Permalänk
Medlem

Intel 2500k

Hej alla Sweclockare , ville göra en ny tråd för jag tycker det är värt att ta upp det.. Det finns säker någon som tar del av information. Jag är en insnöad Oldshool medlem och följer dagligen nyheter, grymt för Röda AMD gänget med nya Zen3.. Bra jobbat! Jag äger själv en Sandy Bridge 2500K@4.5ghz på 1.4 volt max 75grader full load under linx! det ska tilläggas att systemet varit klockat sedan start sedan några år tillbaka, vill minnas att jag köpte det någon gång 2011-12
Dom som minns så var North Bridge föregående modell, där ramhastighet/system bussen var avgörande hur högt cpun klockade, jag hade verkligen ingen bra erfarenhet av denna kombo, det ställde till det något enormt för mig, jag fick aldrig till det med North Bridge... Sandy Brigde var helt enkelt något helt nytt startskottet på en ny era , här var istället Multipeln avgörande hur högt Cpun klockade, sagt och gjort drog jag iväg 100buss*45 viipppsss 4.5 Ghz sagt och gjort så har den legat sedan 2011.. Detta är just därför jag älskar systemet! Jag har nog aldrig varit så nöjd med en dator som just det här systemet!

Lite referens på en vanlig CPU 8700K
Jag har alltid varit intresserad att stoppa in ett helvetes kort i datorn bara för att se vad 2500K mäktar av, sett till Sandy Bridge intel 2500K så är RTX2060Super månnnggga generationer nyare, i IT värden så är 2500k som stenåldern för oss människor
Sagt och gjort köper jag mig ett RTX2060 Super, till min förvåning hur positiv överraskad hur bra the Old School CPUn mäktar på

drar igång några lite grafik Benchar och ser hur bra det flyter på, här är ett exempel hur bra det kan bli....
Här är ett exempel att ett Old school system inte behöver ligga så mycket efter just i gaming prestanda, test mot ett modernt Ryzen system

Det jag vill säga är att man kanske inte alltid vinner så värst mycket på att ha det senaste i alla aspekter i hårdvara för att få en helt okej upplevelse, jag fyller på med mer information!

Ha det gott så länge, trevlig dag allesamans!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Vila i frid

Kudos! Min 2500k köptes 2011 tillsammans med 4x8 GB 1333 (tyvärr det enda som fanns då). Har även en 3700x och en 3900x men har inte kommit mig för att promota någon av dem till förste-bäste-tamburmajor-dator ännu - om någonsin.