Permalänk
Medlem

Är det helt kört? Böjd pins

Skulle montera dit en kylare idag och idiot som jag är så plockar jag bort processorn för att kolla så att det verkligen är en Intelprocessor som jag har, tappar givetvis processorn på pinsen och en av de jävlarna har böjt sig alternativ brutits av (se bild). Min fråga är, går det att fixa eller ser det helt kört ut?
https://www.bildtagg.se/bild/0ylhkw83blb86p3pgpzlfufv

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem

@darkhell: Tandpetare, förstoringsglas och stadig hand.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkhell:

Skulle montera dit en kylare idag och idiot som jag är så plockar jag bort processorn för att kolla så att det verkligen är en Intelprocessor som jag har, tappar givetvis processorn på pinsen och en av de jävlarna har böjt sig alternativ brutits av (se bild). Min fråga är, går det att fixa eller ser det helt kört ut?
https://www.bildtagg.se/bild/0ylhkw83blb86p3pgpzlfufv

Det går nog att börja tillbaka den om du gör det försiktigt
Linus gör det på 2 olika socklar, den ena tappar han cpun med vilje för att böja flera stycken pins och han fixade den.
Kolla klippet och gör det lungt och försiktigt så går det nog bra.

Permalänk
Medlem

Beroende på skadan som uppstod vid böjningen så kan du själv ordna. Tandpetare eller en liten stiftpenna och förstoringsglas brukar fungera.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser ut som om att den har gått av och sitter bredvid en annan pin eller ser jag helt fel? Skall pula med det lite imorgon efter jobbet & se om jag kan fixa det, har inte råd att köpa ett nytt moderkort nu.

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]