Permalänk
Medlem

Liggande chassi, ATX

Hej,
Funderar på att fästa upp datorn under skrivbordet. Men vill inte ha den hänga ner för mycket.

Så min fundering är om någon vet nått chassi som är liggande för ATX.

Alternativt andra förslag för att fästa upp datorn utan att den hänger ner förmycket.

Mvh
Marcus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swenino:

Hej,
Funderar på att fästa upp datorn under skrivbordet. Men vill inte ha den hänga ner för mycket.

Så min fundering är om någon vet nått chassi som är liggande för ATX.

Alternativt andra förslag för att fästa upp datorn utan att den hänger ner förmycket.

Mvh
Marcus

Ett chassi i rackformat kanske skulle vara något?

https://www.komplett.se/product/902259/datorutrustning/datork...

Permalänk
Medlem

Hur mycket är "hänga ner för mycket"?
Ska du ha instickskort? Isåfall behöver du vinklade PCIe-kontakter för chassit som länkades ovan. Vill du kunna montera instickskort "normalt" så kommer ett rackmonterat i storlek 4U hänga ner lika mycket som normalstort budgetchassi.
Jag har varit på en del arbetsplatser där dator monterats under skrivbordet och är det fint när städfirman kan nå ytor utan problem men ofta dänger man knäna i så mycket att frustration uppstår. Jag avråder rent generellt att montera hängande under bordsskivan om man inte har väldigt gott om utrymme och är bortanför benens slaglängd.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701