Inköp av ultrawide skärm till laptop för arbete

Permalänk

Inköp av ultrawide skärm till laptop för arbete

Hej,

Jag funderar lite på att inhandla en MSI Optix MAG341CQ 21:9 VA 100 Hz Curved till att arbeta med.
Jag har en Dell 7530 med Nvidia Quadro-kort. Skärmen har amd freesynk. Är detta ett problem?

Alltså att skärmen inte har nvidias motsvarighet Gsynk. Vad innebär det i så fall?

Mvh

Permalänk
Medlem

Adaptic synk klarar du dig utan om du inte ska spela.
Spelar absolut ingen roll i ditt fall, IMHO.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

@Andersson9: Att den inte har G-sync ärt inget problem. Men jag rekommenderar den här https://www.inet.se/produkt/2216918/lg-35-35wn75c-21-9-qhd-10...
Köpte själv en sådan får ca en månad sedan. Den har helt otroliga färger och funkar grymt att spela på.
Plus så är den på rea. Det går inte att förneka. Köpte min för 6000kr. Så nu är det en ännu bättre deal.

Permalänk

@kokkojambo tack för din synpunkt. Då blir det nog ett köp!

@Axel95 tack för tipset. Även om jag gärna hade köpt den skärmen så har jag möjlighet att köpa den andra för 1500 kr mindre på annat håll. Eftersom jag huvudsakligen ska arbeta på den så tycker jag inte att färger motiverar den extra prislappen

mvh

Permalänk
Medlem

@Andersson9: Om du kan spara 1500kr så kör på säger jag bara.