Permalänk
Medlem

Internet som säckar ihop

Hej!

Jag har nät in i byggnaden med comhem 600/50 som spelar bra för det mesta på dagarna när jag sitter hemma och jobbar men på kvällen, efter ca 20 och fram till 23.30 så ger det upp helt och jag får enbart ut hastigheter om ca 20/10 med 150 ping.
Har enbart gjort rutinmässiga kontroller av vad som är uppkopplat mot nätet och det skiljer sig inte under dagen d.v.s är enbart min telefon, dator samt diverse smartsaker så som chromecast och home anslutna och dessa är alltid uppkopplade så jag ser ingen anledning till att nätet skulle bli så satans långsamt vissa tider på dygnet.
Kan tilläggas att jag bor i lägenhet och ev. så att någon granne överbelastar nätet för oss alla men det är den enda orsaken jag kan komma på. Kom gärna med tips eller idéer på vad det skulle kunna vara/hur jag åtgärdar mitt problem.
Blir till att ringa comhem i dagarna...

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom

Permalänk

låter som klockrena prestandaproblem hos just comhem..

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoilInBagRis:

Har enbart gjort rutinmässiga kontroller av vad som är uppkopplat mot nätet och det skiljer sig inte under dagen d.v.s är enbart min telefon, dator samt diverse smartsaker så som chromecast och home anslutna och dessa är alltid uppkopplade så jag ser ingen

Testar du trådlöst eller trådat?

Permalänk
Rekordmedlem

Du mäter väl via kabel och vilken typ av uppkoppling handlar det om, Comhem kan ju innebära flera olika tekniker eftersom de har fiber, fiber till huset och docsissystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har kompisar i Eslöv, så nära Lund, som har samma problem som du vid samma tider. Så ring verkligen och klaga.

Permalänk
Avstängd

Har varit med en router som inte riktigt orkade med arbetsbördan, kan vara något att kika på?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

@iXam: Kör alltid på trådat, har en cat5 kabel rakt från routern till datorn
@Kaleid: Tänker att det inte borde vara ett problem eftersom den klarar driften resten av dygnet utan problem
@Minthon: Tack! Ska ringa och klaga imorgon

Visa signatur

5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom