Permalänk
Medlem

Dags för ny speldator (17000kr)

Hej!

Då var det dags för ny speldator för en budget runt 17000kr. Vill såklart få ut det bästa för dom pengarna.

Skulle vilja ha 1TB ssd. Är det bättre att köpa två 500GB och dela upp spel på ena och Windows på andra?
Vill ha en hyfsad kylare till CPU då jag ska överklocka lite. ( Inte vattenkylning)

Tack på förhand!

Visa signatur

Yours,

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzejjn:

Hej!

Då var det dags för ny speldator för en budget runt 17000kr. Vill såklart få ut det bästa för dom pengarna.

Skulle vilja ha 1TB ssd. Är det bättre att köpa två 500GB och dela upp spel på ena och Windows på andra?
Vill ha en hyfsad kylare till CPU då jag ska överklocka lite. ( Inte vattenkylning)

Tack på förhand!

Amd Eller Intel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Amd Eller Intel?

Skickades från m.sweclockers.com

AMD!

Visa signatur

Yours,

Permalänk
Medlem

Okej här kommer 2 alternativ

Intel

Amd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Två starka alternativ. Då det är primärt en speldator hade jag kört på intel-varianten (master race), framförallt nu när asus cashback promo gäller.

Så hade bara bytt ut moderkortet mot ett asus z390 gaming-f som isf kostar dig ca 1000:- (alltså halva priset), och drar därmed ner totalkostnaden för det paketet med 1000:-.

Och btw hade inte kört på 2x 500GB utan 1TB alla dar i veckan, blir bara krångligt att splitta kapaciteten i två delar, tro mig.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av awesometrygg:

Två starka alternativ. Då det är primärt en speldator hade jag kört på intel-varianten (master race), framförallt nu när asus cashback promo gäller.

Så hade bara bytt ut moderkortet mot ett asus z390 gaming-f som isf kostar dig ca 1000:- (alltså halva priset), och drar därmed ner totalkostnaden för det paketet med 1000:-.

Och btw hade inte kört på 2x 500GB utan 1TB alla dar i veckan, blir bara krångligt att splitta kapaciteten i två delar, tro mig.

Mvh

Vill han separera disken är de ju bara partitionerna upp den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar om man ska vänta tills ryzen 3950x kommer, den ska väl komma i november? Då kan man ju slå till då det är black friday.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Yours,

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzejjn:

Funderar om man ska vänta tills ryzen 3950x kommer, den ska väl komma i november? Då kan man ju slå till då det är black friday.

Skickades från m.sweclockers.com

Den kommer garanterat att inte vara rabbatterad eftersom den är så pass ny och 3950x ska kosta 2000kr mer en 3900x och ska du spela eller ha en arbetsstation 3950x är inte direkt anpassad för gaming skulle säga mer som en arbetsstation men du gör som du vill räkna med ett x570 kort på 3950x den lär dra ström som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzejjn:

Funderar om man ska vänta tills ryzen 3950x kommer, den ska väl komma i november? Då kan man ju slå till då det är black friday.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ska du ha en 3950x till en speldator? Med en budget på 17k dessutom så kommer det inte vara mycket över till grafikkort.

Permalänk
Medlem

Okej kommer nog köpa AMD bygget. Men jag såg att grafikkortet rekommenderade att ha 750w PSU, kommer jag klara mig med 650w?

Visa signatur

Yours,

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzejjn:

Okej kommer nog köpa AMD bygget. Men jag såg att grafikkortet rekommenderade att ha 750w PSU, kommer jag klara mig med 650w?

Ja du kommer klara dig på 650w ex 5700xt drsr som max 300w och din cpu 95w överdriva med 100w till vilket är omöjligt så har du max en load på 450-550w och då överdriver jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzejjn:

Okej kommer nog köpa AMD bygget. Men jag såg att grafikkortet rekommenderade att ha 750w PSU, kommer jag klara mig med 650w?

Ja men köp inte ett sunkigt CX för 900 spänn.