Oculus Rift CV1, och Oculus Rift DK2

Permalänk
Medlem

Oculus Rift CV1, och Oculus Rift DK2

Hej! Ska nu byta upp mig till en till HTC Vive, och vill därför sälja av mig mina oculus rift-ar.

Jag har en CV1, och en DK2.

Med CV1 får du:

1 x Headset
1 x Trackingkamera-grejen
1 x Xbox-kontroller + mottagare
1 x Någon liten fjärrkontrolshistoria med oculusmärke på?

Slängde lådan tyvärr. Är det något ni tycker verkar saknas, så säg till. Kommer finnas möjlighet till kontakt med mig efteråt :).

Den har fungerat bra såtillvida att jag fått igång den och lekt lite, men i jämförelse med vive'n var det 'eh'. Lyckades inte hitta att köpa till mig touchkontrollerna för vettigt pris, vilket de flesta spel vill ha, så.. *shrugs*. Budgivning från 1500, skickas inte.

DK2:

Är i lådan. Jag *tror* alla saker följer med den, men jag har inte kopplat in den på flera år.
Släpper den för några hundralappar, och om du inte får igång den alls eller om det saknas något viktigt är det bara att lämna tillbaks. Skickas givetvis inte av den enkla anledningen.

OBS: Det här är utvecklingsenheten, en av de första. Oculus har tagit bort stöd för det, och mer och mer andra saker också. Så det är en meka-för-att-det-är-kul grej, snarare än smidig användning. Budgivning från 100 kronor.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Inleder med en hundring för dk2
Är intresserad av cv 1:an om den fortfarande finns kvar nästa månad

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får man fråga vad man kan göra med DK2an? Spel, media och program?

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Verkar som att några har haft tur med det iaf: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/8s3w0k/what_can_you_...

Det är alltså en gammal utvecklingsenhet :). Drivrutinerna och det verkar tydligen fortfarande fungera, så det är en fråga om spel/program som stöder det.
Så det är mer en fråga om man orkar leka med det. Tror det är värt mer än 100 kronor, men hur mycket mer än det, är en fråga ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxie:

Verkar som att några har haft tur med det iaf: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/8s3w0k/what_can_you_...

Det är alltså en gammal utvecklingsenhet :). Drivrutinerna och det verkar tydligen fortfarande fungera, så det är en fråga om spel/program som stöder det.
Så det är mer en fråga om man orkar leka med det. Tror det är värt mer än 100 kronor, men hur mycket mer än det, är en fråga ;).

Okej låter bra, glömde att fråga om du kan skicka DK2 (köparen betalar frakt självfallet), bor i Stockholm tyvärr....

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Erm. Typ nej. Det är mer en fråga om att det inte är värt det, och att jag inte är 150% säker på att jag har allt med, och har inte möjlighet att sätta upp ett system att titta på det, så vill helst att någon som kan ta mig i örat lokalt om det saknas något tar den :). Också varför jag säljer det så absurt lågt.

Jag *kan* skicka det, är tom redan i låda, men, öh, du fattar varför det känns som en dålig idé lite spontant?

Permalänk
Medlem

Tänker att jag lägger ett lågt bud på 150+frakt så får vi se vad som händer. Det är lungt då om produkten är sönder

Ökade budet med 25kr ^^
Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

DK2: ger ett bud på 300 + frakt. är den trasig så behåller jag den ändå.

Permalänk
Medlem

Låter som ett vettigt pris :). Tråden verkar tämligen död, så väntar till slutet av veckan så jag får tid att bara trippelkolla att allt är OK-ish och ta en titt på frakten, och om någon som faktiskt kan köpa den i göteborg tittar in. Låter det vettigt? Ingen stress?

Permalänk
Medlem

@Tyver: Du vann budgivningen för DK2 iaf

Permalänk
Medlem

Oculus CV1 finns fortfarande kvar, packad :).

Permalänk
Medlem

E fortfarande intresserad av cv1:an men har strulat sig lite med lönen så antingen kommer den 29:e eller efter nyår

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Kan då lowballa 1000kr ^^ för CV1

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Lite väl lowball kanske ;P. Såg budet tidigare, enheten finns kvar.

(Och glad att rapportera att DK2'an tydligen fungerade fint för personen som köpte den. Nice)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxie:

Lite väl lowball kanske ;P. Såg budet tidigare, enheten finns kvar.

(Och glad att rapportera att DK2'an tydligen fungerade fint för personen som köpte den. Nice)

Hmmm, eftersom jag bor i stockholm så måste det vara frakt, kan du räkna ut vad det kan kosta?

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Kanske kan lägga lite mer vid nästa löning om den fortfarande finns kvar

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4