Litet tgb+mus bluetoothkombo, med hög kvalitet? För mobilanvändning?

Permalänk

Litet tgb+mus bluetoothkombo, med hög kvalitet? För mobilanvändning?

Är det någon som har tips på en bra kombo av Bluetoothtangentbord och mus av hög kvalitet (inte nödvändigtvis sålt som ett kit?)

Syftet är att använda som pekdon och arbeta från en uppställd Androidmobil.

Krav:
-Musen - bluetooth - ska tracka bra och vara ganska kompakt, stil laptopmus (Dessvärre har jag ännu inte hittat en enda mus som trackar lika fint på godtyckliga underlag som min logitech USB laptopmus från cirka 2000. Allt verkar bara gått käpprätt bakåt i denna fråga tyvärr, vilket förvånar mig. Logitechs egna trådlösa nya möss kommer dock närmast i dagsläget)

-Tangentbord: Bluetooth. Nordisk PC layout. Inte fullstort men inte för litet heller. Av den storlek som var på mindre (10") Asus EEE laptops skulle vara optimalt. Inga speciella krav på slaglängd men det ska kännas att man trycker ner tangenterna, så ingen touch. Inget vikbart eller i gummiliknande material accepteras heller. Vikbart kan vara ok så länge det inte är rangligt.

Budget upp till 3000 för kombon.

Tack på förhand om ni har tips!

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Hade tidigare Anywhere 2S och K380 kombon. Fungerade alldeles perfekt för mig

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Hade tidigare Anywhere 2S och K380 kombon. Fungerade alldeles perfekt för mig

Tack for tipset. Den musen verkar dock 10 cm lång och väger ett hekto - vilket är biffigare än de flesta möss jag använder till desktop. Någon som har tips på bluetoothmöss med hög kvalitet ca 5-7 cm långa?

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Skrivet av grapetonix:

Tack for tipset. Den musen verkar dock 10 cm lång och väger ett hekto - vilket är biffigare än de flesta möss jag använder till desktop. Någon som har tips på bluetoothmöss med hög kvalitet ca 5-7 cm långa?

Kan du ge ett exempel på en mindre mus?

Permalänk
Medlem

Finns inte så mycket vettigt i den storleken...
Kanske https://www.amazon.co.uk/Verbatim-Wireless-Travel-Optical-Win...

Permalänk
Skrivet av hultron:

Finns inte så mycket vettigt i den storleken...
Kanske https://www.amazon.co.uk/Verbatim-Wireless-Travel-Optical-Win...

Inte Bluetooth tyvärr...

Hmm... så datormöss har alltså gått samma öde som smartphones - finns inget vettigt i mindre storlekar! Otroligt trist IMO!

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns