Permalänk
Medlem

Tips på 3 27 tums skärmar under 10k

Jag är ute efter 3 nya skärmar på 27 tum över 1080p för under 10k.

Tanken är inte att spela på dom, möjligen ytterst sporadiskt och då på en utav dom.
Ett alternativ är därför att lägga mycket på mittenskärmen och ha billigare men bra 1080p skärmar på sidorna.

Har just nu ett 780TI så gissar på att jag kommer behöva uppgradera/sätta in ett extra för att driva dom och det måste i sådana fall ingå i budgeten.

Mottager gärna tips på bra deals såhär i Black Friday-tider.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Kan jag driva 3 av dom med ett 780 TI på 144hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Kan jag driva 3 av dom med ett 780 TI på 144hz?

Beror väl helt på i vilket sammanhang och med vilket krav.
144Hz i windowsmiljö skall väl inte vara några problem och spela på 1 skärm tror jag inte heller är problem om du inte kräver max inställningar på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Beror väl helt på i vilket sammanhang och med vilket krav.
144Hz i windowsmiljö skall väl inte vara några problem och spela på 1 skärm tror jag inte heller är problem om du inte kräver max inställningar på allt.

Då jag håller mig ganska bra inom budgeten ifall jag bara köper 3 C27G1, finns det kanske någon annan curved som skulle passa att ha som huvudskärm med högre upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Då jag håller mig ganska bra inom budgeten ifall jag bara köper 3 C27G1, finns det kanske någon annan curved som skulle passa att ha som huvudskärm med högre upplösning?

Finns ju en del redan på Komplett, sen kan det komma fler imorgon när alla släpper sina BW produkter.
Tänk bara på att högre upplösning än 1080 kommer ditt grafikkort få problem med i spel så tillvida att du kan glömma +144 fps (144Hz skärm) och höga settings.