Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

AMD ryzen 5 3600x Med rx5800xt

Minimum FPS 32

Maximum FPS 154

Average Fps 95

1440p

Verkar få lite bättre fps på vulcan.

Quality balanced

Texture Quality Ultra

Visa signatur

akademie

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Någon med ett GTX 1070 som testat? Hur är FPSen?
Gärna i 1080p

Körde bench i 1440p med allt på medium och fick 61fps avg.

Permalänk
Medlem

@loevet: Dom fixar det strax

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Moget svar, hjälpte mig jätte mycket....
Samma här går bra annars, ska prova klydda runt lite och prova directx istället för vulcan.

Jag ber om ursäkt om du uppfattade det så.
Men har du läst systemkraven för spelet? Och jämfört med din signatur?
Asus P6T / i7 920 C0 @ 4.0ghz / MSi GTX 780

Inte konstigt om det "fryslaggar". Är förvånad att det ens startar...
<3

Permalänk
Medlem

Fick igång spelet efter en uppdatering till senaste BIOS.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

OJ

@Shrudder: Den var ju långsökt.. :P... Grattis iaf:P

Visa signatur

akademie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Fick igång spelet efter en uppdatering till senaste BIOS.

Nähe? Det kan aldrig bero på det... Grattis

Permalänk
Medlem

Har ni blivit av med Low Latency inställningen med senaste nVidiadrivrutinen (rekommenderad för detta spel)? Känns som ett måste i detta spel (speciellt när pre-render inställningen också är borta)

Permalänk
Medlem

Usel prestanda för mig, typ 25-30fps 1440p RTX 2080 3700X. Yeay felsökning, kul...

Permalänk
Medlem

Vad kostar spelet i epic gamestore här i Sverige?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Om någon får activation required och spelet vägrar starta kan jag tipsa om att gå in i Rockstar launchers settings och ta bort local profile och sedan logga in på nytt. Löste det för mig iaf.

Sen undrar jag om Freesync (och till viss del Gsync också) funkar för er? Min skärms inbyggda FPS mätare visar konstant 120, medan Afterburner säger 60-70 osv. Fungerar i andra spel och jag har display mode på Fullscreen.

Edit: enabla Vsync i spelet verkar fixa Freesync grejen. I alla andra spel kör jag Vsync=off, men har global Vsync på i Nvidia CP, så lite udda tycker jag.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Fick igång spelet efter en uppdatering till senaste BIOS.

Skrivet av Falcon:

Nähe? Det kan aldrig bero på det... Grattis

HAHAH JAG FICK DET ATT FUNGERA OCKSÅ GENOM ATT UPPDATERA BIOS. WOOOOOOO

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av loevet:

Det var väl ingen som trodde att RDR2 skulle vara lättdrivet på PC i 4K. Chocken: det är det inte.

https://youtu.be/jtXSI2R_crc

Klart att det hackar, ni har ju bara 16 GB arbetsminne!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

HAHAH JAG FICK DET ATT FUNGERA OCKSÅ GENOM ATT UPPDATERA BIOS. WOOOOOOO

Nähe, ni skämtar?
Synd att jag är på senaste bios då med mitt gamla Z370. Grattis

Ingen funkar här, launchcrash...tar en cs match...

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Ratatosk:

Klart att det hackar, ni har ju bara 16 GB arbetsminne!

Ja det är ju skam på torra land att vi inte kör med minst 128 GB, var är det för potatissystem vi prestandatestar med egentligen?! 😝

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@dwadw: wtf`?;D

Visa signatur

akademie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Körde bench i 1440p med allt på medium och fick 61fps avg.

Ouch, då antar jag att du är nere runt 30-40 rätt ofta? Sitter också på ett 1070, hade räknat med medium... Aja ska ändå vänta en månad, kanske blir lite bättre iaf.

Tycker generellt att det är en rätt bra grej att "ultra" får vara riktigt tungdrivet, hör liksom till på PC att ha overkill inställningar. Men samtidigt så kan man ju tycka att 60fps med medium ska vara hyfsat "billigt" att nå.

@loevet Hur ser det ut att med att rendera i lägre upplösning? Finns det något alternativ för dynamisk upplösning? Kan man ställa ner intern upplösning och köra med någon hyfsad in-engine uppskalning samtidigt som UI etc renderas i native res osv? Hoppas att det finns något bra sätt att köra spelet i lägre upplösning för att slippa mata skärmen med en icke native upplösning för att få ut prestanda på det sättet.

Permalänk
Medlem

För folk som har en burk liknande min egen kan jag rekommendera att sänka upplösningen till 1080p och dra kvaliteten längst till höger på Balanced. Då både ser det bra ut och flyter på bra, även i hamnen Saint Denis som jag märkt är sjukt krävande.

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

Huh, skulle inte spelet släppas nu? Hittar inte på Steam?

Edit: Jaha, till Rockstars launcher först och Steam i december. Får vänta lite till
Edit: Köpes via Epic Games och startas via Rockstars Launcher till och med!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Fick igång spelet efter en uppdatering till senaste BIOS.

Skrivet av dwadw:

HAHAH JAG FICK DET ATT FUNGERA OCKSÅ GENOM ATT UPPDATERA BIOS. WOOOOOOO

Seriöst? Är det 1.0.0.4B ni kör? @Shudder rullar Ryzen 3000 ser jag iallfall. 1.0.0.3ABBA kör jag, och vill stanna lite till. Är ju ABBA trots allt.

Får inte igång spelet alls på mitt system i signatur, klienten startar, startar spelet och klienten kraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Seriöst? Är det 1.0.0.4B ni kör? @Shudder rullar Ryzen 3000 ser jag iallfall. 1.0.0.3ABBA kör jag, och vill stanna lite till. Är ju ABBA trots allt.

Får inte igång spelet alls på mitt system i signatur, klienten startar, startar spelet och klienten kraschar.

Hur långt kommer du innan det crashar? Flera har fått igång det när man lägger undantag i brandvägg och stänger av anti virus...

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

https://www.usgamer.net/articles/red-dead-redemption-2-exited...

stängde even av antivirus.

funkar för mig nu. snyckt men tungdrivet

Visa signatur

Phanteks Enthoo 719. I7 13700k . ASUS ROG Strix Z790-F . EK-Nucleus AIO CR360 .
MSI RTX4080 . Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32 FURY . WD Black SN850X 1TB Gen 4 .
Be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W.

Mastercase5 pro. I7 6700k @4,8GHz .Z170 ASUS Max Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nizr:

Hur långt kommer du innan det crashar? Flera har fått igång det när man lägger undantag i brandvägg och stänger av anti virus...

Får inte igång spelet alls. Men efter att ha kört verifiering så fanns en liten uppdatering på 14MB. Om det verkligen är en ny uppdatering eller något som var trasigt är jag osäker på, men blir att testa på nytt nu.

Att stänga av säkerhetsinställningar känns verkligen inte snyggt. Rockstars har ju hållit på med just detta med GTA V i drygt tre år på PC redan så känns som de borde hanterat detta bättre. Lanseringar är alltid extra krångliga men ser ju ut att vara mer problem än bara överbelastning trots allt.

Permalänk
Medlem

Hitta RDR2 mega thread på reddit: https://www.reddit.com/r/PCRedDead/comments/drzhs5/rdr2_launc...

Verkar va många som har samma frys lagg som jag har, hjälpte ej med att byta till directx iheller.

"CPU maxing out causing stuttering/freezing"

Fan, får stå ut med det just nu eller vänta på patch.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Fint får man testa till helgen om ens rx 5700xt klarar av det på 1440p
men Low/med kanske man kan nå upp över 100 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Seriöst? Är det 1.0.0.4B ni kör? @Shudder rullar Ryzen 3000 ser jag iallfall. 1.0.0.3ABBA kör jag, och vill stanna lite till. Är ju ABBA trots allt.

Får inte igång spelet alls på mitt system i signatur, klienten startar, startar spelet och klienten kraschar.

Vet inte riktigt vad 1.0.0.4B är men jag kör med MSI B450 Tomahawk MAX med Ryzen 5 3600 med senaste BIOS. Har nu kört ett litet tag på ultra 1080p utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag tror gubben springer på samma ställe i benchmarken om man kör i för hög fps? Ser ganska lustigt ut:

Jämför med Swec's film (vid 2:22) där de laggar ganska ordentligt, då springer han förbi som vanligt
https://youtu.be/jtXSI2R_crc?t=142

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Så kommer det en crack o allt funkar perfekt för fuskarna och internet exploderar

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dwadw:

Vet inte riktigt vad 1.0.0.4B är men jag kör med MSI B450 Tomahawk MAX med Ryzen 5 3600 med senaste BIOS. Har nu kört ett litet tag på ultra 1080p utan problem.

Ser ut som det är BIOS med den AGESA du kör: https://www.msi.com/Motherboard/support/B450-TOMAHAWK-MAX

Blir att uppdatera även för mig. Har ingen superbrådska att börja spela, köpte spelet på lanseringen för ett år sedan men har samtidigt verkligen sett fram emot lanseringen. Två timmar sedan jag stämplade ut från jobbet och fortfarande inte in-game suger rätt skapligt megahårt dock.

Permalänk
Avstängd

Låter som att jag inte missar något denna kväll då jag är bortrest😀 Får gå all in imorgon och hoppas att några knutar har lösts upp.
Nästan så att man ska avboka swec festen så man kan tokgnida hela lördagen när det iallafall
är 200 pers mindre på servrarna🤪

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10