Mitt namn på grannens mobiltelefon ?

Permalänk
Medlem

Mitt namn på grannens mobiltelefon ?

Min granne kom över och sa att jag hade kommit in i dennes mobiltelefon på grund av att det står mitt för och efternamn på olika ställen i dennes mobiltelefon...
Jag har aldrig varit på dennes wifi eller tvärtom.
Har ni några teorier varför det gör det ?
Mobiltelefonen i fråga: Xperia 10. I4113
Vart det står mitt namn:
System / flera användare / mitt namn som administratör
Konton: "Konton som tillhör "mitt namn""
Jag har en teori om varför det är så som jag tänkte posta senare, ville först höra vad annat folk har för förslag.
Den ska ha varit helt ny när min granne köpte den.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Lol...
Nej ingen teori.. berätta din teori bu då jag tror svaret ligger där.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du har väl lämnat tillbaka en telefon som sedan din granne har köpt?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Min teori:

Din granne kom förbi en dag för att fråga något. Det slutade med att ni började supa er redigt fulla tillsammans. Vid detta skede så kommer ni inte längre ihåg vad ni gör, varvid din granne ber dig som kan mer om teknik att ställa in dennes nya telefon. Du skriver av vana in ditt eget namn. Ingen av er kommer ihåg detta.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad har Wi-Fi med allting att göra? Har du måhända hjälpt grannen med dennes telefon någon gång? Behövs mer information.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Min teori:

Din granne kom förbi en dag för att fråga något. Det slutade med att ni började supa er redigt fulla tillsammans. Vid detta skede så kommer ni inte längre ihåg vad ni gör, varvid din granne ber dig som kan mer om teknik att ställa in dennes nya telefon. Du skriver av vana in ditt eget namn. Ingen av er kommer ihåg detta.

Haha standard problem 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Lol...
Nej ingen teori.. berätta din teori bu då jag tror svaret ligger där.

Jag har en teori om att mobiltelefon inte var ny utan haft användare före min granne och sedan har den personen lämnat tillbaka den till försäljningstället som sedan har sålts som ny.
Men det känns som ett rätt så osannolikt sammanträffande att den personen skulle ha samma för och efternamn som mig...

Skrivet av Shrudder:

Min teori:
Din granne kom förbi en dag för att fråga något. Det slutade med att ni började supa er redigt fulla tillsammans. Vid detta skede så kommer ni inte längre ihåg vad ni gör, varvid din granne ber dig som kan mer om teknik att ställa in dennes nya telefon. Du skriver av vana in ditt eget namn. Ingen av er kommer ihåg detta.

Hehe, nej det kan uteslutas.

Skrivet av Daz:

Vad har Wi-Fi med allting att göra? Har du måhända hjälpt grannen med dennes telefon någon gång? Behövs mer information.

Grannen sa att jag måste ha kommit in via wifi och sedan in på mobilen.
Nej jag har inte hjälpt denne med wifi eller mobiltelefon någon gång.

Finns det någon fil i systemet som skapas för första gången mobilen sätts igång så man skulle kunna titta på datumet på den ifall den är äldre än när min granne köpte mobilen.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

Din granne skrev in ditt namn och vips så har han nått att prata med dig om.

Jag har faktiskt haft en äldre granne som jag tror en gång drog ur usb kabeln till skrivaren bara för att jag skulle komma på besök å laga. (prata)

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Har du kommit fram till någonting? Det låter väldigt underligt att det ska finnas en användare på grannens telefon med ditt namn. Är grannen inloggad som administratör med sin användare?

Om du nu skulle "hackat" grannens telefon tror jag inte du skulle skapa en användare med ditt riktiga namn.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerfectGamingWeather:

Din granne skrev in ditt namn och vips så har han nått att prata med dig om.

Jag har faktiskt haft en äldre granne som jag tror en gång drog ur usb kabeln till skrivaren bara för att jag skulle komma på besök å laga. (prata)

Vad är det för granne TS har egentligen, tänkte detsamma som dig en sväng.
Tror vi har scenariot upplagt för en ordentlig vuxenfilm här!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Fler teorier i tråden som håller. Om ni inte umgås på fyllan, skulle jag börjat med att kika på vilka möjligheter det finns att föra över användaruppgifter mellan de aktuella modellerna. Det brukar finnas sådan funktionalitet för att underlätta när man byter telefon. Är väl inte helt omöjligt att ni lyckats trigga det på nåt vänster.

Är ditt namn inte helt unikt finns väl också den föreslagna möjligheten att han helt enkelt fått ett returex som använts av någon med samma namn som du. Visst, sannolikheten är inte stor, men då och då är slumpen helt vansinnig. Den här minns jag speciellt (från DN 20 jul 1992, älskar att de öppnat tidningsarkiven nu under coronakrisen). Sammanfattningsvis blev en bilist dödad av en förlupen kula från en skjutövning, som färdades 2.5 kilometer, in genom hans nedvevade sidoruta, och träffade honom i tinningen. Fundera på sannolikheten, det händer liksom bara inte. Hade han åkt hemifrån eller man tryckt av det förlupna skottet en tiondels sekund tidigare eller senare hade han klarat sig. Samma om han inte haft fönstret öppet. Eller minsta lilla skitgrej hade varit ivägen på sträckan kulan färdades. Och så vidare...

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Har du kommit fram till någonting? Det låter väldigt underligt att det ska finnas en användare på grannens telefon med ditt namn. Är grannen inloggad som administratör med sin användare?

Ja han är inloggad som administratör på sin mobil men det står mitt namn.

Skrivet av Maskaren:

Om du nu skulle "hackat" grannens telefon tror jag inte du skulle skapa en användare med ditt riktiga namn.

Nej, brukar inte köra med mitt mitt riktiga namn på enheter. Brukar inte "hacka" heller.

Skrivet av kaput:

Fler teorier i tråden som håller. Om ni inte umgås på fyllan, skulle jag börjat med att kika på vilka möjligheter det finns att föra över användaruppgifter mellan de aktuella modellerna. Det brukar finnas sådan funktionalitet för att underlätta när man byter telefon. Är väl inte helt omöjligt att ni lyckats trigga det på nåt vänster.

Är ditt namn inte helt unikt finns väl också den föreslagna möjligheten att han helt enkelt fått ett returex som använts av någon med samma namn som du. Visst, sannolikheten är inte stor, men då och då är slumpen helt vansinnig. Den här minns jag speciellt (från DN 20 jul 1992, älskar att de öppnat tidningsarkiven nu under coronakrisen). Sammanfattningsvis blev en bilist dödad av en förlupen kula från en skjutövning, som färdades 2.5 kilometer, in genom hans nedvevade sidoruta, och träffade honom i tinningen. Fundera på sannolikheten, det händer liksom bara inte. Hade han åkt hemifrån eller man tryckt av det förlupna skottet en tiondels sekund tidigare eller senare hade han klarat sig. Samma om han inte haft fönstret öppet. Eller minsta lilla skitgrej hade varit ivägen på sträckan kulan färdades. Och så vidare...

Tror inte vi har lyckats fört över någon data på så sätt, jag har inte hjälpt grannen med dennes mobil heller någon gång.

Ska se om grannen kan åka dit den var köpt och fråga där om den var begagnad eller inte.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Om det kontot nu är det enda kontot som finns och han installerat appar så borde en gmail vara knuten till den. Finns under "inställningar / Om mobilen / Google-konto".

Är det din mailadress där är det väldigt underligt. Är det någon annan som inte är grannens kan ni alltid testa maila den.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX