Fallout: New California

Permalänk

Fallout: New California

Såg att det släppts en gigantisk mod till Fallout: New Vegas kallad New California.
Länk här!

Ser väldigt trevlig ut och fick mig att installera New Vegas på nytt. Har dock inte hunnit installera modden än. Verkar trevligt med väldigt olika vägar man kan ta sin karaktär igenom historien. Verkar ha legat extremt mycket jobb bakom!

Någon som testat?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Imponerande att de fortfarande ser om NW efter så lång tid.

Permalänk
Medlem

Alltså eldsjälarna som jobbat med det här i alla dess år, så jävla imponerande. Sen är väl kanske inte rösterna de bästa då dom använt kompisar och vänner, men man måste ha i åtanke att det här är i princip ett eget spel från NV. Egen handling etc utfört av privatpersoner gratis, visst folk har donerat pengar till dom men.

Har inte hunnit spela det ännu, ska ha 4 veckors semester i vinter då jag ska spela igenom lite spel. Det här är ett av dom.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Verkar helt klart intressant!
Det var ett tag sedan jag spelade något FO-spel.
Har någon installerat modden?
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är beta ännu, så verkar det lida av lite dålig fps har runt 30-60 fps på ett 1080ti, kanske är en inställning.

värt att tilläga är att nvse och fnv 4gb patch behövs om du har steam version, gog versionen skall ha det från install, då modden är ganska stor och kräver mer ram än normalt.

annars verkar det vara en riktigt trevlig mod har spelat 2-3 tim än så länge, riktigt lovande.

kan inte säga allt för mkt om story då det skulle spoila ganska mkt.

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI