Netgear Nighthawk router - Kan inte komma åt webservern på 192.168.1.1

Permalänk
Medlem

Netgear Nighthawk router - Kan inte komma åt webservern på 192.168.1.1

Jag kan inte komma åt min netgear Nighthawk R8000 router via administratörsgrönssnitteti routern.
Kör jag Ipconfig via cmd har jag två adresser på "Default gateway". Både 192.168.1.1 och 10.0.0.1. Detta tycker jag är mycket underligt då jag har ett 192.168 nät på alla anslutna enheter.
Jag kan pinga på 192.168.1.1 men inte 10.0.0.1
Via appen i telefonen kommer jag åt routern och kan se alla anslutna enheter. Men i appen kan man inte göra några riktiga inställningar så jag måste komma åt webservern.
Jag har provat ansluta via kabel samt Wifi och från flera datorer och telefoner. Även startat om routern.
Den funkar i övrigt ok.
Har ni några tips? Jag vill inte göra en fabriksåterställning eftersom jag har många inställningar som kommer att försvinna.

Permalänk
Avstängd

.. så du kommer åt routern via en telefon, men inte med några datorer eller andra telefoner? Kan du inte ansluta till routern i telefonen som fungerar via webbläsare istället och försöka ordna det den vägen?
Kör du default firmware?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

.. så du kommer åt routern via en telefon, men inte med några datorer eller andra telefoner? Kan du inte ansluta till routern i telefonen som fungerar via webbläsare istället och försöka ordna det den vägen?
Kör du default firmware?

* Sorry, Jag var lite otydlig. Jag kommer åt den via Netgear appen (Netgear genui) . Inte via webbläsaren.
* Ja, jag kör default firmware

Via appen i telefonen så kan ja i princip bara kolla status. Inte göra så mycket inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bm500

Varför pratar du om webbservrar? Är det inte bara routerns administrationsgränssnitt du vill åt. Jag vet att jag haft problem med en annan netgearmodell fram till inte så länge sedan, då buggar patchades i en ny firmware. Buggen uppträdde då vissa trådlösa enheter kopplades in på nätverket, bl.a. drabbades nätverket av en mediaspelare, men även Chromecast gav detta problem.

Det som blev en lösning var att ändra IP 6 inställningarna, till automatisk eller liknande. Men även en bugg skulle kunna spela in om du använder accesslista för det trådlösa nätverket, speciellt om du inte uppdaterat firmware

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

@bm500

Varför pratar du om webbservrar? Är det inte bara routerns administrationsgränssnitt du vill åt. Jag vet att jag haft problem med en annan netgearmodell fram till inte så länge sedan, då buggar patchades i en ny firmware. Buggen uppträdde då vissa trådlösa enheter kopplades in på nätverket, bl.a. drabbades nätverket av en mediaspelare, men även Chromecast gav detta problem.

Det som blev en lösning var att ändra IP 6 inställningarna, till automatisk eller liknande. Men även en bugg skulle kunna spela in om du använder accesslista för det trådlösa nätverket, speciellt om du inte uppdaterat firmware

Ja jag menarr administratörsgrönssnittet

Skickades från m.sweclockers.com