NETGEAR Mobilt Bredband - 4G LTE Modem LB2120

Permalänk

NETGEAR Mobilt Bredband - 4G LTE Modem LB2120

Hej!

Jag säljer mitt 4G modem från Netgear. Detta inköptes för att tillfälligt kunna ha tillgång till internet hemma i väntan på installation av fiber. Nu när vi har fiber så har jag således inget behov av det, men tänkte att det kanske någon annan har. Det inköptes helt nytt i september och är endast använt i några veckor. Levereras i originalkartong med samtliga tillbehör.

Detta är ett 4G modem där man själv kan stoppa in valfritt SIM-kort från valfri operatör. Ingen låsning finns alltså. Man kopplar sedan in detta precis som vilket vanligt internetmodem som helst, antingen direkt till en dator eller till en router / WiFi-accesspunkt i hemmet. På så sätt kan man få tillgång till internet på ett vanligt WiFi /nätverk så att det upplevs precis som ett fast internet trots att det är mobilt. Både vanliga mobiltelefonabonnemang och abonnemang specifikt för mobilt bredband fungerar utmärkt. Jag har själv kört med olika SIM-kort från hallon. Perfekt som backup-lösning i hemmet, i sommarstugan eller när man är på resande fot.

Nedladdningshastigheter upp till 150 Mbps stöds. LAN-porten på modemet är Gigabit. Teckningen är också utmärkt, mycket starkare signal än t.ex. vanlig internetdelning via mobilen. För mer information, se följande länkar;

https://www.netgear.com/home/products/mobile-broadband/lte-mo...

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/natverk/m...

Nypris: 1600kr
Mitt pris: 1000kr

Det finns att hämta i Ludvigsborg utanför Höör. Kan givetvis också skickas om köparen betalar frakten.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning, / Tobias Andersson

Sökord; nätverk, network, wi-fi, lan, trådlös, trådlöst, access, router, bredband, switch, broadband, mobile, 4g, 3g, lte, netgear, wifi, wlan, modem, mobilt, internet

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X99 Gaming 5 CPU: Intel Core i7-5820k @ 4,2 Ghz, Corsair H80i Watercooling Kit
RAM: 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX @ 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1080 Ti Gaming X
Hårddisk: Samsung 970 EVO 500GB NVMe+Corsair Force GS SSD 240GB+WD Velociraptor 2x150GB RAID0+2TB+1TB
Nätdel: Corsair TX 950W Chassi: Antec Twelve Hundred Gaming Case

Permalänk
Medlem

Hej Tobias!

Har du modemet kvar?

MVH, Zoda