Permalänk
Medlem

får ej bild.

nybyggd dator. får ej bild samt, får ingen anslutning till mus och tangentbord

delar

rx vega 56 strix
2x8 3200mhz vengeance pro
ryzen 3600
b450 mortar

Permalänk
Hedersmedlem

Nyste BIOS på moderkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hej, vet ej, får ej bild så vet inte hur jag ska göra

Permalänk
Medlem

Låter som du behöver nyare BIOS för att köra 3xxx serien på B450 moderkort.
Verkar som att ditt moderkort har stöd för flash via USB så läs på hur du fixar det.

Flash BIOS Button: Simply use a USB key to flash any BIOS within seconds, without installing a CPU, memory or graphics card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aminoxxe:

hej, vet ej, får ej bild så vet inte hur jag ska göra

startar datorn öht? snurrar fläktarna på cpu, gpu? är ram minnen helt nedsatta? är skärmkabel ikopplad i gpu och inte mobo? senaste bios på mobo för att synca med cpu?

Permalänk
Medlem

hej, allt lyser. fläktar lyser och snurrar. grafikkortets fläktar snurrar ej, men det lyser. cpu kylaren snurrar. har testat både mobo och gpu

Permalänk

Koppla in kabeln till moderkortet och se ifall du får bild där?
Har du kopplat in FRONT-USB uttagen rätt på moderkortet?
Sitter grafikkortet helt rätt? Kollat så det är rätt mängd strömkablar också?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

@SE_Larsson: får ej bild där heller

Permalänk

@Aminoxxe: Finns någon annan skärm? Är det USB uttagen fram eller bak som inte fungerar?
Har du monterat eller är det en köpt dator från butik?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

hej, det är byggt utav mig. ska testa att fixa bios, återkommer

Permalänk
Rekordmedlem

Det ska sitta en dekal på moderkortskartongen på 3 och 400 seriens moderkort om de kommer med fabriksuppdaterade bios för Zen 2, om inte så är det troligen det som är problemet, ja inte dekalen men ett gammalt bios....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Har du hittat någon lösning. Jag läste på en annan tråd en som resetade cmos med skruvmejsel så funkade det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hej, jag gick till inet och dem uppdaterade bios för mig. ( moderkortet hade endast stöd för 2000 serien. hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

Jag har exakt samma problem. Har du hittat någon lösning. Jag läste på en annan tråd en som resetade cmos med skruvmejsel så funkade det

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdaterat BIOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Uppdaterat BIOS?

Jag kommer inte ens in på bios. För ingen bild alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mingan84: vad har du för delar?. i såfall kan du göra som jag gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

Jag kommer inte ens in på bios. För ingen bild alls.

Skickades från m.sweclockers.com

B450 moderkort är inte kompatibla med 3000-serien förrän de har senaste BIOS. Därför kan du inte ens få bild.

Du måste då använda funktionen "USB BIOS FLASHBACK" för att flasha BIOS utan processor. Detta stöd har dock inte alla moderkort.

Har du också Tomahawk eller har du något annat moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

B450 moderkort är inte kompatibla med 3000-serien förrän de har senaste BIOS. Därför kan du inte ens få bild.

Du måste då använda funktionen "USB BIOS FLASHBACK" för att flasha BIOS utan processor. Detta stöd har dock inte alla moderkort.

Har du också Tomahawk eller har du något annat moderkort?

Löste det genom att sätta i en gammal processor och uppdaterade bios, borde man ändå har förstått istället för att lägga de senaste 5h på felsökning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingan84:

Löste det genom att sätta i en gammal processor och uppdaterade bios, borde man ändå har förstått istället för att lägga de senaste 5h på felsökning

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe.. Gött att du löste det