Permalänk
Medlem

Drivrutiner till Intel Chipset?

Jag har jobbat med moderkort som har VIA chipset och alltid njutit av hur enkelt det var att hitta och installera 4in1. Nu har jag hjälpt en kompis att formatera datorn och han har ett MSI 845PE Max kort ... det krånglade självklart och spelen har mycket konstigt beteende. Detta borde inte vara något problem då han har Ti4200, P4 2,4 Ghz och 512 DDR333. Innan så var det inte samma problem.

Det enda jag inte hittat i drivrutinsväg var drivrutiner för 845PE chippet. Finns det och om var finns det?

Visa signatur

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Permalänk

4in1 finns inte, det behövs inte eftersom Intel är "original".
Drivrutiner finns, jag fick med det på en cd till mitt ASUS-kort. Jag vet inte om det behövs egentligen, jag gjorde inga jämförelser före och efter installation, men det ser lite snyggare ut i System, enhetshanteraren.

Visa signatur

Det är INTE luftens acceleration över vingprofilen som skapar undertrycket över vingen och därmed lyftkraft, det är precis tvärtom.

Permalänk
Medlem

979 poäng i 3dmark03 med en P4 2,4ghz, 512mb DDR333 och Ti4200 ... det låter inte riktigt normalt -_-

Visa signatur

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Permalänk

Neej, det verkar inte normalt. Jag får ca 11000 med liknande utrustning.

Visa signatur

Det är INTE luftens acceleration över vingprofilen som skapar undertrycket över vingen och därmed lyftkraft, det är precis tvärtom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NavierStokes
4in1 finns inte, det behövs inte eftersom Intel är "original".
Drivrutiner finns, jag fick med det på en cd till mitt ASUS-kort. Jag vet inte om det behövs egentligen, jag gjorde inga jämförelser före och efter installation, men det ser lite snyggare ut i System, enhetshanteraren.

4in1 är ju för kort med Via-chip. Naturligtvis behöver även intel-baserade kort drivrutiner för att fungera som de ska. Iaf om ditt moderkort är nyare än din windowsversion.

Finns här: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp...

Finns nåt som heter Intel Application accelerator oxå, finns här:http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp...
Vad det är för något har jag egentligen ingen aning om.
Finns tydligen en raid-version oxå; http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp...

Allt detta borde finnas på någon cd som din kompis fick med sitt moderkort. MSI borde även ha detta på samma (ftp-)server som man hämtar andra drivrutiner från dem.

Visa signatur
Permalänk

Jag vet att 4in1 är för via-kort.
Jag har Intel Application Accelerator installerad, men jag vet inte vad den gör. Man kan få detaljerad information om sina hårddiskar från den, men den borde ha något ytterligare användningsområde. Det står en massa om att den är bra blablabla i readme-filen fast jag tror inte den ger SÅ jämrans mycket att installera. Drivisarna är nog mer nödvändiga än IAA. Alltså INF-update.

Jag kom på en grej, merenge har testat i 3DMark03, det gjorde inte jag. Min poäng är från 3DMark01SE :). Jag vet inte riktigt vad en "normal" 3DMark03-poäng skall ligga på för en sån dator, jag har aldrig brytt mig om att dra ner eländet. Tänk på att Gf4 INTE är ett DX9-kort och därför ger kassa poäng.

Visa signatur

Det är INTE luftens acceleration över vingprofilen som skapar undertrycket över vingen och därmed lyftkraft, det är precis tvärtom.

Permalänk
Medlem

Ska man alltså inte installera DirectX 9 med GF4?

Edit: Tog hem en drivis och fick runt 1400 istället men det låter fortfarande lite.

Visa signatur

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Permalänk

Jodå, det skall man.
Man ska inte räkna med att få höga poäng i 3DMark03 med ett GeForce4, eftersom det saknar hårdvarustöd för vissa funktioner i DirectX 9.0.

edit: Testa vad du får i 3DMark2001 SE istället :edit

Visa signatur

Det är INTE luftens acceleration över vingprofilen som skapar undertrycket över vingen och därmed lyftkraft, det är precis tvärtom.