kan få upp till 7-8k för den bara för det. Sen är det faktiskt en i7, även fast den är gammal, och billigaste 1060 + i7 är 13k, så kanske till och med 10k med rätt köpare.

Så öhh... allt mellan 5-10k beroende på köpare? Personligen hade jag ju aldrig köpt en gaming laptop dock...

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk

@Stromming90: Tack för ett snabbt men utförligt svar! Jag försöker få min vän att förstå att han nästintill aldrig kommer få den sålt för 12k om han inte lurar köparen haha..