Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Någon som har en uppfattning kring hur länge inet hade öppet för förbokningar / hur lång kö de troligen har?

Permalänk
Medlem

Mailet jag fick från media markt en vecka skrev första kvartalet 2021. tittar jag på ordern nu står det ”leverans påbörjad”, någon som vet mer som beställt från media markt?

Permalänk
Medlem

Inget från Elgiganten än för min del, kuken också.
Inte hela världen om jag inte för imorrn men får man inte på fredag är det åt helvete med helgen

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Vilken konsol kommer vara mest attraktiv, med eller utan CD-läsare?
Tänkte optimera mina chanser att få tag på en genom Elgiganten.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Vilken konsol kommer vara mest attraktiv, med eller utan CD-läsare?
Tänkte optimera mina chanser att få tag på en genom Elgiganten.

Har för mig att någon här i tråden sagt att Elgiganten nästan enbart kommer ha CD-läsare i utbudet imon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldatroid:

Har samma :/ Kollad på elgiganten nu och ser ut som att det endast gäller handkontrollen. Iaf för mig.

Fick kollid på själva Ps5an nu, skönt. Nu ligger allt i händerna på bring

Permalänk
Medlem

Då kom lev.bekräftelse från Elgiganten till mig också. Ekonomileverans till Stockholm!

Permalänk

Fått leveransbesked från EG. 6,6kg så jag hoppas fan att det är konsol och inte bara lurarna då, haha.

Permalänk
Medlem

J*vligt tunga hörlurar isf...=)

Skrivet av abstudatur:

Fått leveransbesked från EG. 6,6kg så jag hoppas fan att det är konsol och inte bara lurarna då, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grohl:

Fick kollid på själva Ps5an nu, skönt. Nu ligger allt i händerna på bring

Skrivet av abstudatur:

Fått leveransbesked från EG. 6,6kg så jag hoppas fan att det är konsol och inte bara lurarna då, haha.

Tog ni expressfrakt?

Permalänk
Medlem

Nu blippade PostNord min PS5 hos webhallen, beräknad leverans imorgon

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Vilken konsol kommer vara mest attraktiv, med eller utan CD-läsare?
Tänkte optimera mina chanser att få tag på en genom Elgiganten.

Svårt att svara på egentligen då fler verkar vilja ha den med läsaren men samtidigt verkar det finnas färre av den digitala. Kör två datorer samtidigt imorgon där du försöka köpa en av varje

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo men om man läser det som webbis kommunicerat så menar dom på att en öppen bokning iaf ger en köplats. Hos dom andra aktörerna ska man nu istället hålla på att hålla koll på när bokningar öppnar igen osv.

Men antar att det finns två läger:
1) vi som hellre har en köplats
2) dom som hellre ser chansen att få tag på en enhet fort genom att hålla koll på öppnande bokningar

Ja, jag gillar bättre så som Webhallen har gjort så jag kan ställa mig i kö och sedan inte behöva bry mig mer. Då vet jag att till slut så kommer jag få min enhet istället för att behöva ha bra timing och tur för att hinna lägga en beställning på det klockslaget som butiken släpper enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abstudatur:

Fått leveransbesked från EG. 6,6kg så jag hoppas fan att det är konsol och inte bara lurarna då, haha.

kan bli lite jobbigt för nacken om dem väger 6,6kg xD

Permalänk
Medlem

Nu har även jag fått leveransbesked från EG. Så jävla skönt! Bring it nu bara!

Permalänk
Medlem

Äntligen! 16:02 fick jag mitt trackingnummer från Elgiganten

Permalänk

Någon som vet ifall det är någon annan svensk ÅF som kommer ha släpp imorgon liknande Elgigantens?

Permalänk
Skrivet av Teet90:

kan bli lite jobbigt för nacken om dem väger 6,6kg xD

Ja men jag tänker inte vara för säker

Permalänk
Medlem

16:02 kom det leveransbekräftelse i mailen från Elgiganten. 6.6kg enligt Bring. Skönt att EG inte gör samma misstag som med XSX

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Någon som vet ifall det är någon annan svensk ÅF som kommer ha släpp imorgon liknande Elgigantens?

Har för mig Netonnet skulle ha nått? Kan ha fel.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Någon som vet ifall det är någon annan svensk ÅF som kommer ha släpp imorgon liknande Elgigantens?

Amazon öppnar (som inte kört förhandsbokning) kl 12 imorgon.
NetOnNet öppnar också upp imorgon (enligt chat jag hade med dem idag).

Permalänk
Medlem

något nytt från media markt om man ska hämta upp i butik ?

Permalänk
Skrivet av planis83:

Amazon öppnar (som inte kört förhandsbokning) kl 12 imorgon.
NetOnNet öppnar också upp imorgon (enligt chat jag hade med dem idag).

Underbart. Blir intressant att se om NetOnNet släpper konsollerna vid 00.00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Amazon öppnar (som inte kört förhandsbokning) kl 12 imorgon.
NetOnNet öppnar också upp imorgon (enligt chat jag hade med dem idag).

Fick du någon uppfattning om tid hos NetOnNet? När jag pratade med chatten så sade personen att oftast öppnas det upp vid midnatt men han kunde inte uttala sig om PS5 imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Fick du någon uppfattning om tid hos NetOnNet? När jag pratade med chatten så sade personen att oftast öppnas det upp vid midnatt men han kunde inte uttala sig om PS5 imorgon.

Och hur blir det med de som har förhandsbokningar i kö, kommer dessa att tilldelas kön först? Nån som vet?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedzi:

något nytt från media markt om man ska hämta upp i butik ?

Om du ska hämta i butik och fick meddelandet om release för typ 2 veckor sedan så kommer du få ett mail imorgon när det går att hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedzi:

något nytt från media markt om man ska hämta upp i butik ?

Om det är som med Xbox så får du mail av butiken på förmiddagen .

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo men om man läser det som webbis kommunicerat så menar dom på att en öppen bokning iaf ger en köplats. Hos dom andra aktörerna ska man nu istället hålla på att hålla koll på när bokningar öppnar igen osv.

Men antar att det finns två läger:
1) vi som hellre har en köplats
2) dom som hellre ser chansen att få tag på en enhet fort genom att hålla koll på öppnande bokningar

Jag är i lägret där jag helst hade haft en köplats men nu när jag inte har det så är det bra att jag har chansen när de öppnar för bokningar på releasedagen.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Och hur blir det med de som har förhandsbokningar i kö, kommer dessa att tilldelas kön först? Nån som vet?

Pratade med deras chatt, fick som svar att de som kom igenom i fredags kommer få _EFTER_ alla som hinner boka under det lilla fönstret imorgon.

Kappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Pratade med deras chatt, fick som svar att de som kom igenom i fredags kommer få _EFTER_ alla som hinner boka under det lilla fönstret imorgon.

Kappa

Wait what!? Det är ju inte snällt!