Permalänk
Medlem

Nåt bra MMORPG??

Någon som känner till något bra MMORPG som man kan börja lira? =P
Allra helst nåt som det inte e nån avgift för att spela (om de nu existerar) ;P

Lirade "Ragnarok Online" innan, men så gick det över till retail å så ville de att man skulle pröjsa en hejdlöst massa pengar för att få lira heh

Måste ha nåt att spela iaf!! =P

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Det finns i princip INGET MMORPG som är gratis och funkar bra. Annars finns alltid Tibia, det funkar perfekt och är helt gratis, sen om du tycker att det är kul är upp till dig.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

Tibia finns utan kostnad tror jag det e kasst men gratis LOL.
Anarchy Online e bra men kostar.

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Tibia finns utan kostnad tror jag det e kasst men gratis LOL.

Jag skrev just det. Sen är det inte så kasst, det beror på vad man har för smak.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Själv tror jag StarWars Galaxies kommer bli min favorit när det släpps (senare i sommar kanske...)
www.starwarsgalaxies.com

Permalänk
Avstängd

Jo men så e det ju med allt Rawis. Jag kan ju bara skriva utifrån vad jag tycker. Jag har lirat tibia själv och det e ingen höjdare grafiskt, kanske kul om många kompisar spelar det...

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Sorry dudes men ja har aldrig gillat tibia =/
har lite svårt för det helt enkelt...

men de måste väl finnas NÅGOT MMORPG mer än tibia som e gratis? ;P

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk

Finns nog inte många bra MMPORGs som är gratis..

Jag spelar Dark Age of Camelot: Shrouded Isles och det är jävligt bra om jag får säga det själv, fast det kostar 12€ i månaden.

Permalänk
Medlem

Jo jag har hört att de ska va rätt så grymmt
det skulle väl vara antingen det eller ragnarok som jag skulle kunna tänka mej att lägga pengar på...

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Ultima online är en given favorit.
Kostar dock ca 90-100 riksdaler per månad.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

Hmm, nej, Tibia är ingen höjdare när det gäller grafik, men det är faktiskt rätt kul! Man måste bara komma in i det lite. Jag vet inget gratis MMORPG som funkar så bra iaf. Ska man ha bra grafik och laggfria servrar får man nog ta och betala.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

du har nog rätt =P

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Hedersmedlem

EVE är kul. Sen så beror det väl på vad man klassar som RPG, man går ju inte omkring och dödar drakar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Keeper of the Bamse

Röstar för Tibia

Gratis (Kan beställa s.k. "premium account" och få tillgång till en massa nya grejer) och helt laggfritt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja, helt laggfritt? Det är ju minst 10 losses per dag om man har BBB. Iallafall på dom gamla servrarna (Nova, Antica, Premia). Dom nya fungerar nog bra.

Permalänk
Medlem

Hmm, fattar inte varför alla rekommenderar MMORPG's som kostar pengar...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Jo jag har hört att de ska va rätt så grymmt
det skulle väl vara antingen det eller ragnarok som jag skulle kunna tänka mej att lägga pengar på...

Om du vill se lite ingame bilder ifrån daoc:si så kan du hitta några här: http://w1.120.telia.com/~u12003452/

Om du tänker välja någon utav dom så kan jag LÄTT påstå att daoc:si kommer att vara bättre (Har testat ragnarok innan..)

Permalänk
Medlem

DAoC är iaf jäkligt kul, har inte lirat några andra så vill inte uttala mig om dom, men antar att det beror lite på vad man gillar.

Vad jag har hört så är RvR (eller PvP) delen i daoc överlägsen alla andra mmorpg, men å andra sidan är väl daoc inte riktigt ett rpg.

Så som sagt...gillar du rollspels-stuket ska du kanske gå på något annat, men om PvP tilltalar, så är daoc givet.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd

Asheron's Call (1) är någon som de flesta inte testat eller vet något om. Det är grymmt roligt, har spelat det sen det släpptes och kan startk rekommendera det. Ja har spelat Anarchy Online, Ultima Online och EverQuest.. och en del andra så är relativt insatt i ämnet.

Visa signatur

[size="1"]#define QUESTION ((bb) !(bb)) // - Shakespeare[/size]

Permalänk

EVE, den enda MMO spelet jag provat att spela, men av vad jag har sett tycker jag det verkar vara ett av/det enda MMO spelet med lite mer djup och strategi annat än vad det gäller att slakta monster och loota dem. Dock kan det upplevas segt och tråkigt, men då var den nån som sa: "Beeing booring is a part of what makes this game fun". Tolka som ni vill

Permalänk
Medlem

Vi får inte glömma Project Entropia. www.project-entropia.com
Även om pengar är inblandat så är det gratis att spela.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hmm, fattar inte varför alla rekommenderar MMORPG's som kostar pengar...

För att de spelen ÄR bättre än gratis onlinespel.
Pengar ger mer utvecklingsmöjligheter.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem

säger bara en sak: Planetside

Permalänk
Avstängd

planetside är inget MMORPG

Visa signatur

[size="1"]#define QUESTION ((bb) !(bb)) // - Shakespeare[/size]

Permalänk
Medlem

men skulle du klassa nåt spel som har nämnst här som mmorpg?

Permalänk

Jag fattar inte: Inte en skalle lirar WWII Online här på Swec! förutom jag.

Spelet blir snart uppdaterat igen och blir ultra super bra. Efter denna uppdrateringen kommer också en ny grafik motor efter ett tag.

Permalänk
Hedersmedlem

Planetside är ett MMOFPS, både dåligt på FPS-delen och ganska dåligt på själva MMO-delen, jag gillar det inte själv iaf.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mast
men skulle du klassa nåt spel som har nämnst här som mmorpg?

Öh ja? Anarchy Online, EverQuest, Asherons Call (2), DaoC och Tibia har nämnts. Alla dom är MMORPG-spel.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit
Planetside är ett MMOFPS, både dåligt på FPS-delen och ganska dåligt på själva MMO-delen, jag gillar det inte själv iaf.

ja de vet jag. varför är planetside dålig på både fps och MMO delarna?

sen är EQ, AC och gud vet vad MMOG inte MMORPG, för nästan inte en enda rollspelar fast de är avsett för de i början.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Tja, helt laggfritt? Det är ju minst 10 losses per dag om man har BBB. Iallafall på dom gamla servrarna (Nova, Antica, Premia). Dom nya fungerar nog bra.

BBB hade problem med GBLX i Danmark, men det är fixat nu. Helt laggfritt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com