RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Ni som sitter i skiten med webhallens klarna bugg, slösa inte er tid med deras websidas chat. De kan inte hjälpa er ändå. Tydligen måste man skicka mail (...som har väntetid 72h).

Jag ringde. De har att de kan ringa upp dig istället för att sitta med luren i örat i 30min. Han löste det direkt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

5503, lost. That is how Inet explains this logical issue order numbers.
"Betalningen inkom försent på grund av en långsam kommunikation från din bank/kortleverantör och nådde oss först ca: 1-2 timmar efter att du genomförde din beställning. Så även om du har ett tidigt ordernummer som kunde genererat ett kort tilldelat så kunde inte ordern registreras förrän efter att de sålt slut. Även om detta ligger utanför våra händer så tycker vi att detta är oerhört tråkigt och vill erbjuda dig två alternativ som plåster på såren."

Quite lousy one. I paid with Swish 15:02 and IMO it is the quickest way. Just curious if I would have selected "Faktura" - would it be "instant" :)?
What are your thoughts on this guys?

I always choose invoice (faktura) because then you dont have to worry about payments being processed.

And as I suspected and wrote yesterday, you get a order no when you checkout but that is not equal to your no in line... and it explains why some with higher order no gets their card before someone else with a lower order no...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Avstängd

Cool. You pay your money - you lose. You promise to pay - you win

Permalänk
Webhallen
Skrivet av marcus84:

Kommer webhallen makulera beställningar som ej blev tilldelad kort eller ska man vänta i nån kö?
"Detta kort säljs endast i begränsad upplaga, när det är slut så kommer ej någon påfyllning alls." med tanke på den texten?

@webhallen

Vi makulerar när allt hopp är över att få tag i kort.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cool_Hector:

Ni som sitter i skiten med webhallens klarna bugg, slösa inte er tid med deras websidas chat. De kan inte hjälpa er ändå. Tydligen måste man skicka mail (...som har väntetid 72h).

Detta! Satt i kö från köplats 99, tog ca 3 timmar och informationen man får är att man ska maila. Ringde istället och valde att dem skulle ringa upp, tog bara 25 min tills de ringde upp och nu har jag fått hjälp. Sen får vi se hur långt tid det tar innan jag får tillbaka pengarna. Inget grafikkort blev det inte iallafall, lite trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag ringde. De har att de kan ringa upp dig istället för att sitta med luren i örat i 30min. Han löste det direkt

Du menar att han sa att han fixar din order och att du blev garanterad kort? Har du fått bekräftelse på att det skickas?

Jag var med om samma historia igår nämligen.. Fick mitt ordernummer och bekräftat att jag garanterat får ett kort då han såg tiden min klarna betalning fastnade.

Idag är det inte samma historia.. Jag får inget kort längre. Har även skickat "bevis" från klarna chatten om tidpunkt, men har inte fått något svar och räknar inte med att få något förens det är försent heller.

Permalänk
Medlem

Jahopp, ser nu att jag har ett reserverat belopp hos Klarna för ett Gigabyte 6800XT men ingen order hos Webhallen. Hur i hela fridens namn blir jag av med reservationen?

@webhallen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Talossi:

Jahopp, ser nu att jag har ett reserverat belopp hos Klarna för ett Gigabyte 6800XT men ingen order hos Webhallen. Hur i hela fridens namn blir jag av med reservationen?

@webhallen

Du måste ringa eller maila Webhallen

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Låter inte som om Komplett vet om eller hur många kort de kommer få in alls, efter att nyss pratat kundservice via deras chatt.

Fick detta svaret när jag frågade om min beställning på 6800 XT som är gul men som de förväntar i lager den 21:a.

15:28:18 - Kundservice
avvakta med ordern
15:30:32 - Kundservice
den kommer automatiskt avbeställas ifall den inte går igenom ändå

Jag fick ett mail om att jag fått ett kort. Men då det strulat på flera håll, så ville jag dubbelkolla.

Så tog kontakt med kompletts kundtjänst chat.

Dom sa att det fanns en kö, att kundtjänst hade bett omtillgång till den. Men inte fått.

Är det nått du skulle kunna hjälpa med @komplett?

vill gärna inte vänta månader för att sen få reda på att man igentligen var utan chans att få nått till att börja med.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk

Orkar inte. Köpte ett 3070 nyss, trots att det känns "fel" med annat än RDNA2 till Ryzen 5000. Hade gärna köpt ett referenskort men när AMD inte kan leverera så blir det till att vända sig till konkurrenten, tyvärr. Dessutom kostade 3070-kortet 6290 kr, garanterat mindre än vad det billigaste AIB-kortet kommer att landa på.

edit: AIB, inte AB.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Och nu med sådan extrem tight launch har vi de ordernummer på XT som kan dra en lättnads suck för det lager vi har just nu
****9052-9084

(vi har mer påväg in, håll till godo)

@Webhallen

Jag fick ordernummer ****907* på mitt MSI 6800 XT , men det är fortfarande en gul markering på produkten. Är det kanske för att jag valde beställa det till butik? Eller har jag gått bet?

Permalänk
Skrivet av Schmelge:

Du menar att han sa att han fixar din order och att du blev garanterad kort? Har du fått bekräftelse på att det skickas?

Jag var med om samma historia igår nämligen.. Fick mitt ordernummer och bekräftat att jag garanterat får ett kort då han såg tiden min klarna betalning fastnade.

Idag är det inte samma historia.. Jag får inget kort längre. Har även skickat "bevis" från klarna chatten om tidpunkt, men har inte fått något svar och räknar inte med att få något förens det är försent heller.

Han menar såklart att han fått pengar tillbaka, inget kort.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har 5st kort på väg in just nu som ska landa imorgon

de som har tilldelning av dessa är ***9136-9145

Så du står väldigt bra till ifall jag får kort från annat håll!

/Patrik

@webhallen

Jag är förvirrad. Har ordernummer ****9090 på ett MSI 6800 XT och i chatten fick jag veta att det inte finns några kort utan att de kommer in nästa vecka. Men somliga i forumet skriver att de har fått sin order ändrad till "Behandlas" med ordernummer över ****9140. Min står kvar som "Mottagen". Kommer jag få ett kort eller har det missats någonstans?

Visa signatur

Opteron 144 1,8@2,61 w/TTBT (1.56V, I38C/L49C) - MSI K8N Neo4-FI - 2Gb Noname DDR400 - 1*250Gb Maxtor DM10 S-ATA - Matrox Mystique PCI (!) - Fortron Source 550W

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Livingdead4life:

Jag fick ett mail om att jag fått ett kort. Men då det strulat på flera håll, så ville jag dubbelkolla.

Så tog kontakt med kompletts kundtjänst chat.

Dom sa att det fanns en kö, att kundtjänst hade bett omtillgång till den. Men inte fått.

Är det nått du skulle kunna hjälpa med @komplett?

vill gärna inte vänta månader för att sen få reda på att man igentligen var utan chans att få nått till att börja med.

Om du fått ett mail som tydligt säger att du fått ett kort så får du ett kort
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej. Du skrev igår att dom med ordernummer upp till 9100 skulle tilldelas kort, och jag har 9098, nu har den gröna bocken ändrats till gul, blir lite orolig att det inte blir något kort nu?
@Webhallen

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Om du fått ett mail som tydligt säger att du fått ett kort så får du ett kort
//Erik

Tack för snabbt svar!
Det lugnar nerverna.

Skulle dock vara roligt att veta plats i kön. Kanske nått ni ska satsa på i framtiden?
Då många konkurenter erbjuder detta.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandell:

@webhallen

Jag är förvirrad. Har ordernummer ****9090 på ett MSI 6800 XT och i chatten fick jag veta att det inte finns några kort utan att de kommer in nästa vecka. Men somliga i forumet skriver att de har fått sin order ändrad till "Behandlas" med ordernummer över ****9140. Min står kvar som "Mottagen". Kommer jag få ett kort eller har det missats någonstans?

Gällde inte det Gigabyte korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

Du menar att han sa att han fixar din order och att du blev garanterad kort? Har du fått bekräftelse på att det skickas?

Jag var med om samma historia igår nämligen.. Fick mitt ordernummer och bekräftat att jag garanterat får ett kort då han såg tiden min klarna betalning fastnade.

Idag är det inte samma historia.. Jag får inget kort längre. Har även skickat "bevis" från klarna chatten om tidpunkt, men har inte fått något svar och räknar inte med att få något förens det är försent heller.

Nej nej. De bad inte ens om ursäkt på telefon. Han tog min Mail, gick in på klarna från deras håll och plockade bort den reserverade betalningen. Fick aldrig ett ordernummer men en reservation på klarna gjordes med betalning. Han frågade hur jag ville lösa det och jag sa att ”ja du det som skulle vara fint är att garanterat få ett 6800xt den 25e när de andra släpps men det vet vi båda att det inte går”.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Hmm... Fick mail av inet att jag fått 1 Msi 6800 och 1st powercolor 6800.
Fick mail idag av komplett att jag INTE fått ett kort men att jag istället kan acceptera en offert på ett xfx 6800 kort...

Skall man acceptera kompletts offert och se om man får något kort? Om jag får tre stycken kort så är det ju bara att skicka tillbaka antar jag? Det verkar lite osäkert så man vill ju inte avboka två kort.

Permalänk
Medlem

Min beställning på Inet av ett MSI 6800XT ligger fortfarande kvar även fast jag har fått ett mail att jag inte har fått ett kort, är det lika för er andra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crypot:

Min beställning på Inet av ett MSI 6800XT ligger fortfarande kvar även fast jag har fått ett mail att jag inte har fått ett kort, är det lika för er andra?

Yep, still yellow for me too (Powercolor). I think it will be like that till they do refund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crypot:

Min beställning på Inet av ett MSI 6800XT ligger fortfarande kvar även fast jag har fått ett mail att jag inte har fått ett kort, är det lika för er andra?

ja samma här

Permalänk
Medlem

Hmm min beställning på komplett fortsätter förbrylla mig, nu har min orderstatus ändrats från gul till grön, och reserverad i lager. Dock inget mail. Får se vart detta leder.

Edit: Och nu är den skickad

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Blev ett kort från komplett nu till slut iaf, så det kändes gött 👍😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Fick precis uppdatering från postnord-appen. Mitt Gigabyte 6800 XT från Webhallen kommer imorgon så länge postbilen inte blir sprängd i luften eller chauffören åker dit för grov rattfylla. Fy vad gött! Helgen räddad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Fick precis uppdatering från postnord-appen. Mitt Gigabyte 6800 XT från Webhallen kommer imorgon så länge postbilen inte blir sprängd i luften eller chauffören åker dit för grov rattfylla. Fy vad gött! Helgen räddad...

Får hoppas att de inte blir ett värdetransport rån xD

Permalänk
Webhallen

Ser att det är massiv förvirring, jag har angett 3st orderspann, (vänligen kolla vem som är citerad och vad som pratas om i varje spann)

Har gått ut med ett spann som ska ha fått av det lager MSI XT kort vi hade

Ett spann är MSI XT kort som är täckta av kommande leveranser

och ett litet spann som gällde Gigabyte XT kort.

Ni som har beställt till butik kommer inte se något grönt igen förens kortet ligger i butiken och väntar på er.

Jag hade sammanställt allt men jag måste tyvärr avsluta dagen nu för min egen skull.
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Yooo wtf vad gör man nu 🤣

Permalänk
Medlem

Börja med att byta användarnamn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pestai:

Börja med att byta användarnamn

Ojdå!