Google Chrome laggigt, speciellt Youtube?

Permalänk

Google Chrome laggigt, speciellt Youtube?

Hejsan!

Som sagt. Jag har fått ett väldigt störande problem nyligen i Chrome. Det är så att när jag startar upp Chrome, så går muspekaren ner till en väldigt låg fps och liksom laggar fram i någon sekund, samt att CPU:n går upp över 80% usage och går sedan ner.

Men när jag sedan går in på Youtube och ska kolla på någon video, så kan videon hålla på och lagga/frysa samt att när jag hoppar fram i videon, så kommer "laddningscirkeln" upp, men också playknappen. Men hur mycket jag än klickar på den, så fortsätter den ladda i över 10 sekunder i vissa fall. Men när jag provar med t.ex. Internet Explorer, så laggar varken musen till när jag startar det, som med Chrome och Youtube funkar galant.

Inget annat program jag startar har samma problem som med Chrome.

Sen är jag inte så insatt i hur mycket minne Chrome använder normalt, men i skrivandets stund så har jag 2 flikar uppe. Den ena är en Youtube video och den andra är Sweclockers. Med dom två flikarna, så tar Chrome upp runt 430 mb och har 10 processer igång. CPU:n verkar inte bete sig så värst onormalt nu när jag bara skriver. Den ligger runt 4-8% och kan hoppa upp i en 12-15% ibland.

Jag har provat med att rensa cache, ta bort webbinfo och cookies. Jag har också ominstallerat Chrome och kollat igenom tilläggen, men utan någon framgång.

Permalänk
Medlem

@Fikaknugz: Har du hardware acceleration på?

Kan hittas under Settings->Advanced->System

Om det är på så stäng av det.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Skrivet av Arcec:

@Fikaknugz: Har du hardware acceleration på?

Kan hittas under Settings->Advanced->System

Om det är på så stäng av det.

Härligt! Nu verkar det fungera bättre :D.