Hur mycket spenderar du på datorer?

Permalänk
Medlem

Inklusive tillbehör?
Jag har sex hörlurar jag använder med min dator, räknas de? Datorn har gått igenom 4 olika grafikkortskonfigurationer, räknas de? datorn har haft över sex olika skärmar. flera hårddiskar/ssd. Detta utslaget över sju år dock.

Så % på en månadslön. err, säg 500%+

Som den är just nu med de saker jag har inkopplade för tillfället, kanske 150-200%

Varför inte räkna in servern, htpc's, nas, router, switchar och annat gott? Mååånga hundra procent till ^^

PS. Men av min inkomst totalt under mitt liv har jag lagt kanske 5-10% på teknik.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Svårt att säga.

När jag köpte min dator tjänade jag ca 20 000 efter skatt (datorn kostade ca 11 000). Då skulle det vara strax över 50%.

Men om man jämför det med nuvvarande lön (som är ca 30 000 efter skatt) så är det endast ca 30%. Jag har inte heller köpt en ny dator sedan jag köpte min nuvvarande, så utslaget över hela datorns livstid så är det väldigt lite av min månadsinkomst som jag har lagt på datorn.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Avstängd

Hur kan det vara så svårt för folk att räkna rätt?

VAD KOSTAR DIN NUVARANDE NÖJESRIGG: 20.000
VAD HAR DU I LÖN: 25000

Svar: 80%

Hur kan folk ändå krångla till det eller bråka kring det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Inklusive tillbehör?
Jag har sex hörlurar jag använder med min dator, räknas de? Datorn har gått igenom 4 olika grafikkortskonfigurationer, räknas de? datorn har haft över sex olika skärmar. flera hårddiskar/ssd. Detta utslaget över sju år dock.

Så % på en månadslön. err, säg 500%+

Som den är just nu med de saker jag har inkopplade för tillfället, kanske 150-200%

Varför inte räkna in servern, htpc's, nas, router, switchar och annat gott? Mååånga hundra procent till ^^

PS. Men av min inkomst totalt under mitt liv har jag lagt kanske 5-10% på teknik.

Tja, det finns ju hur många olika sätt som helst att tänka på. Jag funderade också på att plocka in allt möjligt annat, men det är bara att krångla till det.

Men om du har 6 par hörlurar så borde de ju räknas in (varför har man 6 par när man ändå bara har två öron? ). Har du gått genom olika grafikkort och köpt/sålt så är det priset på de som du nu har i burken/burkarna som du ska räkna in. Samma sak med gammal lagring och skärmar etc.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum