Permalänk
Medlem

Vilken Oled ska man välja

Hej

Jag undrar vilken Oled av dessa Panasonic TX-55FZ800E,Panasonic TX-65FZ800E, Panasonic TX-55GZ960E, Panasonic TX-65GZ960E, LG OLED55C9, LG OLED65C9.är den OLED tvn idag med mest korrekt bild och även den OLED tvn som är närmast en Plasma tv i rörelsehantering och färger.
Jag tittar mycket på film och serier via Netflix och sen på Canal Digitals utbud mest sport och motorsport. Funderar även på att skaffa Viasat Ultra HD. Jag är väldigt kräsen när det bilden vill inte har några eftersläpningar i bilden när man typ tittar på ishockey och formel 1.

mvh

Pierre

Permalänk
Medlem

Från recensioner angående sport:
1. Sony Bravia KD-65AG9/Sony Bravia KD-55AG9 (Årets Master-serie)
2. LG OLED65C9/LG OLED55C9 (B-serien och förra årets modell är typ lika bra)

Panasonic:en är svår att hitta information om när det kommer till sport

Testa i affärer som media markt och elgiganten med sport?

Permalänk
Bildexpert 📺

@pierre71: Som jag svarade i din förra tråd: #18104622 finns det ingenting (förutom DLP-projektor) som liknar en plasma i rörelser. Men i övrigt om "rörelsehantering" är det snarlikt. Men väldigt många menar olika saker med "rörelsehantering". För sport är det fortfarande källan som är A och O för din upplevelse. Ingen OLED skapar eftersläp såvida du inte ställt in att den ska skapa eftersläp.

En annan sak om du köper en LCD i budgetklass. Då är det vanligt att den tillför eftersläp. Men där är vi inte gissar jag.

Likt tidigare är det kalibrering som gäller för mest korrekta bild. Panasonic, Sony och LG har reglagen för detta med kvaliteten i den ordningen. LG:s OLED är de som behöver kalibreras då deras exemplar avviker mest och åt alla håll.