Q9FN vs med Q7FN: vilken prisutveckling kan förväntas?

Permalänk

Q9FN vs med Q7FN: vilken prisutveckling kan förväntas?

Jag är mäktigt sugen på en Samsungs QLED, men flaggskeppet Q9FN, som jag suktar mest efter, är ju fortfarande ganska dyr (30k för 65''). Nu under mellandagsrean har ju lillebrodern Q7:an blivit rätt ordentligt nedsatt (15k). Det är förstås en smakfråga, men med den relativt lilla skillnaden i praktiken mellan de två modellerna har jag svårt att acceptera dubbla priset för flaggskeppet.

Jag behöver egentligen inte TVn nu utan först om ett par månader. Är det troligt att Q9FN sjunker markant under denna tid, eller kommer det troligen ligga där strax under 30, tror ni? Och hur är det med mellandagspriset -- indikerar det att Q7FN kommer ligga där runt 15 eller är det risk att priset hoppar upp ett par tusingar (det är ju vad 'rea' antyder)? Jag förstår att ingen kan sia i framtiden helt, men jag vet inte riktigt vad som är normalt eller kan förväntas givet Samsungs produktcykel. Så vad säger ni, o kloka och visa?

Visa signatur

“Knowing yourself is the beginning of all wisdom.”
― Aristotle

Permalänk

65Q9FN var nere på 22k under black friday och går även nu att köpa för det priset på samsungs webbshop om du skaffar ett benifykonto (kostar 10 kr). Även 75Q7FN finns för 24k.
MEN det är däremot inte öppet köp på använda produkter som hos ex. elgiganten och netonnet.

Kan hända att Q9an sänks igen under "januarirean".

Permalänk

23-24K får du ju OLED för, eller ska du spela på den?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk

Hoppar på tråden här, även jag funderar mellan dessa eftersom det kommer att vara både för film och spel så jag vågar inte hoppa på oled tåget med inbränningar. Någon som har sett dessa bredvid varandra? Oavsett vad jag väljer så kommer jag säkert bli nöjd då jag kommer från en billigare LG IPS men vill ändå veta ifall prispåslaget är värt det.

//Tor

Permalänk
Skrivet av rockstone:

23-24K får du ju OLED för, eller ska du spela på den?

Jepp, den är tänkt att även kunna spelas på, även om film/tv-tittande är main use case.

Visa signatur

“Knowing yourself is the beginning of all wisdom.”
― Aristotle

Permalänk
Skrivet av Mellomgardet:

65Q9FN var nere på 22k under black friday och går även nu att köpa för det priset på samsungs webbshop om du skaffar ett benifykonto (kostar 10 kr). Även 75Q7FN finns för 24k.
MEN det är däremot inte öppet köp på använda produkter som hos ex. elgiganten och netonnet.

Kan hända att Q9an sänks igen under "januarirean".

Wow, det hade jag ingen aning om. Kan jag skaffa det som privatperson alltså, och få en sån bra deal?

Visa signatur

“Knowing yourself is the beginning of all wisdom.”
― Aristotle

Permalänk
Skrivet av Aristotle:

Wow, det hade jag ingen aning om. Kan jag skaffa det som privatperson alltså, och få en sån bra deal?

Yes, man får betala 10 kr till ett bankgiro och sen invänta inloggningsuppgifter, tog några dagar för mig.
https://www.benifydealsprivat.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mellomgardet:

Yes, man får betala 10 kr till ett bankgiro och sen invänta inloggningsuppgifter, tog några dagar för mig.
https://www.benifydealsprivat.se

Skickades från m.sweclockers.com

Sagt och gjort. Nu hoppas jag bara att dealen (eller en ännu bättre) kvarstår tills jag trycker på köpknappen
Stort tack.

Visa signatur

“Knowing yourself is the beginning of all wisdom.”
― Aristotle