Permalänk
Medlem

@Wachtel: Ang tidigare temp problem som hoppade fram och tillbaka i Idle. Vände på fläkten och körde pull och fick betydlight bättre temps nu, slutat hoppa med.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller finns de bara väääldigt få bilder där ute med S-tophat?

Detta e typ den enda setupen jag hittat med dem.

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Bra att löste sig. Menar du fläkten på cpu-kylaren? Jag har NH-L12 och den blåser mot moderkortet som standard.

Permalänk
Medlem

@Matezon: Håller med, det är en sådan utökning med en liten tophat och två NF-A12x15 jag funderar på.

Permalänk
Medlem

jag kommer eventuellt ha några NF-A12x15 till salu snart.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

@Gilgamesh: Känns som att dem är enklare att få tag i innan jul än en S-tophat i ash

Men en vacker dag så!

Permalänk
Medlem

@Wachtel: Ah men jag slängde in en tjockare fläkt, så hade monterat den åt fel håll. Men nu funkar det utmärkt! NF-F12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Är det bara jag eller finns de bara väääldigt få bilder där ute med S-tophat?

Detta e typ den enda setupen jag hittat med dem.

Jag har ett galleri uppe md S-tophat

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

@Svurre: Jag såg, och lämnade en kommentar, på ditt galleri. Det vore intressant om du jämförde med fläktarna ovanpå när du ordnat kablarna.

Permalänk
Skrivet av kniven:

Under nätaggregat finns det en bracket där du kan montera en 2,5" i och en ovanpå. Sen går det även montera en bakom nätagget.

Har nu byggt klart burken med m.2-disken, fungerar fint. Försökte även få in mina 2,5-tummare i bracketen under nätagget men har gett upp för idag. Förutom att det verkar bli väldigt trångt för alla kablar från nätagget (kanske kan jag böja dem mer skoningslöst här) lyckas jag verkligen inte få plats med kablarna inkopplade i diskarna. Totallängden för ssd med inkopplade kablar är för lång, så de får inte plats mellan moderkortet och ”urgröpningens” ände i chassits spine. Försökte även på tvären, men så verkar det inte vara tänkt då bracket inte går att skruva fast då.

Gör jag fel? Är det någon som provat och lyckats att använda bracketen för 2,5” enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Har nu byggt klart burken med m.2-disken, fungerar fint. Försökte även få in mina 2,5-tummare i bracketen under nätagget men har gett upp för idag. Förutom att det verkar bli väldigt trångt för alla kablar från nätagget (kanske kan jag böja dem mer skoningslöst här) lyckas jag verkligen inte få plats med kablarna inkopplade i diskarna. Totallängden för ssd med inkopplade kablar är för lång, så de får inte plats mellan moderkortet och ”urgröpningens” ände i chassits spine. Försökte även på tvären, men så verkar det inte vara tänkt då bracket inte går att skruva fast då.

Gör jag fel? Är det någon som provat och lyckats att använda bracketen för 2,5” enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag försökte också få dit en 2,5 disk med braketen, men jag gav upp och "la" den mellan nätagget och skiljeväggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Har nu byggt klart burken med m.2-disken, fungerar fint. Försökte även få in mina 2,5-tummare i bracketen under nätagget men har gett upp för idag. Förutom att det verkar bli väldigt trångt för alla kablar från nätagget (kanske kan jag böja dem mer skoningslöst här) lyckas jag verkligen inte få plats med kablarna inkopplade i diskarna. Totallängden för ssd med inkopplade kablar är för lång, så de får inte plats mellan moderkortet och ”urgröpningens” ände i chassits spine. Försökte även på tvären, men så verkar det inte vara tänkt då bracket inte går att skruva fast då.

Gör jag fel? Är det någon som provat och lyckats att använda bracketen för 2,5” enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte testat själv då jag stoppade fläkt där direkt men ska testa när jag monterar min tophat, fast det dröjer nog till mellandagarna lr så.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Min bracket var för liten för att SSDn inuti men ovanpå den kunde jag montera SSDn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köörmit:

Har nu byggt klart burken med m.2-disken, fungerar fint. Försökte även få in mina 2,5-tummare i bracketen under nätagget men har gett upp för idag. Förutom att det verkar bli väldigt trångt för alla kablar från nätagget (kanske kan jag böja dem mer skoningslöst här) lyckas jag verkligen inte få plats med kablarna inkopplade i diskarna. Totallängden för ssd med inkopplade kablar är för lång, så de får inte plats mellan moderkortet och ”urgröpningens” ände i chassits spine. Försökte även på tvären, men så verkar det inte vara tänkt då bracket inte går att skruva fast då.

Gör jag fel? Är det någon som provat och lyckats att använda bracketen för 2,5” enheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade samma problem, försökte först i bracketen, men då tog kablarna i för mycket mot mittenväggen. Flyttade även bracketen så långt bak det gick, men no go. Fick sedan köra på tvären men utan bracket, skruvade fast disken endast med två skruvar då mot chassits bottenplatta. Inte helt optimalt men funkar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Min bracket var för liten för att SSDn inuti men ovanpå den kunde jag montera SSDn

Jag lyckades montera 2st ssd i bracketen, men i te utan att bända en del i den. Väldigt tajt. Sen tog det stopp...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Skrivet av anarkizt:

Hade samma problem, försökte först i bracketen, men då tog kablarna i för mycket mot mittenväggen. Flyttade även bracketen så långt bak det gick, men no go. Fick sedan köra på tvären men utan bracket, skruvade fast disken endast med två skruvar då mot chassits bottenplatta. Inte helt optimalt men funkar.

Hmm, det ska jag prova när kidsen sover. Tror du två får plats? I annat fall får de kanske bo på varandra med dubbelhäftande emellan. Lär kanske inte behövas iofs med tanke på vilket tryck de kommer utsättas för av nätaggregatets kablar, som redan trycker på ordentligt mot botteplåten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera https://www.clasohlson.com/se/Spårskruv/11-1124-310#undefined om någon saknar skruvar för att montera tophat tillsammans med monteringsplattan i toppen. M3x10 funkar utmärkt och dessa är relativt billiga jämfört med att beställa online om ni har tillgång till en Classes och inte bryr er om att de är blanka (syns ju ändå inte).

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Var ett bra tag sen jag byggde ihop en dator men hittade Loque S1 och blev mäkta sugen på att bygga en ny station.

Har beställt hem S1 Limestone med Large Top-Hat.
Tanken är att ha en rätt så kompakt dator med medium-top range prylar (någorlunda framtidssäker). Så budgeten är ändå rätt så bred.

Användningsområden:
- Arbetsstation: CAD, Visualisering, Animering, m.m.
- Gaming: PUBG, Battlefield V

Komponenter:
- PSU: Corsair SF600
- GPU: EVGA Geforce RTX 2070 8GB XC, (Någon som har byggt sitt loque med detta och stött på problem? Med tanke på vad jag tänkt att använda datorn till är det värt att köpa en 2080?)
- MB: Förslag på bra MB?
- CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 Ghz 12 MB
- RAM: Förslag på snabba RAM?
- SSD: Samsung SSD 970 EVO 500GB NVMe M.2
- Cooling: Förslag på vattenkylning till CPU? (Därför jag beställde Top-Hat:en)

Kommentera gärna och ge förslag på vad som kan bytas ut:)

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Skrivet av kniven:

@Köörmit:

Jag fick in en 120x25mm fläkt under ormboet så 2 ssder borde inte vara några problem

Om du ska nyttja den bakom nätagget får du troligen borra upp hålen, jag borrade med en 3mm borr för att skruvarna skulle rymmas.

Sådärja, färdig med bygget. 3x500gb (bara 2 st 2,5”) ssd lyckades jag tråckla in. Nu hoppas jag att allt fungerar länge så jag slipper riva i det. Jag fäste ena bakom nätagget och andra i botten, båda fästa med dubbelhäftande tejp. Hdd-bracket fick jag skippa.

Jag har ett sf600 v2 som jag skaffade då folk verkar uppfatta kablaget mer lättjobbat än till v1. Det kanske det är, men jäklar vad mycket onödig kabel man får knöka in i håligheten under nätagget. 1/3 så lång skulle räcka, och göra livet mycket lättare. Är det nån som provat med kortare kablar och isf varifrån? Enda jag hittat är ett tips i denna eller den andra tråden om Ghost. Kablarna som säljs där är säkert finfina, men $50 för en kabel
känns verkligen i överkant för vad jag är redo att punga ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem

Har någon lust att tipsa om custom kablarna för ghosten igen. Var man köpte dom.
Behöver verkligen en custom 24pin till moderkortet. Helt omöjligt att få in fläkten under nätagg utan custom kabel.. Vet inte hur andra lyckas men inte ens med corsair v2 lyckas jag.. Jag börjar tro att v1 är bättre lämpad då jag ännu inte sett någon med v2 postat bild på det.. Visst kablarna kanske inte är lika styva men något annat är fel..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har någon lust att tipsa om custom kablarna för ghosten igen. Var man köpte dom.
Behöver verkligen en custom 24pin till moderkortet. Helt omöjligt att få in fläkten under nätagg utan custom kabel.. Vet inte hur andra lyckas men inte ens med corsair v2 lyckas jag.. Jag börjar tro att v1 är bättre lämpad då jag ännu inte sett någon med v2 postat bild på det.. Visst kablarna kanske inte är lika styva men något annat är fel..

pslate customs finns. Men han verkar inte ta emot nya beställningar just nu dock p.g.a. stor backlog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holter:

pslate customs finns. Men han verkar inte ta emot nya beställningar just nu dock p.g.a. stor backlog.

The time I need to complete an order varies based on demand and order queue at that moment. The current waiting time is 7-8 weeks from placing an order to cables shipping due to very high demand. Please contact me if you are interested in paying an extra fee for rush processing.

En extra fee alltså...
Vad säger ni ska vi gå ihop några stycken och beställa ihop, dela på extra fee och dela på frakt..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

The time I need to complete an order varies based on demand and order queue at that moment. The current waiting time is 7-8 weeks from placing an order to cables shipping due to very high demand. Please contact me if you are interested in paying an extra fee for rush processing.

En extra fee alltså...
Vad säger ni ska vi gå ihop några stycken och beställa ihop, dela på extra fee och dela på frakt..

Glöm inte tullavgift och 25% moms hehe synd det inte finns i Europa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Glöm inte tullavgift och 25% moms hehe synd det inte finns i Europa

Skickades från m.sweclockers.com

Ahhh crap.. Låg det utanför EU med..
Ahhh varför är det så svårt att göra detta jobb själv..
Kanske får ger mig på ett sista försök att verkligen böja sönder kablarna på något sätt så jag får plats med fläkten.. Vill verkligen ha den där och hoppas på lite lägre GPU temps så jag når lite lägre ljudnivå på ghosten..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ahhh crap.. Låg det utanför EU med..
Ahhh varför är det så svårt att göra detta jobb själv..
Kanske får ger mig på ett sista försök att verkligen böja sönder kablarna på något sätt så jag får plats med fläkten.. Vill verkligen ha den där och hoppas på lite lägre GPU temps så jag når lite lägre ljudnivå på ghosten..

Jag gav upp att få in en fläkt där.. Nu har jag iofs en top hat med utsug som hjälper till, men jag undervoltade min gpu istället. Sänkte från 1999MHz till 1920MHz ungefär och kunde gå ner till 0.95V, gjorde underverk för gpun. Nu kan jag köra med fläkten på max 40% utan att börja throttla. Lätt värt det för både temps och ljudnivå!

Edit: SF600 v1

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ahhh crap.. Låg det utanför EU med..
Ahhh varför är det så svårt att göra detta jobb själv..
Kanske får ger mig på ett sista försök att verkligen böja sönder kablarna på något sätt så jag får plats med fläkten.. Vill verkligen ha den där och hoppas på lite lägre GPU temps så jag når lite lägre ljudnivå på ghosten..

Kan du inte bara köpa sleeving verktyg och korta ner dina egna kablar?
Det funderar jag på att göra för att bli av med lite onödig koppar.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Kan du inte bara köpa sleeving verktyg och korta ner dina egna kablar?
Det funderar jag på att göra för att bli av med lite onödig koppar.

@lasseTM
Jag önska det var så lätt.. Men det är det inte. Tycker ärligt talat det verkar vara väldigt omständigt att sleeva sina egna kablar. Inget jag orkar eller har tid för just nu...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Jag har jobbat mer med temperatur etc för min Ryzen 7 1700. Gick igenom gamla noteringar från när jag hade den i ett bygge sist.

Slutade med att jag ställde in CPU-volt till 1.3 med offset på -0.15. Nu klockar den ner sig som den ska och temperaturen går ner till 32 grader utan last. Den klockar också upp sig till 3.75 på fyra kärnor vid last så nu är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Hej, är lite sugen på att bygga en sån här. Någon som har testat med ett ASUS GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix? Ser ut som att det är lite i det största laget.

Hur har ni det med ljudnivån? Är det flygplansmotor?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte det var speciellt svårt att få på plats fläkten även med sf600 v1, gjorde det utan att ta bort bottenplattan. Vek in kablarna till viss del under PSU samtidigt som jag vinklade in PSU på plats.

Bild: #17669255 (måste ha PSU bracket på högsta position såklart)