Automatisk reparation av SSD misslyckades

Permalänk
Medlem

Automatisk reparation av SSD misslyckades

Hej,

Jag behövde skicka in min SSD för några dagar sen och fick då lägga över Windows på en annan hårddisk. Det fungerade bra att installera det men nu får jag upp två stycken felmeddelanden en dag senare. Det först var med blå skärm och att datorn behövde återställas och det andra var det gick inte att reparera datorn med automatisk reparation.

Jag har kollat runt lite hur man kan lösa det men det känns som att den hårddisken jag lagt Windows på har dött då den är runt 6-10 år gammal.

Förtydligade rubriken från "Automatiskt repatriation misslyckades"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Trist!?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ja, den nya kommer förhoppningsvis idag men jag tänker om man kan rädda den jag har nu?

Permalänk
Avstängd

Vilket land skulle hårddisken skickas till?

Permalänk
Medlem

Jag fick skicka in den till Komplett då jag har garanti på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Hej,

Jag behövde skicka in min SSD för några dagar sen och fick då lägga över Windows på en annan hårddisk. Det fungerade bra att installera det men nu får jag upp två stycken felmeddelanden en dag senare. Det först var med blå skärm och att datorn behövde återställas och det andra var det gick inte att reparera datorn med automatisk reparation.

Jag har kollat runt lite hur man kan lösa det men det känns som att den hårddisken jag lagt Windows på har dött då den är runt 6-10 år gammal.

Men tanke på att du behövde skicka in SSD kan det vara Windows som var korrupt mm eller blev det när du la över den. Kan också vara partitionerna mm som blev det.

Ta bort alla partitioner på disken. Flera fel krävde att man gick så långt för att fixa för det är risk att fel blir kvar eller kommer tillbaka efter en tid om man bara formaterar, återställer, reparerar på olika sätt.

Antingen kopplar man disken i en annan dator som en lagrings disk och gör det i diskhanteraren (i nedre halvan av fönstret) eller så startar du datorn från USB/DVD och gör det när man installerar om Windows.

Efter tiden ca 2:18 visar videon ren installation biten. Tar bara några sekunder extra så man kan lika gärna passa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Men tanke på att du behövde skicka in SSD kan det vara Windows som var korrupt mm eller blev det när du la över den. Kan också vara partitionerna mm som blev det.

Ta bort alla partitioner på disken. Flera fel krävde att man gick så långt för att fixa för det är risk att fel blir kvar eller kommer tillbaka efter en tid om man bara formaterar, återställer, reparerar på olika sätt.

Antingen kopplar man disken i en annan dator som en lagrings disk och gör det i diskhanteraren (i nedre halvan av fönstret) eller så startar du datorn från USB/DVD och gör det när man installerar om Windows.

Efter tiden ca 2:18 visar videon ren installation biten. Tar bara några sekunder extra så man kan lika gärna passa på.
https://www.youtube.com/watch?v=MPfNgNfLEHs

Får kolla på videon och se då!
Men hur kan jag göra för att installera windows när jag får min nya SSD utan problem? Vill få allt så problemfritt samt smärtfritt som det går. Jag har windows på ett usb-minne där jag laddade ner allt från Microsoft på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbzter:

Får kolla på videon och se då!
Men hur kan jag göra för att installera windows när jag får min nya SSD utan problem? Vill få allt så problemfritt samt smärtfritt som det går. Jag har windows på ett usb-minne där jag laddade ner allt från Microsoft på nätet.

Ha bara 1 disk kopplad medan Win USB/DVD installerar. När det är klart kan du koppla in dom andra. Annars kan USB/DVD lägga/använda något på andra disken som Windows behöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Vilket land skulle hårddisken skickas till?

Skrivet av kabbzter:

Jag fick skicka in den till Komplett då jag har garanti på den.

Ser att rubriken är ändrad nu, då är min fråga inte aktuell längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Ser att rubriken är ändrad nu, då är min fråga inte aktuell längre

Det är dock ingen SSD utan en vanlig HDD. Har inte kvar min SSD utan från en ny imon.