Comviq, köpa bara mobil och behålla abonnemang?

Permalänk

Comviq, köpa bara mobil och behålla abonnemang?

Hejsan!

Som rubriken lyder. Är det möjligt att bara köpa själva mobilen och behålla sitt nuvarande abonnemang? Jag har en Galaxy S8+ som jag har haft i nästan 2,5 år som jag köpte via Comviq med ett Fastpris abonnemang på 20 GB. Men då jag betalat av själva mobilen för ett tag sedan, så vart jag sugen på en S10:a.

Men på deras hemsida så kan jag antingen välja mellan 10 GB och 40 GB, där 40 GB med mobilen hamnar på 600 kr/månaden. Men då jag redan har ett abonnemang hos dom, så borde jag väl kunna behålla det och som sagt bara köpa mobilen. Eller hur funkar det? Skulle vänt mig till Comviq, men dom har ingen support på helger.

Sen en annan sak jag undrar, är över den där "Hämta direkt" funktionen. När jag går in på hämta direkt och väljer en utav mobilerna som finns där, så blir jag ändå skickad till en sida där man bara kan beställa och få den skickad och ej hämta. För det ska enligt dom komma upp vart man vill hämta den osv.

Permalänk
Medlem

Om du förlänger ditt abonnemang och binder upp dig i 24 månader till så brukar det gå att göra så ja.