Artikel: Optimera Windows 2000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
hmm för mig ledde detta till en windowscrash , ogiltliga boot.ini o en omformatering. nu är det xp som gäller mot alla principer men hittils tycker jag om det

Och han skrev att om detta hände så skulle man reboota i feläskert läge och återställa det man ändrat?: )

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Swappen ska ligga på den mest använda partitionen på den minst använda disken. Enda undantaget är om den minst använda disken är 8 år gammal 2GB som man använder för att det fanns en IDE-anslutning över.

Satt precis och funderade på om jag skulle ta och använda en gammal 2gb disk jag hade liggandes till swapen.

Men det ska jag INTE tydligen?

Visa signatur

File not found. Should I fake it? (Y/N)

Permalänk
Medlem

Anledningen att du inte ska använda dig utav en gammal 2Gb HD beror bland annat på att dessa diskar oftast är SUPERSLÖA i jämförelse med nya diskar, så när burken ska börja swappa så går det fruktansvärt segt... ju snabbare disken är, desto bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
De tjänster jag har igång nu är:
<massa tjänster>

Tackar varmast för denna lista, den gav mig ganska bra fingervisning när jag skulle kika igenom mina tjänster, och jag kör på i princip samma lista, och har lyckats reducera minnesanvändningen och antalet tjänster brutalt. :]

Visa signatur

In vino veritas...