Permalänk

Ryzen 5000 Black Friday?

Hej,

Jag har beställt x570 Tomahawk + 5900X. Tänkte höra om jag är safe, eller om man bör hålla utkik på BlackFriday för bättre priser på dessa delar 😝

Jag tror personligen inte att de kommer att rea just dessa delar eftersom de ej finns i lager någonstans, men man vet aldrig med tanke på att ”stora leveranser” är påväg, vilket möjligtvis kan innebära att de vill rea ut ”köplatser”.

Vad tror ni? Minns någon hur det har sett ut tidigare år?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja pästå att det är väldigt liten chans för det. Du kan nog sitta lugnt i båten ska du se

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Bra erbjudande är det oftast på sånt som handlarna vill bli av med, så 3xxx serien och äldre moderkort kan vi nog se ett och annat erbjudande om och Nvidia 2xxx.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man mest ser massa saker som man inte vill ha på Black Friday.
Dom säljer typ 5st av något populärt som tar slut direkt sedan är det utförsäljning av skräp som hypats upp och fått saltade priser några månader innan.

Vi kommer knappast se 5900X som det redan är kö runt halva Sverige på.

Permalänk

Tror du ska fokusera på att överhuvudtaget se en 5900x och inte leta efter bästa pris.

Permalänk
Medlem

När jag handlar inför mitt system så har jag snarare försökt se till att ha allt hemma INNAN black friday för att slippa jaga ännu fler saker som inte går att köpa i verkligheten.

Att prylar som knappt går att få tag på skulle sänkas på Black Friday låter helt osannolikt. I så fall kan du nog se fram emot en sjujäkla leveranstid på det.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Det är nog betydligt större chans att vi får se sänkta priser på Ryzen 3000-serien under Black Friday istället. Innan efterfrågan på Ryzen 5000-serien har mötts till den grad att de någorlunda konsekvent finns i lager finns det väldigt liten anledning att rabattera dem.

Moderkortstillverkare däremot kanske kör någon kampanj med inkluderade spel om man köper deras moderkort tillsammans med en kompatibel CPU eller liknande dock, särskilt på modeller som funnits på marknaden ett tag och/eller som ett sätt att sälja de äldre exemplaren som inte kommer flashade med en Zen 3-kompatibel BIOS från fabrik.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tveksamt, den är nyligen släppt och det finns inget lager förns efter black friday. Black friday 2021 kanske.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att 5000-serien får några erbjudanden, däremot håll koll på X570 moderkort. Fick ett Aorus Master för ganska bra pris förra året.

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans att detta blir nå black friday, black friday går för det mesta ut på att sälja ut skräp som är gammalt till "bra pris" fast det är fortfarande inom marginalen så butikerna går i vinst på det. Det är alltså en lagerrensning av skräp som utgått, man kan göra klipp om man inte vill ha det senaste och det bästa, nya premium grejer säljs nästan aldrig på black friday och om de gör det så finns det kanske 5 exemplar. Det är svårt att ha en lagerrensning på något som inte ens når lager innan det säljs slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Finns inte en chans att detta blir nå black friday, black friday går för det mesta ut på att sälja ut skräp som är gammalt till "bra pris" fast det är fortfarande inom marginalen så butikerna går i vinst på det. Det är alltså en lagerrensning av skräp som utgått, man kan göra klipp om man inte vill ha det senaste och det bästa, nya premium grejer säljs nästan aldrig på black friday och om de gör det så finns det kanske 5 exemplar. Det är svårt att ha en lagerrensning på något som inte ens når lager innan det säljs slut.

Skräp är det ju knappast, brukar finnas en hel del guldkorn att slå till på. Man måste inte alltid ha det senaste(tm)

Däremot är det ju absolut så att det absolut senaste knappast kommer reas ut.

Visa signatur

Dator: Mac