Permalänk

Netonnet WTF

Här kommer ännu en gnällig trådstart från en missnöjd kund, denna gång om Netonnet. Köpte ett grafikkort, betalade och valde alternativet att hämta i lagershop eftersom jag inte litar på postnords hantering av känslig elektronik. Leveransvillkoren är hämta "när det passar dig", inte inom 14 dagar som det anges för den som väljer att hämta hos ett postombud. Så döm om min förvåning när mitt köp har hävts när jag kommer för att hämta paketet i lagershopen efter 16 dagar (på grund av helger och skidresa). Ingen info alls om saken till mig. Pengarna för köpet har ju dragits från mitt konto.

Det som också gör mig sjukt irriterad är att personalen i lagershopen är helt bakbundna och inte kan kontakta den enda lagershop som fortfarande har kortet i lager för att reservera det åt mig. Ingen i lagershopen kan heller ta beslut om att låta mig köpa ett i princip likvärdigt kort, som är 1 000 kr dyrare, för samma pris. Lagershopen kan inte ens få kontakt med den andra andra lagershopen eftersom det samtalet måste gå genom Netonnets växel, och den stängde kl. 12. Lagershopen kan heller inte ringa Netonnets kundtjänst eftersom, tralala, växeln stängde kl 12. Maken till att göra sig otillgänglig har jag aldrig upplevt.

Man kan i alla fall chatta med Netonnet. Kundtjänsten "beklagade" att jag tagit bilen till Netonnet i onödan och att jag inte blivit informerad om att köpet gått tillbaka. De kunde också "beklaga" att jag betalat några tior i trängselskatt (bor i Stockholm) till ingen nytta alls. Men att se till att mitt köp fullföljdes genom att ordna ett kort från den andra lagershopen eller kompensera med ett likvärdigt kort till samma pris gick inte. Men ett presentkort på 100 kr skulle jag få. När jag syrligt frågade om det gick att betala trängselskatt med presentkortet höjdes värdet på presentkortet till 200 kr.

Jag skiter i presentkortet. Är bara less på att det ska vara sånt krångel med relativt enkla saker. Ber om ursäkt om jag bara är gnällig och det är jobbigt att läsa, men ibland är det bara skönt att skriva av sig lite.

Permalänk
Medlem

Varför i hela världen skulle dom erbjuda dig en dyrare produkt till nedsatt pris för att du inte hämtat din egen beställning? Helt absurt att man ens kan tro att något sådant ens skulle gå.

Ja, det är tråkigt att det var dåligt med information om det som hände med din beställning, men när det har gått 16 dagar så tror jag ändå att man får skylla sig lite själv. Dom hörde inte av sig, nej.
Hörde du av dig till dom? Hur länge tycker du att dom ska vänta? 25 år? Tills det ruttnar? Du hade lika gärna kunnat slänga upp telefonen eller ett mail och informera dom om läget, men icke.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Vart tycker du de ska dra gränsen? Varför kontaktade du dem inte och bad att få förlängd tid för reservationen? De har ju endast följt deras rutiner och policys.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Du fick ett presentkort på 200 kronor i ren good-will, som plåster på såren för en situation du själv orsakat.

Trots detta gör du en gnälltråd här på Sweclockers? *smh*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Kortet var ju inte reserverat utan köpt men inte upphämtat. Dock tycker jag att det känns självklart att man inte låter kortet ligga i två veckor på upphämtningsstället utan att oroa sig om konsekvenser

Permalänk

Ptja om du faktiskt hade betalat hela kortet så kan jag väl tycka att det kunde legat en stund till eller att de ringer/mailar/smsar och påminner

Om du bara bokat eller lagt handpenning är det en annan sak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

är det köpt så borde de ligga rätt länge kan man tycka. och det borde absolut inte hävas utan kontakt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

herregud.... du ska ju va nöjd, gillar netonnet en av dom bästa kundtjänsterna, brukar lösa det mesta.

Permalänk
Medlem

Fast det luktar ju lite kring det här.

Fick du INGEN information om att köpet upphävts? Inga pengar tillbaka? Inga kontaktförsök från Netonnet? Vad hände med kortet, såldes det till någon annan?

Det kostar pengar att lagerföra varor. Nu hade du ju visserligen, enligt egen utsago, betalar för kortet i fråga men faktum kvarstår. Ser inte heller någon rimlig anledning till varför du skulle få ett dyrare kort till nedsänkt pris för att du inte kan hämta dina beställningar inom skälig tid.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.1 och §3.4*

Tråd låst då den saknar en vettig frågeställning/diskussionsvärde samt beskrivande rubrik. TS är välkommen att pm:a en ny rubrik och trådstart ifall tråden ska öppnas igen.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...