RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Jag frågade Inet via FB. Enligt dem så har de inte fått infon om vilken tid som gäller från AMD. Men det lutar mot kl 15 igen.

Tack!

Permalänk
Medlem

Min msi 6800 xt på Webhallen är nu grön men inväntar fortfarande produkten och kön på chatten är 90 min.

Svårt att få till info om man får ett kort eller inte antar jag..

Permalänk
Skrivet av noobs:

Min msi 6800 xt på Webhallen är nu grön men inväntar fortfarande produkten och kön på chatten är 90 min.

Svårt att få till info om man får ett kort eller inte antar jag..

Min har också varit grön sedan igår, inget skickat ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogueJuan:

Min har också varit grön sedan igår, inget skickat ännu

Supporten sa den packas nu. Är det nu det händer? 😆

Permalänk
Skrivet av noobs:

Supporten sa den packas nu. Är det nu det händer? 😆

Hoppas de packar min osså ^^ , har 9091 som 4 sista ordernummer. Vad är dina 4 sista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogueJuan:

Hoppas de packar min osså ^^ , har 9091 som 4 sista ordernummer. Vad är dina 4 sista?

Jag har 9090, lite snabbare. 😉

Mailade supporten förra veckan och fick svar igår att jag skulle få ett som det såg ut då. Har grön bock, men inte hört nåt mer sedan dess.

Visa signatur

Opteron 144 1,8@2,61 w/TTBT (1.56V, I38C/L49C) - MSI K8N Neo4-FI - 2Gb Noname DDR400 - 1*250Gb Maxtor DM10 S-ATA - Matrox Mystique PCI (!) - Fortron Source 550W

Permalänk
Medlem

Precis som många andra försökte beställa 6800xt på release dagen. Fick ett "klarna-bugg" på webbhallen, hann inte på inet och fick ett mail från komplett att jag fick inte kortet. Typisk alltså. Dock idag, fick mailet från komplett att kortet är packat och redan på väg till mig. Väldigt förvirrad nu. Jag trodde de tog bort ordern på alla som inte fått kortet, det stod så i mailet iaf... vad?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Gröna bocken är nu borta för mig och ingen förändring att den skulle vara packad eller nåt. MSI 6800xt

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Precis som många andra försökte beställa 6800xt på release dagen. Fick ett "klarna-bugg" på webbhallen, hann inte på inet och fick ett mail från komplett att jag fick inte kortet. Typisk alltså. Dock idag, fick mailet från komplett att kortet är packat och redan på väg till mig. Väldigt förvirrad nu. Jag trodde de tog bort ordern på alla som inte fått kortet, det stod så i mailet iaf... vad?

Vilket kort och vilken tid beställde du?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Vilket kort och vilken tid beställde du?

Mvh

MSI var det, strax efter releasen, på minuten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

MSI var det, strax efter releasen, på minuten.

Är ju bara att gratulera, är ett magnifikt kort! Tänk så många som aldrig ens fick chansen.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Är ju bara att gratulera, är ett magnifikt kort! Tänk så många som aldrig ens fick chansen.

Mvh

Jo jo, oerhört glad, om det nu stämmer och det verkligen kommer till mig 😀 Bara väldigt förvirrad 🙄

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Skrivet av noobs:

Supporten sa den packas nu. Är det nu det händer? 😆

Vilka fyra sista hade du på ordernummer om man får fråga?

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad så släppte ekwb precis sina vattenblock till 6800/6900 xt

https://www.ekwb.com/shop/ek-quantum-vector-rx-6800-6900-d-rg...

Permalänk
Medlem

Nu kanske det händer! Ordern på komplett uppdaterades och fick reserverad grön och i lager.

Permalänk
Medlem

Undrar om det va dumt att köra cancel på komplett. Va iofs rätt seg med 1504 där.

Hoppas på Webhallen iaf. Gogo!

Permalänk
Medlem

Så då stundar ännu en release där vi nu varken vet priser och dessutom inte vet vilka kort som släpps vilket ju va en liten fördel vid förra releasen då alla kort är likadana. Inte heller bekräftat vilket klockslag dom släpps? Å detta val ska göras inom några sekunder för att lyckas få nått om nu hemsidorna och betalningsalternativen funkat som dom ska. Härligt läge! 😅

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grane:

Så då stundar ännu en release där vi nu varken vet priser och dessutom inte vet vilka kort som släpps vilket ju va en liten fördel vid förra releasen då alla kort är likadana. Inte heller bekräftat vilket klockslag dom släpps? Å detta val ska göras inom några sekunder för att lyckas få nått om nu hemsidorna och betalningsalternativen funkat som dom ska. Härligt läge! 😅

Haha inte enkelt läge för återförsäljare sura kunder som väntar på PS5, Ryzen 5000, RX 6000, RTX 3000, Xbox series X och s.
Skulle inte vilja jobba på deras support nu
Man måste ändå ge ett "bra jobbat" med tanke på förutsättningarna dom haft

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Haha inte enkelt läge för återförsäljare sura kunder som väntar på PS5, Ryzen 5000, RX 6000, RTX 3000, Xbox series X och s.
Skulle inte vilja jobba på deras support nu
Man måste ändå ge ett "bra jobbat" med tanke på förutsättningarna dom haft

Jo absolut! Dom har garanterat gjort så bra jobb dom kunnat under förutsättningarna

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av BumBumX:

Idag får vi hoppas att @Inet lyckas leta reda på vart mitt paket tagit vägen. Fortfarande oförändrad status på DHL, endast förhandsinformation mottagen enligt dom. Hade ju en dröm om att få det innan Shadowlands, men den drömmen känns lite avlägsen just nu

Nu har iaf Inet hittat paketet som hade hamnat hos fel speditör, men det ska tydligen ha lämnat lagret igår enligt dem. Så imorgon kanske det kommer, 1 vecka efter release

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Min beställning (6800XT) från den 20:e Nov via AMD:s webshop blev klar idag. Fick precis en leveransbekräftelse på epost och en tracking number för DHL Express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Nu har iaf Inet hittat paketet som hade hamnat hos fel speditör, men det ska tydligen ha lämnat lagret igår enligt dem. Så imorgon kanske det kommer, 1 vecka efter release

Samma för mig. Har snackat med dem igår, har nu två DHL ordar att spåra.
Tråkigt att de i fredags/lördags sa att det var lugnt och paketet bör komma fram på måndag..

Permalänk

@webhallen

Har nu fått en grön plupp istället för gul på min order (9109), stämmer det eller är det bara en bugg?

EDIT: Såg nu att den finns o hämta, tjockt najs

Permalänk
Medlem

Man har ju hört hur AMD ska ha försökt att ge sina 3djepart tillverkare många chip, någon som vet om det stämmer eller kommer det imorgon vid 3 finnas 2 tillverkare med 4 chip var i lager? eller kan dom faktiskt ha saftat på lite, vore ett bra tillfälle att sno köpare av nvidia.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tror ni det blir lika tufft imorgon att få tag i ett kort eller kommer de högre priserna avskräcka?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Tror ni det blir lika tufft imorgon att få tag i ett kort eller kommer de högre priserna avskräcka?

Mvh

Är vi ens säkra på att det finns några kort imorgon ? Kanske bara specarna som släpps ?
Känns som NDA:t varit stenhårt från AMD, så det är svårt att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Tror ni det blir lika tufft imorgon att få tag i ett kort eller kommer de högre priserna avskräcka?

Mvh

Jag gissar på att det tar en minut eller två extra innan lagret är slut, men det kommer definitivt ta slut.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem

IMORGON ÄR JAG SÅ JÄVLA TAGGAD!!!!!!!!!!
556 på F5 och betalkortet i högsta hugg...

Permalänk
Medlem

Sugen på ett PowerColor Radeon RX 6800 XT Red Devil imorgon, med så stor kylare är det förhoppningsvis rätt tyst.

Permalänk
Medlem

Är förra veckans klarnabugg åtgärdad? @webhallen