Anthem: Vilken javelin kommer du köra?

Permalänk
Medlem

Anthem: Vilken javelin kommer du köra?

Nu är det mindre än en månad kvar tills Biowares nya spel Anthem kommer och jag som många andra har börjat fundera lite djupare i vilken javelin(klass) som ska bli main. Därför kan det vara intressant hur andra har bestämt och eventuellt varför.

Jag själv lutar nog mest åt Ranger men med Colossus på stark andraplats. Lite orolig över att Colossus kommer kännas för klumpig. Enda jag vet är att jag inte kommer maina Storm men allt kan ju ändras framöver.

Så vad kommer ni köra, eller åtminstone vilken tror ni att ni kommer köra?

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

om det nu blir så att man köper ett spel publicerat av EA så kommer jag spela colossus!

Permalänk
Medlem

@evirob: Förhoppningsvis känner dom lite press nu iom all shitstorm som t.ex. Bethesda och framför allt Activision känt av på sista tiden.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk

Har växlat mellan ranger och interceptor i demoversionen, gillar verkligen den sistnämnda för snabbhet och bra melee-vapen, annars ska ranger ha bättre armor, och är lite vassare om man vill köra ranged utan att hoppa runt en massa, interceptor är mer snabbt in snabbt ut. Synd bara att det inte går att ha mer än 2 Javelins in demot...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Provade Colussus i "Demot" men den är inte för mig... Kommer förmodligen focusera på Ranger & Storm, har inte provat den sistnämda men misstänker att den är kul att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwentyØnePenguins:

Har växlat mellan ranger och interceptor i demoversionen, gillar verkligen den sistnämnda för snabbhet och bra melee-vapen, annars ska ranger ha bättre armor, och är lite vassare om man vill köra ranged utan att hoppa runt en massa, interceptor är mer snabbt in snabbt ut. Synd bara att det inte går att ha mer än 2 Javelins in demot...

Skickades från m.sweclockers.com

Alla javelins blev unlockade sista 5 timmarna i demot i söndags och kommer vara unlockade nu till helgen med.

Trodde först det var en bugg när jag loggade in söndags kväll och kunde unlocka 2 javelins till och spela med dem. Men det var officiellt en reaktion på spelare som sa att de gärna villa prova alla javelins.

Jag gillar alla javelins, men speciellt ranger och storm. Storm är riktigt kraftfull! Men sen jag fick prova interceptor sista timmarna i demot är jag nu fundersam, har väldigt svårt att bestämma mig. Kanske bara får köra alla beroende på situationen eller inte maina förrän jag hittat en som jag verkligen gillar och som passar min spelstil i Anthem.

Permalänk
Medlem

Nu är jag trött. Läste titeln som: ”Anthem: Vilken jävel kommer du köra?”. Kände ändå att det var en rimlig frågeställning 😂

Jag tycker Ranger ser ut att passa mig fint - en bra kombination av egenskaper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Jag vill hemskt gärna lira Interceptor. Tyckte den var kul.
Men det som tar emot är att många fighter, speciellt bossar, inte riktigt är lämpade för melee. Så man kanske kommer känna sig ganska så värdelös.
I så fall blir det Ranger.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Alla javelins blev unlockade sista 5 timmarna i demot i söndags och kommer vara unlockade nu till helgen med.

Trodde först det var en bugg när jag loggade in söndags kväll och kunde unlocka 2 javelins till och spela med dem. Men det var officiellt en reaktion på spelare som sa att de gärna villa prova alla javelins.

Jag gillar alla javelins, men speciellt ranger och storm. Storm är riktigt kraftfull! Men sen jag fick prova interceptor sista timmarna i demot är jag nu fundersam, har väldigt svårt att bestämma mig. Kanske bara får köra alla beroende på situationen eller inte maina förrän jag hittat en som jag verkligen gillar och som passar min spelstil i Anthem.

Oj jäklar, då vet jag vad jag ska göra i helgen!
Tror också att det blir beror på situationen, och så länge man kan ha alla upplåsta samtidigt så blir det nog inga problem. Interceptor har jag märkt, som andra i tråden sagt, lämpar sig inte jättebra för bossfights där man måste hålla sig på avstånd, funkar dock väldigt bra för att hålla antalet adds nere medans resten av teamet fokuserar på bossen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwentyØnePenguins:

Oj jäklar, då vet jag vad jag ska göra i helgen!
Tror också att det blir beror på situationen, och så länge man kan ha alla upplåsta samtidigt så blir det nog inga problem. Interceptor har jag märkt, som andra i tråden sagt, lämpar sig inte jättebra för bossfights där man måste hålla sig på avstånd, funkar dock väldigt bra för att hålla antalet adds nere medans resten av teamet fokuserar på bossen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får se hur endgame blir och vilka perks man får med Masterworks och legendary gear när spelet släpps. Verkar som att de finns massor av olika builds möjliga med de variationer som de kommer ha.

Detta är första spelet på länge som jag är riktigt exalterad över att få spela vid launch.

Destiny 2 och the Division var jag spänd inför, men inte alls på denna nivån.

Anthem har riktigt god potential att hålla en väldigt lång tid så länge utvecklarna håller vad de lovat.

Permalänk
Keeper of Traditions

Storm verkade helt klart roligast, gillar glass cannon-spelstilen, men fick aldrig testat colossus under betan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Storm verkade helt klart roligast, gillar glass cannon-spelstilen, men fick aldrig testat colossus under betan.

Prova i helgen. Spelade heller aldrig Colossus, men tänker prova den och interceptor mer i helgen.

Permalänk
Medlem

Ni som har spelat demot nu i helgen och fått lite mer kött på benen, har ni ändrat uppfattning någonting? Jag har mer eller mindre övergivit tanken på colossus och istället fått upp ögonen för interceptor. Men ranger tror jag passar mig mest ändå, och storm har jag inget intresse av alls.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Ni som har spelat demot nu i helgen och fått lite mer kött på benen, har ni ändrat uppfattning någonting? Jag har mer eller mindre övergivit tanken på colossus och istället fått upp ögonen för interceptor. Men ranger tror jag passar mig mest ändå, och storm har jag inget intresse av alls.

Colossus har en bug som gör att han inte är lika tanky som han ska vara. Bara så du vet.

Men för mig är det nog fortfarande Ranger och Storm som gäller. Med Interceptor lite då och då.

Blir nog inte mycket colossus för mig. Behöver vara mobil...