Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av danneee:

Fick SMS om att jag kunde hämta min på Elgiganten nu. Nån som hämtat sin redan? Hämtar den gärna idag men besparar mig den resan om de inte kan lämna ut den eftersom den släpps imorn.

tror inte du får ut nån konsoll idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

tror inte du får ut nån konsoll idag

Om han har ett SMS som säger att han kan hämta den nu är det nog 50/50 om den bakom kassan vet om/bryr sig/orkar bråka om att inte lämna ut den...
Jag hade chansat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumanDecoy:

Inte fått något sms ännu , var först in i butiken på Sickla när de släppte för förhandsbokningar på series X och all access, hörde av mig till deras chat och fick till svar att den kommer finnas imorgon och att de skulle kontakta mig imorgon. Får se vad som händer men det hade ju varit bättre att få sms:et idag iaf

Exakt samma situation här, beställde hos EG Sickla 09/22 13:39
fick samma svar av kundtjänst idag

Permalänk
Medlem

Elgiganten väljer att sprida ut hur många som ska hämta varje dag enligt min lokala butik. Enheterna finns redan på plats men däremot så får vissa hämta senare (i mitt fall fredag). Det stör mig inte och verkar ansvarigt så här i pandemitider. Kan inte säga att det gäller generellt över hela Sverige eller om det är en lokal restriktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Elgiganten väljer att sprida ut hur många som ska hämta varje dag enligt min lokala butik. Enheterna finns redan på plats men däremot så får vissa hämta senare (i mitt fall fredag). Det stör mig inte och verkar ansvarigt så här i pandemitider. Kan inte säga att det gäller generellt över hela Sverige eller om det är en lokal restriktion.

Om det är anledningen så kan jag tycka det är ganska snyggt gjort ändå (om än surt för de som får sina lite senare, om de nu är väldigt ivriga).

Sms och e-post borde inte sprida corona dock så kan tycka att de borde kunna höra av sig till folk..

Och då lite märkligt om de nu säljer i butik ändå (vilket de säger olika om beroende på vem man pratar med). Måste ju sprida mer corona med köer på morgonen där alla ska rusa till Xbox:en. Och när de dessutom hade kunnat kränga dessa till folk som står i kö online. Hmm...

Permalänk
Medlem

Har fått uppdatering från UPS nu - "2020-11-11, Innan dagens slut" vad beträffar krysslådan från MS-store. Känns bra.

Inget på den extra handkontrollen ännu, men räknar med att den går i samma transport.

Edit: Handkontrollen har nu också 11:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Om det är anledningen så kan jag tycka det är ganska snyggt gjort ändå (om än surt för de som får sina lite senare, om de nu är väldigt ivriga).

Sms och e-post borde inte sprida corona dock så kan tycka att de borde kunna höra av sig till folk..

Och då lite märkligt om de nu säljer i butik ändå (vilket de säger olika om beroende på vem man pratar med). Måste ju sprida mer corona med köer på morgonen där alla ska rusa till Xbox:en. Och när de dessutom hade kunnat kränga dessa till folk som står i kö online. Hmm...

Köpte min med All Access som kräver att jag hämtar på plats då kreditgivaren i det här fallet kräver detta i deras avtal. Jag vet var min låda står men får snällt vänta tills på fredag. Personalen i min lokala butik är dock superproffsiga och tillmötesgående och med den attityden så minskar min hets och får en förståelse för situationen.

Permalänk
Medlem

Beställde på elgiganten med expressfrakt sekunden då det gick att beställa dvs den 22:e sep kl 9:00

Dock står min fortfarande som reserverad. Hoppas verkligen jag får min på release annars är det ju fan ingen mening med att välja expressfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makke94:

Fick du ett mail/sms om att dom skickat? Jag fick ett mail för några dagar sen om att jag skulle få min på releasedagen, men har inte hört något sen dess.

Japp, fick ett mail och dessutom info från Klarna.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nu lämnar enheterna från Microsoft Eindhoven. Grattis alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Nu lämnar enheterna från Microsoft Eindhoven. Grattis alla!

Min UPS-status har inte ändrats än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Min UPS-status har inte ändrats än.

Bara en fråga om minuter eller någon timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Köpte min med All Access som kräver att jag hämtar på plats då kreditgivaren i det här fallet kräver detta i deras avtal. Jag vet var min låda står men får snällt vänta tills på fredag. Personalen i min lokala butik är dock superproffsiga och tillmötesgående och med den attityden så minskar min hets och får en förståelse för situationen.

What, really?
Jag fick välja om jag ville hämta min All Access i butik eller få den hemskickad... Valde att hämta i butik dock, så det kan ju varit så att min säljare bara trodde att det gick att få den skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Bara en fråga om minuter eller någon timme.

Bara hoppas att UPS kan få den till Sverige till imorgon. Är väl inte hela världen att få den på onsdag men är ju roligare att få den på releasedagen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joewson:

Köpte min med All Access som kräver att jag hämtar på plats då kreditgivaren i det här fallet kräver detta i deras avtal. Jag vet var min låda står men får snällt vänta tills på fredag. Personalen i min lokala butik är dock superproffsiga och tillmötesgående och med den attityden så minskar min hets och får en förståelse för situationen.

Hmm, då får vi se hur det är för mig. I mitt fall är det lite irriterande då jag jobbar hemma nu p g a pandemin och därför vill synka så att jag bara reser in när jag verkligen behöver och i morgon hade jag ändå ett möte som inte gick att ta digitalt så då var jag redan inne i stan, även om det är ganska kort. Men jag kan vänta. Har en också på gång via Webhallen så kommer hämta ut den i fruängen i morgon (den ska sedan placeras på Gotland) och spela på den.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Ska hämta i butik imorgon. Skickar elgiganten ut sms?

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Köpte min med All Access som kräver att jag hämtar på plats då kreditgivaren i det här fallet kräver detta i deras avtal. Jag vet var min låda står men får snällt vänta tills på fredag. Personalen i min lokala butik är dock superproffsiga och tillmötesgående och med den attityden så minskar min hets och får en förståelse för situationen.

Detta låter ju inte bra, valde att få den skickad när jag beställde, får ringa EG igen ikväll och fråga va tusan de håller på med. 😡

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Äsch chansade på att hämta ändå men de kunde inte lämna ut något förrän imorn, oh well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Bara hoppas att UPS kan få den till Sverige till imorgon. Är väl inte hela världen att få den på onsdag men är ju roligare att få den på releasedagen.

Dom är i Sverige inatt/imorgon, sedan beror det nog på var i Sverige du befinner dig. Jag har 11:e för att jag bor en bit bort, så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Äsch chansade på att hämta ändå men de kunde inte lämna ut något förrän imorn, oh well.

Rätt gjort, way to take one for the team! Då vet vi andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Har fått uppdatering från UPS nu - "2020-11-11, Innan dagens slut" vad beträffar krysslådan från MS-store. Känns bra.

Inget på den extra handkontrollen ännu, men räknar med att den går i samma transport.

Edit: Handkontrollen har nu också 11:e

Har också fått en uppdatering. "By the end of the day 11/10 fick jag". Så releasedagen helt enkelt. Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Har också fått en uppdatering. "By the end of the day 11/10 fick jag". Så releasedagen helt enkelt. Härligt!

Garanterat i relation till var man bor i Sverige då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Bara en fråga om minuter eller någon timme.

Hoppas du har rätt! Även min status är oförändrad på UPS.

Permalänk
Medlem

Nu har Elgiganten ändrad lagerstatus på Xbox Series X.

"Kommer in i lager 2021-01-04".

Märkligt att de verkar ha exemplar redo i butik men fördröjer till de som betalt online redan.

Permalänk

Har inte webhallen eller någon nattöppet?
Dom hade ju nattöppet för last of us 2.

Jäkla low key konsol launch det här...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Hoppas du har rätt! Även min status är oförändrad på UPS.

Mina har gått iväg också!
Dock inte inlagd under devices Hos MS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Mina har gått iväg också!
Dock inte inlagd under devices Hos MS

Amen grattis då! Fick du någon statusuppdatering på mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Amen grattis då! Fick du någon statusuppdatering på mail?

Jag fick ingen statusuppdatering per mail, i alla fall.

Permalänk
Medlem

Inte jag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Amen grattis då! Fick du någon statusuppdatering på mail?

Håller tummarna för din leverans.