Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@TuHack:

Nice, undra vad B:et står för i slutet?

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk

Råkade visst slinta på beställ-knappen nu. Vem orkar vänta på reviews

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

@BoBBanG:

Gissar på black. Finns några lg -w som är just vita men har inte sett gn850 i vitt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Råkade visst slinta på beställ-knappen nu. Vem orkar vänta på reviews

Haha, Who Dares Wins!

Gillar tillägget av ny mattan. "Nu j*vlar ska det gameas! Ska bara rulla ner gardinerna först"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Råkade visst slinta på beställ-knappen nu. Vem orkar vänta på reviews

https://forumbilder.com/images/2020/06/01/bestallt.png

Nice gubben! Grattis

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

@BoBBanG:

Gissar på black. Finns några lg -w som är just vita men har inte sett gn850 i vitt ännu.

Hmm, ok. Trodde inte den fanns i andra färger alls.

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Hur lågt kan man ställa ljusstyrkan på skärmen, vet med min BenQ med 120Hz (från när det börja komma) så går det inte att ställa ner den tillräckligt.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Haha, Who Dares Wins!

Gillar tillägget av ny mattan. "Nu j*vlar ska det gameas! Ska bara rulla ner gardinerna först"

Haha exakt så

Nej men allvarligt så var min Steelseries matta i samma storlek ganska sunkig så det var dags för en ny. Tänker att damm och annat syns mindre på Corsairs gråa färg jämfört med den helsvarta jag har nu. Och syns det inte finns det inte!

Skrivet av BoBBanG:

Nice gubben! Grattis

Tack! Blir julafton imorgon

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk

Var för uppspelt för att ta kort på paketöppningen men nu sitter den på plats. Första intrycket är - rejäl uppgradering från min Dell U2713 på många sätt

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Var för uppspelt för att ta kort på paketöppningen men nu sitter den på plats. Första intrycket är - rejäl uppgradering från min Dell U2713 på många sätt

https://forumbilder.com/images/2020/06/02/F0C49023-3D70-46B3-A962-7BE43491AEC4.jpg

Niiice

Hur känns den då?

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Skrivet av BoBBanG:

Niiice

Hur känns den då?

Har bara hunnit testa GTA V lite snabbt, varit för upptagen med det här tråkiga "jobba" som folk envisas med att man ska göra.

Då skärmen täcker i princip hela synfältet är det en häftig upplevelse! Kom upp i nästan 144hz med lite sänkta inställningar men mitt 2070 Super får verkligen svettas. Enorm skillnad mot 60hz är det i alla fall.
Hade antagligen varit lika nöjd med de flesta ultrawide-skärmar, särskilt de med över 60hz. Men det är en kanonskärm utan tvekan.

Köpte till ett stativ som verkar fungera bra också och framförallt ser det mycket cleanare ut när man slipper den gigantiska foten.
https://www.inet.se/produkt/2210727/arctic-z1-basic-single-mo...

Tänkte borra ett hål i bordsskivan bakom tangentbordet under "musmattan" för att dra tangentbords-kabeln snyggare. Annars är jag väldigt nöjd med min setup nu. Förutom möjligtvis att grafikkortet behöver uppgraderas snarare än jag trodde

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Kört den i 3 veckor och är nöjd. Problemet är dock att min gamla skärm var nästan 10 år gammal, så känns som att vad jag än hade köpt hade blivit ett lyft.

Negativt är att den endast har en DP-ingång, ingen USBC/thunderbolt.

Tycker ”g-sync” stödet funkar bra, men har återigen här inget annat att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Har bara hunnit testa GTA V lite snabbt, varit för upptagen med det här tråkiga "jobba" som folk envisas med att man ska göra.

Då skärmen täcker i princip hela synfältet är det en häftig upplevelse! Kom upp i nästan 144hz med lite sänkta inställningar men mitt 2070 Super får verkligen svettas. Enorm skillnad mot 60hz är det i alla fall.
Hade antagligen varit lika nöjd med de flesta ultrawide-skärmar, särskilt de med över 60hz. Men det är en kanonskärm utan tvekan.

Köpte till ett stativ som verkar fungera bra också och framförallt ser det mycket cleanare ut när man slipper den gigantiska foten.
https://www.inet.se/produkt/2210727/arctic-z1-basic-single-mo...

Tänkte borra ett hål i bordsskivan bakom tangentbordet under "musmattan" för att dra tangentbords-kabeln snyggare. Annars är jag väldigt nöjd med min setup nu. Förutom möjligtvis att grafikkortet behöver uppgraderas snarare än jag trodde

Vad roligt! Ja grafikkorten får ju svettas en del tyvärr
Vad tycker du om färgerna? Har du hunnit pilla lite med dom?

Jag körde också på samma stativ. Tycker den är riktigt bra och man får det "cleant" under skärmen (förutom sladdarna om man inte gör som du tänker göra ofc )

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kört den i 3 veckor och är nöjd. Problemet är dock att min gamla skärm var nästan 10 år gammal, så känns som att vad jag än hade köpt hade blivit ett lyft.

Negativt är att den endast har en DP-ingång, ingen USBC/thunderbolt.

Tycker ”g-sync” stödet funkar bra, men har återigen här inget annat att jämföra med.

Vart fick du tag i den för 3 veckor sen?

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBanG:

Vart fick du tag i den för 3 veckor sen?

Inet fick in exemplar tidigt, hade förbokat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Inet fick in exemplar tidigt, hade förbokat.

Jaså? Har fan bevkat den som en hök i 2 månader.. Dvs kollat på Inet dagligen fast det stod att den kommer 28/5, lol

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk

Övre hörnen på skärmen ser ut så här när man tittar nära. Tror inte det är en skyddsplast dock då det känns som filmen sitter bakom något. Normalt?

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Övre hörnen på skärmen ser ut så här när man tittar nära. Tror inte det är en skyddsplast dock då det känns som filmen sitter bakom något. Normalt?

https://forumbilder.com/images/2020/06/02/E86F963E-11A1-4935-BBA2-09A6DBB05C64.jpg

Trodde också det va skyddsplast först, försökte pilla bort det i 15 min...

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk

Läcker skärm! Funderar också på att klicka på köp knappen. Hur är 21:9 i spel?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Kört den i 3 veckor och är nöjd. Problemet är dock att min gamla skärm var nästan 10 år gammal, så känns som att vad jag än hade köpt hade blivit ett lyft.

Negativt är att den endast har en DP-ingång, ingen USBC/thunderbolt.

Tycker ”g-sync” stödet funkar bra, men har återigen här inget annat att jämföra med.

Håller helt med. Den andra skärmen jag tittade på (Dell u3419w) hade helt klart fler features, framförallt inbyggd KVM-switch och USB-C är grymt på den. Den här gången fick hertz gå före features.

Svårt att ge en objektiv review när man gör så stora uppgraderingar som det låter som du också gjort. En 10 år nyare produkt är givetvis en sjukt stor uppgradering i teknik-världen oavsett vad man köper.

Skrivet av BoBBanG:

Vad roligt! Ja grafikkorten får ju svettas en del tyvärr
Vad tycker du om färgerna? Har du hunnit pilla lite med dom?

Jag körde också på samma stativ. Tycker den är riktigt bra och man får det "cleant" under skärmen (förutom sladdarna om man inte gör som du tänker göra ofc )

Kör faktiskt bara med förinställda Gamer 1 så här långt, ser ok ut men inte kört kalibrering eller liknande. Har du ställt in något på din?

Slutade försöka pilla bort "skyddsplasten" förresten... Lite ful lösning de gjort i hörnorna, "once you've seen it" osv.

Skrivet av Blackwizard:

Läcker skärm! Funderar också på att klicka på köp knappen. Hur är 21:9 i spel?

Underbart. Köp!

Gillar verkligen upplevelsen. Enda negativa är väl om man ser mycket film på datorn (vilket jag aldrig gör) och störs av svarta kanter på sidorna, och att priset är ganska högt.

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyingls7:

Håller helt med. Den andra skärmen jag tittade på (Dell u3419w) hade helt klart fler features, framförallt inbyggd KVM-switch och USB-C är grymt på den. Den här gången fick hertz gå före features.

Svårt att ge en objektiv review när man gör så stora uppgraderingar som det låter som du också gjort. En 10 år nyare produkt är givetvis en sjukt stor uppgradering i teknik-världen oavsett vad man köper.

Kör faktiskt bara med förinställda Gamer 1 så här långt, ser ok ut men inte kört kalibrering eller liknande. Har du ställt in något på din?

Slutade försöka pilla bort "skyddsplasten" förresten... Lite ful lösning de gjort i hörnorna, "once you've seen it" osv.

Jag pendlar lite mellan Gamer1, Gamer2 och vivid. Har pillat lite på dom och ställt ner Brightness på dom.
Ja det är lite wierd att dom gjorde så i kanterna men man slutar väl tänka på med tiden (eller inte)

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Läcker skärm! Funderar också på att klicka på köp knappen. Hur är 21:9 i spel?

FPS är i alla fall riktigt nice. Har inte hunnit bränna av nåt annat just nu.

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Jag störde mig också på ”plasten” i dom övre hörnen, känns trist på en produkt i den här prisklassen.

Blev en sån ”pay&forget” för mig, fruktansvärt med 12k för en skärm men pga Work form home så kändes det ändå värt det, vi fick hem 899:- 1080p 22” skärm från jobbet....

Lite synd att det inte trillar in några reviews så man kunde få ett expertutlåtande, har ju knappt en vecka kvar på öppet köp nu.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:

rtings.com har en review ute. Dålig kontrast och dålig fot. Den senare löser man väl med en arm men kontrasten ser låg ut även för en IPS. Även om jag inte tror det är några siffror man märker skillnad på vid dagligt bruk? Hur känns detaljerna i de mörka områdena (mörkt rum)?

HDR är ju vad det är. Kan man förresten stänga av backlighten och bara ha wcg i windows hdr läge?

https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/34gn850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

@BasseBaba:

rtings.com har en review ute. Dålig kontrast och dålig fot. Den senare löser man väl med en arm men kontrasten ser låg ut även för en IPS. Även om jag inte tror det är några siffror man märker skillnad på vid dagligt bruk? Hur känns detaljerna i de mörka områdena (mörkt rum)?

HDR är ju vad det är. Kan man förresten stänga av backlighten och bara ha wcg i windows hdr läge?

https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/34gn850-b

ja märkligt/synd att LG ligger lite dåligt till när det kommer till kontrast, även om detta är lite av akilleshälen när det kommer till IPS så ser man ju gärna att den iaf ligger på över 1000:1 när det kommer till en dyr skärm. Men 960:1 enligt testet ovan är ju iaf bättre än 750:1 som sweclockers mätte på 27GL850, och inte speciellt dåligt för att vara IPS, även om konkurenterna verkar ligga något högre mellan 1000 och 1200.

Permalänk
Bildexpert 📺

@TuHack: Att rtings mäter 960:1 i kontrast är tämligen typiskt för de flesta IPS-paneler för spel. Det är runt 900-1100:1 som är typiskt. Det måste till ganska stora skillnader i mätbar kontrast med mörka rum och mörka testbilder för att det ska synas i praktiken. Även då kan 900:1 jämfört med 1100:1 vara helt oskiljaktigt. Ögat/hjärnan reagerar betydligt starkare på sådant som ojämnheter i svärtan än den totala nivån av svart.

Och i ljust rum kommer reflexfilter spela en mycket större roll. Kan köra 1000:1 bredvid 5000:1 och ingen märker skillnad i hur svart ser ut. Eftersom "svart" är så långt som omgivningsljuset tillåter.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@TuHack: Att rtings mäter 960:1 i kontrast är tämligen typiskt för de flesta IPS-paneler för spel. Det är runt 900-1100:1 som är typiskt. Det måste till ganska stora skillnader i mätbar kontrast med mörka rum och mörka testbilder för att det ska synas i praktiken. Även då kan 900:1 jämfört med 1100:1 vara helt oskiljaktigt. Ögat/hjärnan reagerar betydligt starkare på sådant som ojämnheter i svärtan än den totala nivån av svart.

Och i ljust rum kommer reflexfilter spela en mycket större roll. Kan köra 1000:1 bredvid 5000:1 och ingen märker skillnad i hur svart ser ut. Eftersom "svart" är så långt som omgivningsljuset tillåter.

Bra info som vanligt @laxpudding ! Har ni något exemplar på gång in av denna skärmen för test? Är själv sjukt sugen men hade varit intressant att höra vad du tycker om skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

@BasseBaba:

rtings.com har en review ute. Dålig kontrast och dålig fot. Den senare löser man väl med en arm men kontrasten ser låg ut även för en IPS. Även om jag inte tror det är några siffror man märker skillnad på vid dagligt bruk? Hur känns detaljerna i de mörka områdena (mörkt rum)?

HDR är ju vad det är. Kan man förresten stänga av backlighten och bara ha wcg i windows hdr läge?

https://www.rtings.com/monitor/reviews/lg/34gn850-b

Tack!
Jag har som sagt inte störts av detta, men sitter i ett "Normalt" ljust rum, kanske till och med "för" ljust då jag jobbar hemifrån och har ett fönster i ryggen, ljus utifrån rakt in i skärmen, inte optimalt tyvärr.

Det jag generellt bara blir ledsen över är att en 12,5kkr skärm inte lyckas med en bättre review än sådär. Det är väl främst pris/prestanda jag är besviken på, hade denna monitor kvalat in runt kanske 9000:- hade det kännts betydligt bättre med dom saker som inte är 100%.

Skrivet av Laxpudding:

@TuHack: Att rtings mäter 960:1 i kontrast är tämligen typiskt för de flesta IPS-paneler för spel. Det är runt 900-1100:1 som är typiskt. Det måste till ganska stora skillnader i mätbar kontrast med mörka rum och mörka testbilder för att det ska synas i praktiken. Även då kan 900:1 jämfört med 1100:1 vara helt oskiljaktigt. Ögat/hjärnan reagerar betydligt starkare på sådant som ojämnheter i svärtan än den totala nivån av svart.

Och i ljust rum kommer reflexfilter spela en mycket större roll. Kan köra 1000:1 bredvid 5000:1 och ingen märker skillnad i hur svart ser ut. Eftersom "svart" är så långt som omgivningsljuset tillåter.

Så om man subjektivt är nöjd med skärmen ser du ingen anledning att lämna tillbaka den?
Det som är så sjukt svårt när man inte är mer insatt än en vanlig svensson är ju att man inte kan avgöra om sakerna som reviewers kommer fram till faktiskt spelar roll.

Kan även tillägga att jag aldrig numera sitter i ett mörkt rum, mitt problem är snarare att det blir så mycket reflexer i skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tack!
Jag har som sagt inte störts av detta, men sitter i ett "Normalt" ljust rum, kanske till och med "för" ljust då jag jobbar hemifrån och har ett fönster i ryggen, ljus utifrån rakt in i skärmen, inte optimalt tyvärr.

Det jag generellt bara blir ledsen över är att en 12,5kkr skärm inte lyckas med en bättre review än sådär. Det är väl främst pris/prestanda jag är besviken på, hade denna monitor kvalat in runt kanske 9000:- hade det kännts betydligt bättre med dom saker som inte är 100%.

Förstår helt känslan för det är alltid lätt att stirra sig blind på siffror. Fast ser man på deras övriga UW reviews så ligger den överst! Känner du dig dessutom nöjd med den så är det ju ett bra köp. Hade det funnits en uppsjö med andra wcg gaming IPS UWs att välja mellan (och kronan var bättre) så hade kanske pris/prestanda sett lite bättre ut - men det är ju en ganska unik produkt idag. Det du kanske missat är ditt behov av ett kraftigt reflexfilter. Å andra sidan så kan ett "för bra" filter irritera på andra sätt.

Har inte skärmen någon form av mjukvara för att ställa in ljusstyrkan? Skulle då rekommendera att hitta balanserade snabblägen utefter rummets ljussättning. Vi lever trots allt i norden så detta kommer (tyvärr?) inte vara ett problem särskilt länge...