Återställa spelversion från lokal kopia (Steam)

Permalänk

Återställa spelversion från lokal kopia (Steam)

Jag har gjort backups på diverse versioner av KSP (Kerbal Space Program); 1.2.2, 1.4.5 etc..
Jag testar Steam->Backup and Restore Games->Restore a previous backup
En nedladdning påbörjas och när den är klar startar jag. Men det visar sig då att spelet har autouppdaterats i processen. Och så långt jag vet finns inte längre alternativet att stänga av auto-update?

Jag trodde att lokala backup filer var till för just detta, att kunna återgå till tidigare versioner? Men det verkar inte alls funka om spelet alltid kommer uppdatera sig automatiskt.

Uppskattar hjälp!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du sätter Steam i Offline Mode innan du gör allt detta? Då kan den ju inte uppdatera något.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Vad händer om du sätter Steam i Offline Mode innan du gör allt detta? Då kan den ju inte uppdatera något.

"Games cannot be installed when Steam is in offline mode" . Bra tanke, men funkar ej tyvärr!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

tror inte backup är för att gå tillbaka till tidigare versioner, utan det är till för att man ska kunna flytta t.ex. mellan diskar osv. men kan ha fel

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Javisst, men det kräver att jag tankar ner vald version varje gång jag ska byta. Hade varit mycket snabbare att kunna shifta från lokala filer istället.

Visa signatur

Jaaa men just precis.