Permalänk

Bg2 Tob

Va tvungen att inhandla mig TOB i går och nu när jag sitter o spelar så kommer jag till ett tempel där Gorion kommer fram ( gubben som tar hand om en i 1an) han säger då att man inte gjort som han velat och att han väldigt besviken på en.. säger då att jag inte tror på vad han säger och att det inte kan vara den riktiga gorion som pratar.
Jag pratar klart med han och det kommer fram 7 st spöken ( warits) som öppnar en burk med whopass bara för min skulle och minst 3 av mina party members är döda inom loppet av 10 sek..
Va i helvete ska jag göra ?

Permalänk
Medlem

pwna dom?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

svenska språket skulle inte sitta fel ... vad menar du ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death On Wings
svenska språket skulle inte sitta fel ... vad menar du ?

own = pwn = äga

hm.. har varvat ToB själv men det var ett tag sen, ska kika in lite mera på det där

Permalänk
Hedersmedlem

tryck på pause.......
fixa en taktik & massor av offensiva spells (ladda upp innan med neg. plane protection osv)
GOGOGO

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

har testat att dra på alla mina deff spels jag har men det hjälper inte ... kanske ger mig 5 sek extra att leva.

Permalänk

Vilken level har du, kör du med en full grupp?

Så här sent i spelet så borde du ha runt 20 på alla karaktärer. Har du en präst så kan du använda "Turn undead" eller kasta "Sunray", som magiker kan du använda diverse spells som "abi dalzims horrid wilting" eller andra area-effect spells. Kasta haste på alla karaktärer, slow på dom och börja med att anfalla den starkaste först.

Dessa ska inte vara särskilt svåra, det kommer betydligt värre fiender senare i spelet.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk

kör med full grupp... detta tycker dock inte jag är så värst sent i spelet eftersom det itne finns någon annan stans att gå till... detta var närmast ... finns ett torn oxå fast med spöken där i med som sparkar röven av mig.

Permalänk

Har du startat en ny grupp i TOB eller har du kört ifrån vanliga? Vad har du för karaktärer?

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk

eftersom min save från shadow of amne gick förlorad så fick jag göra ny.
jag = paladin
sistao bosse i shadow of amne shavok eller va han heter
minsc
imoen
jahera
irie eller hur de stavas

Permalänk

Här är ett nytt problem hur i hela helvetet har dom tänkt sig att man ska skydda sig mot Mind Flayers. I shadow of amne så tog det flera tim att gå igenom ett stället med sådana jävla avkommor eftersom jag inte heller då fattade hur man ska skydda sig mot dom. Dom stunnar mina gubbar tar över några går fram till dom och avrättar dom med 1 slag. HURRR ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death On Wings
Här är ett nytt problem hur i hela helvetet har dom tänkt sig att man ska skydda sig mot Mind Flayers. I shadow of amne så tog det flera tim att gå igenom ett stället med sådana jävla avkommor eftersom jag inte heller då fattade hur man ska skydda sig mot dom. Dom stunnar mina gubbar tar över några går fram till dom och avrättar dom med 1 slag. HURRR ?

de är ju bland de svåraste motståndarna i hela spelet. fick summona en massa djur och monster som uppehöll dem medan jag kasta en massa spells på motståndarna.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death On Wings
Här är ett nytt problem hur i hela helvetet har dom tänkt sig att man ska skydda sig mot Mind Flayers.

Kasta summon invisible stalker eller mordakinens sword, dessa summons gör köttfärs av dom. Ta en karaktär så du kan se fienden, låt seda ndina summons göra jobbet.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk

man tackar man tackar