Permalänk
Medlem

Fick precis också mail från Webhallen att min PS5 finns att hämta 🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snytbaggen:

Fick precis mail från Webhallen om att min PS5 finns att hämta, så blir att hänga på låset imorgon. Hoppas dock att jag slipper betala hela summan 😅

https://i.imgur.com/qZZ8xm2.png

Skrivet av aalpha:

Fick precis också mail från Webhallen att min PS5 finns att hämta 🤩

Vilken/vilka butiker?

Permalänk
Skrivet av Kizzm0:

Vilken/vilka butiker?

Linköping för min del. De stängde kl 19, så mitt mail kom ca 20 minuter efter stängningstid. Många affärer verkar stänga kl 20, så gissningsvis kommer det börja skickas ut fler mail efter det.

Permalänk
Medlem

Någon här som fortfarande inte fått leveransinfo från Elgiganten?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Fast väntar hellre 6 mån och köper en Tv utan defekt än en med defekt som jag alltid kommer känna, även om jag inte direkt märker av det, inte är 100%. PS5:an kommer jag ha i säkert 7 år och får leva med 4k 60fps utan VRR fram tills dess.

Skrivet av dopeey:

Skrev till LG och frågade om gammaproblemet med VRR på CX.

”Hej Tim,

Tack för att ni kontaktar LG Electronics.

En uppdatering som fixar detta problem kommer i slutet av denna månad.

Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkomna att kontakta oss igen.

Med vänlig hälsning/Best regards
William D
LG Support Norden. ”

Skrivet av banankontakt:

Jag har sett flera som fått detta svaret från LG support, hoppas verkligen att det stämmer. Har halva korvfingret på köpknappen

Själv var jag även orolig över saknat 12bit stöd (40Gbps HDMI 2.1 kontra spec 48Gbps) tills jag kollade på denna:

https://youtu.be/nUrcPt6pVHs

Goda nyheter:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av nevada:

Skulle ju vara bra att få bekräftat att dom som bokade i fredags får förtur på dessa enheter.

Kommer troligtvis inte vara såhär. Butikerna vill ju bygga upp hype och få folk att besöka deras hemsida under releasedagen. Först till kvarn på ett ex antal konsoller verkar troligast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Vilken/vilka butiker?

Stockholm Fridhemsplan

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalpha:

Stockholm Fridhemsplan

Vad heter du och vad har du för order-nummer? *smile* *wink wink*

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ingen som vet

När jag frågade support sa dom vid midnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snytbaggen:

Linköping för min del. De stängde kl 19, så mitt mail kom ca 20 minuter efter stängningstid. Många affärer verkar stänga kl 20, så gissningsvis kommer det börja skickas ut fler mail efter det.

Min stänger också 19 och inget ännu (Sisjön). Förvånar mig inte om det blir imorgon jag får mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Goda nyheter:

Bara hålla tummarna för ett bra BF-pris.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ktd:

Bara hålla tummarna för ett bra BF-pris.

Verkligen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejje:

Vad heter du och vad har du för order-nummer? *smile* *wink wink*

Jag kan leverera den så slipper du gå ut; 👻

Permalänk
Medlem

Fick också mail från webhallen att hämta ut. Skulle enligt mailet som kom i måndags först få i december, men verkar ha ändrat sig. Jag beställde i slutet av augusti 2019.

Permalänk
Medlem

Hmm i Valhalla verkar det visa sig att PS5 är bättre, mindre drops särskilt vid de två tillfällen där Xbox uppvisade ca 50 fps medan PS5 höll sig hyfsat bra uppe på 60 fps. Frågan är om Ubisoft varit dåliga på att använda xboxs hårdvara eller om hårdvaran har problem med värme osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Någon här som fortfarande inte fått leveransinfo från Elgiganten?

Vilken tid fick du orderbekräftelsen? Vad jag har hört så är de lite sisådär med Bring och du kan mycket väl få imorgon utan att ens fått ett trackingnr.

Permalänk

https://imgur.com/gallery/8evu5ad

Som ni șer på bilden i länken så har Elgiganten över 100 st PS5 redo att sälja!

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

När jag frågade support sa dom vid midnatt.

Undra hur många konsoller dom får in..

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

https://imgur.com/gallery/8evu5ad

Som ni șer på bilden i länken så har Elgiganten över 100 st PS5 redo att sälja!

Vart fan ser du detta?
Är inne på deras sida och ser INTE detta...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Undra hur många konsoller dom får in..

När jag skrev med dom på chatten så sa dom att de endast har DE som skickas ”direkt” och att strandad är för december. Känns dock konstigt

Permalänk
Skrivet av planis83:

Vart fan ser du detta?
Är inne på deras sida och ser INTE detta...?

Var inne i min profil och då dök det upp såhär 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Vart fan ser du detta?
Är inne på deras sida och ser INTE detta...?

Tror det är borttaget direkt, men kan tänka mig att dom har några hundra då dom skulle ha dessa i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

https://imgur.com/gallery/8evu5ad

Som ni șer på bilden i länken så har Elgiganten över 100 st PS5 redo att sälja!

Skönt att se ändå. Dock har typ 5000 börjat följa dem sen de la ut bilden på sin instagram för några dagar sen, så det finns gott om folk som kommer försöka sno åt sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Skrev till LG och frågade om gammaproblemet med VRR på CX.

”Hej Tim,

Tack för att ni kontaktar LG Electronics.

En uppdatering som fixar detta problem kommer i slutet av denna månad.

Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkomna att kontakta oss igen.

Med vänlig hälsning/Best regards
William D
LG Support Norden. ”

Tyvärr återstår ju nedan nämnda problem som inte tycks verka gå att lösa helt via mjukvara. Men frågan är hur mycket gemene man kommer störa sig på detta.

https://www.youtube.com/watch?v=Jfl3UdWZIUQ&t=1s

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedix:

Fick också mail från webhallen att hämta ut. Skulle enligt mailet som kom i måndags först få i december, men verkar ha ändrat sig. Jag beställde i slutet av augusti 2019.

Jag beställde 3:e september 2019. Fått info om december. Men detta gör ju att man får upp hoppet

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffar:

Vilken tid fick du orderbekräftelsen? Vad jag har hört så är de lite sisådär med Bring och du kan mycket väl få imorgon utan att ens fått ett trackingnr.

Fick 10:04

Permalänk
Medlem

Har Elgiganten bekräftat någon tid när de släpper upp för köp imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Har Elgiganten bekräftat någon tid när de släpper upp för köp imorgon?

09:00

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

När jag skrev med dom på chatten så sa dom att de endast har DE som skickas ”direkt” och att strandad är för december. Känns dock konstigt

Ska försöka köpa en DE då haha