Permalänk
Medlem

den är ju kanske hur tuff som helst

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk

grymt bygge, skulle och vilja göra något liknande. Hur mycket kostade allt totalt? Och var det verkligen så svårt? lr ja, 150 timmar är ju egentligen inte så mycket men ni skulle ha byggt den helt mobil

jag själv ska bygga en helt mobil när jag får tid, och pengar. Har läst litegrann om sånt där det enklaste skulle vara att skaffa lego mindstorms och köpa den där extra kameran. Bygget klart i princip.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha jädrans vad fett bygge! Respekt!

Det närmaste jag har varit en robot i byggväg är väl BEAM.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Fränt bygge.
Ska bygga nån form av robot som projektarbete i skolan. Nu har jag många roliga ideer..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Visst, den roboten är ju grym, men måste få skryta lite om min brorsas robot.
Sex ben (servostyrda), kamera med trådlös bildöverföring, radiostyrd, röstkrets (talar om vad som händer), gripklo, någon "minidator" som han byggt som styr hela skiten.
Han har hållit på med den i ett par år nu, förbättrat, byggt till, det senaste är raketer som han ska kunna skjuta iväg.

Visa signatur

drick jolt, bli beroende

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaMMi
Visst, den roboten är ju grym, men måste få skryta lite om min brorsas robot.
Sex ben (servostyrda), kamera med trådlös bildöverföring, radiostyrd, röstkrets (talar om vad som händer), gripklo, någon "minidator" som han byggt som styr hela skiten.
Han har hållit på med den i ett par år nu, förbättrat, byggt till, det senaste är raketer som han ska kunna skjuta iväg.

Nu börjar vi snacka grejer här, men vad har kalaset kostat då? Viedoöverföringen ligger ju på runt 1500 lr nåt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
grymt bygge, skulle och vilja göra något liknande. Hur mycket kostade allt totalt? Och var det verkligen så svårt? lr ja, 150 timmar är ju egentligen inte så mycket men ni skulle ha byggt den helt mobil

jag själv ska bygga en helt mobil när jag får tid, och pengar. Har läst litegrann om sånt där det enklaste skulle vara att skaffa lego mindstorms och köpa den där extra kameran. Bygget klart i princip.

Vi använde ju mest delar som fanns tillgängliga på skolan, plus lite skräp från skrotlådan hemmma. Men PC-kortet kostade visst 3500kr, kameran 750kr osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaMMi
Visst, den roboten är ju grym, men måste få skryta lite om min brorsas robot.
Sex ben (servostyrda), kamera med trådlös bildöverföring, radiostyrd, röstkrets (talar om vad som händer), gripklo, någon "minidator" som han byggt som styr hela skiten.
Han har hållit på med den i ett par år nu, förbättrat, byggt till, det senaste är raketer som han ska kunna skjuta iväg.

Den skulle jag verkligen vilja se bilder på!

Har funderat på att bygga nåt i den stilen också (finns inte mycket jag *inte* funderat på att bygga nån gång ) men bara kostnaden för servona om man ska ha typ 6 ben med 2-3 leder blir ju skyhög...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
Nu börjar vi snacka grejer här, men vad har kalaset kostat då? Viedoöverföringen ligger ju på runt 1500 lr nåt.

Jag har absolut ingen aning om vad det kostat, men som cyr säger, servona är ju inte precis billiga.
Nu ska ni alltså förstå att min brorsa är relativt galen. =D Han lägger större delen av sina pengar på experiment och sin robot.
Jag ska fråga honom vad den kostat totalt när han kommer hem imorgon.
Kanske rent av lägger upp en ny tråd med lite bilder.

Visa signatur

drick jolt, bli beroende

Permalänk

....

Pickan är en Infinity Från Western arms må tro ? Gbb ?

har haft en sån... bra blowback.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Aimbot deluxe

Fixa en helautmatiskt soft-airgunkarbin Dubbelskott

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
El-nisse

Hur såg träfftavlan ut efter att ni skjutit med pistolen i den sista filmen?

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk

Ni har inte funderat på att stoppa i en riktig pistol i den där maskinen? Eller åtminstonde en kolsyre picka som kan skjuta halvauotomat+

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Vart finns roboten nu?
Kom att tänka på deus ex när jag såg roboten. "Scanning Area!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengan
Hur såg träfftavlan ut efter att ni skjutit med pistolen i den sista filmen?

Alla skott inom en radio på ett par cm typ.

Citat:


Vart finns roboten nu?
Kom att tänka på deus ex när jag såg roboten. "Scanning Area!"

Tyvärr blev vi tvungna att montera ner honom till slut, delarna behövdes till annat... Själva chassiet finns kvar (vi sålde det till skolan).

Permalänk
Medlem

Nej... Fy vad synd

Ni skulle ju smällt in en röstsyntes, så den sa danger eller nåt innan den skjöt

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Kan du inte lägga upp ritningar och Dyligy ???

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk

Fy satan va läckert !! riktigt snyggt... vad fick ni för betyg för den ??

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

skulle gissa på att ni går elektro eller nått sånt va? jag funderar på att gå den linjen faktiskt=) bygga massa sånna coola grejjor=)

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Medlem

Hörde jag dåligt, eller pratade ni delvis engelska i den ena filmen?

Jäkligt tufft bygge förresten, skulle vara kul att ha
Nästa steg är väl att bygga den oberoende av en extern dator, och med en riktig pistol

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_home
Kan du inte lägga upp ritningar och Dyligy ???

Har inte så mycket ritningar egentligen, förutom kopplingscheman som knappt stämmer

Citat:

Fy satan va läckert !! riktigt snyggt... vad fick ni för betyg för den ??

Man fick bara godkännt på den kursen tyvärr.

Citat:

skulle gissa på att ni går elektro eller nått sånt va? jag funderar på att gå den linjen faktiskt=) bygga massa sånna coola grejjor=)

Datateknik!

Citat:

Hörde jag dåligt, eller pratade ni delvis engelska i den ena filmen?

Jäkligt tufft bygge förresten, skulle vara kul att ha
Nästa steg är väl att bygga den oberoende av en extern dator, och med en riktig pistol

Har inget minne av att vi pratade engelska, fast det går nog knappt att höra vad vi säger...

Den är oberoende av extern dator, den är bara kopplad till två spänningsaggregat och en skärm. Tyvärr finns det inte plats för nåt bilbatteri på, annars kunde den vara helt trådlös...

edit: *höra*

Permalänk

Ok, det där måste vara en av de grymmaste byggena jag sett på länge!
Själv är jag riktigt intresserad av robotteknik, fast det jag är mest intresserad av är en teknik som jag har för mig kallas "neural network" eller "neural chip" som innebär att roboten arbetar utan ett datorprogram utan det byggs av transistorer mm.
Nu blev jag riktigt sugen på att göra nått liknande som projektarbete istället för Fast-TTL "datorn" jag tänkt att bygga...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Medlem

vill ha!!! fasst me riktig puffra *evil*

Permalänk
Medlem

ser ut som en riktigt kvalitetspistol det där, eller har jag fel

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Gör så den kan rotera, och sen sätter du den på din PC och när du går från den så kan ingen gå nära utan att bli skott offer
BTW Grymt bygge!!!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Gör så den kan rotera, och sen sätter du den på din PC och när du går från den så kan ingen gå nära utan att bli skott offer
BTW Grymt bygge!!!

eeh, den kan ju snurra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om man gör så kan man ju inte komma tillbaka utan att bli skjuten

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZkruW
om man gör så kan man ju inte komma tillbaka utan att bli skjuten

man sätter ju ett kodlås precis vid dörren

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
man sätter ju ett kodlås precis vid dörren

Det funkar ju inte... Tänk hur det kommer gå på lan då...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Avstängd

finner inga ord

*tittar i KTH´s katalog*

datateknik 180p, är det den du går?
vilket år är du inne på nu?

såg att det fanns en datateknik på 120p också..

gahh! fan jag kommer aldrig lyckas bestämma mig vad jag vill gå, nu verkar helt plötsligt detta vara det coolaste programet :c

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]