Permalänk
Medlem

UPS förslag & råd

Hej, letat ett bra tag nu efter en UPS för mina behov men hittar ingen. Söker efter hjälp nu här från er. Syftet är att den ska ge ström så att jag kan automatiskt stänga av min esxi på ett kontrollerat sätt vid ström avbrott. Finns inga krav på säkerhet då all data är privat och inget oersättligt.

Esxi kommer uppgraderas till tr 3960x. Ca 300W räknar jag med.

Krav*
Den ska få plats i mitt rack vilket tyvärr är av den mindre varianten så måste leta efter kortdjup Max 36cm djup.

Den ska som sagt ge tillräckligt med ström för att hinna utföra sitt syfte.

Den ska va tyst under normal drift. Detta verkar låsa ned det till line interaktive som bara låter vid avbrott.

Den ska helst kosta ca 5k men Max 10k.

Den ska kunna gå att få tag på. Helst Sverige

Permalänk

Det här kanske vore något?

https://www.komplett.se/product/1104065/datorutrustning/kring...

Edit: Såg nu att den var för djup...men du har fler modeller av det märket som är mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moby_Dick:

Det här kanske vore något?

https://www.komplett.se/product/1104065/datorutrustning/kring...

Edit: Såg nu att den var för djup...men du har fler modeller av det märket som är mindre.

Tittade på på det märket, dem har flera bra modeller men dem flesta är för djupa. Har hittat samma modell med lägre ström 750 VA/450 W som är för lite, den har dock rätt djup. Dem har även en annan 2U modell som har stor kapacitet och rätt djup men det är en double conversion online så den låter nog hela tiden. Just kombinationen jag är ute efter verkar det inte finnas en marknad för :(.

Permalänk
Medlem

Svarar på min egen tråd TrippLite säljer än 2U från amazon UK som passar in på min beskrivning verkar få bli den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GG25:

Svarar på min egen tråd TrippLite säljer än 2U från amazon UK som passar in på min beskrivning verkar få bli den.

Hur mycket plats har du i racket bakom dina övriga prylar, jag menar du skulle ju ev. får plats med en vanlig stående UPS på ett hyllplan i racket?
Så har jag planerat göra i mitt "nätverksrack" där jag har bl.a. min pfSense och PoE-switch. Tex. en sådan skulle, jag har också sneglat på Powerwalkers rackmonterbara, men det verkar osäkert om de är kompatibla med varken NUT eller APCUPD, vilket är vad som funkar med pfSense.

Jag har sedan tidigare en APC BackUPS 1400 som driver tre maskiner som förbrukar mellan 130-200W tillsammans, och jag funderar på att skaffa en mindre modell i samma serie till "nätverksracket" tex. APC BackUPS 700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Hur mycket plats har du i racket bakom dina övriga prylar, jag menar du skulle ju ev. får plats med en vanlig stående UPS på ett hyllplan i racket?
Så har jag planerat göra i mitt "nätverksrack" där jag har bl.a. min pfSense och PoE-switch. Tex. en sådan skulle, jag har också sneglat på Powerwalkers rackmonterbara, men det verkar osäkert om de är kompatibla med varken NUT eller APCUPD, vilket är vad som funkar med pfSense.

Jag har sedan tidigare en APC BackUPS 1400 som driver tre maskiner som förbrukar mellan 130-200W tillsammans, och jag funderar på att skaffa en mindre modell i samma serie till "nätverksracket" tex. APC BackUPS 700.

Tyvärr har jag inte så mycket utrymme där.

Lite nekro men då mitt tidigare svar misslyckades med en viktig kriterie (kan inte skickas till Sverige) uppdaterar jag svaret till att det INTE GÅR. Dessa passade bäst in mitt svar då det är de enda som klarar de viktigaste kravet med dimensioner och funktionalitet, men de klarar inte kraven på kostnad och skillnaden är väldigt stor mot Tripplite 2500 kr mot 16000kr för den billigaste men det verkar vara enda lösningen om man inte ska åka utomlands och hämta en UPS.

APC = SMTL1000RMI3UC
APC = SMTL1500RMI3UC

Tack för visat intresse.