Permalänk
Medlem

Dockningsbar itx bygge?

Har suttit och funderat på om man kan göra ett någon form av dockningsbar itx bygge. Tanken är med hjälp av typ ekwb quick disconnect coupling att man på något enkelt sätt kopplar upp sig till ett par externa radiatorer när man sitter hemma och kan koppla av dem när man ska iväg. någon som har hört om något sånt eller har några förslag på hur man skulle kunna åstadkomma det?

Har inga planner än på att bygga något sånt men än men har funderat lite på det och har inte hittat något sånt bygge tidigare.

Permalänk

det finns kopplingar som med trädgårds slangar som du skulle kunna ha hängandes utanför lådan samt hängande på kylarna och fläktar på kylarna det skulle kunna funka, dyrare alternativ men det är fullt möjligt

Permalänk
Medlem

Använd riktiga kopplingar som är gjorda för det ändamålet, finns dem som knappt ens läcker en droppe av vätskan.
Lättast är väl att du har en hane och en hona på dator delen och en på hemradiatorn, så kan du ju lätt koppla ihop dem på datorn så du får en full loop när du är ute på lan.

Permalänk

@loefet: Vad tror du ja menade att hao skulle köra med trädgårds slangar som btw int läcker, klart hao ska ha datorkylnings kopplingar jag bara relaterade hur kopplingen skulle funka men ok.

Permalänk
Medlem

Kika på det här galna bygget av Josh på NFC för lite härlig inspiration.

Permalänk
Hjälpsam

Frågan är snarare, hur ska den kylas när den inte är kopplad i radiatorerna?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Devine_Player: Trodde du menade kopplingar för trädgårdsslangar, lite svårt att hänga med i ditt förra inlägg.
Dock skulle jag inte rekommendera trädgårdsslang, då de kan vara för diffusionsöppna vilket gör att kylvätskan kan läcka ut med tiden. Utan gå på slang som är gjord för ändamålet.

Denna typen av koppling är ju det man vill ha. https://koolance.com/products?path=_62_60
Läcker knappt en droppe när man kopplar isär dem.

Permalänk
Medlem

@Fluf: Tanken är ju att du har kanske bara en eller två mindre radiatorer i chassit, sen byter man bios profiler för att få olika klockningar när den är dockad / odockad