Permalänk

Asus Pro WS X570-ACE

Asus Pro WS X570-ACE

Inköpt 2020-06-15 men enbart körts några veckor. Jag körde med det och en 3700X + 128GB ECC minnen i några veckor innan jag gav upp och köpte en Intelbräda att hålla mig över vintern. Det var en snabb otrohetsaffär med nåt nytt men jag beslöt mig för att komma hem tillbaks till den trogna tanten Intella.

Minnena var 4st 32GB Samsung M391A4G43MB1-CTD ECC minnen som verkligen trivs i kortet. Trodde faktiskt inte att de skulle vara så lättklockade eftersom de är 2Rx8 ECC minnen och i en vanlig värld ska de inte röra på sig mycket. Från 2666MHz -> 3400MHz fortfarande på 1.2v!! 3600+ MHz bootade men inte stabilt. Så moderkortet är i min mening en bra serverkandidat (ECC) som kan även överklocka både minnen och CPU
https://www.asus.com/Motherboards/Pro-WS-X570-ACE/

Har uppdaterat firmware på Realtek LAN chippet till senaste versionen och 'IPMI' funktionen funkar faktiskt hyfsat. Får ut data på temp, spänning och tillgång till BIOS och start/stopp. Den biten är jag faktiskt nöjd med.

Startbud 1500:-

Enbart bud exklusive frakt vilket köparen väljer, tar ansvar för (om ej spårbart) och betalar. Förbehåller mig rätten att neka om det inte passar.

Läs hela annonsen här

Permalänk

1500 + frakt

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Medlem

1600 + frakt

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

1700 + frakt

Visa signatur

Desktop: Ghost s1 Limestone, 5800x3d, RX 6700, 64gb RAM, KC3000 2tb, Kubuntu 22.04
Peripherals: Superlight, Artisan Hien, Ducky one 2 mini, O2+ODAC, HD6XX, Rode Podcaster
Laptop: Macbook Pro M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tar tillbaka budet, efter mer efterforskning så insåg jag att jag vill ha ut mer av IPMI än vad detta kortet erbjuder.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Skrivet av kniven:

Tar tillbaka budet, efter mer efterforskning så insåg jag att jag vill ha ut mer av IPMI än vad detta kortet erbjuder.

Inga problem.

Permalänk