Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Jag antar att du/ni återkommer med info? 🙂

kan jag göra om jag väl kommer fram.. 84

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ua_Anders:

Kort stund sedan hade dustin 40st 5600x för direkt leverans?!?

Jag lade en order där och nu är det 4 kvar -->
https://www.dustinhome.se/product/5011201937/ryzen-5-5600x

Har en order på webhallen liggandes 2020-11-05 15:03 som kanske med stora förhoppnignar får avbeställas om dustin orden går igenom?
Håller tummarna.

Edit två. Nu var dem slut..

Det gick fort... Tycker jag kollar ofta här inne men ändå hann man inte med.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Verkar som att flera butiker börjar få in leveranser som är större än kön, blir intressant att se dominoeffekten det får med avboningar hos andra butiker.
Är man på hugget, och kanske har en god portion tur, så ser det inte helt omöjligt ut för besvikna köpare i köerna att få sig en CPU innan Jul antingen från butiken/erna man bokat hos eller hos en annan butik..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Verkar som att flera butiker börjar få in leveranser som är större än kön, blir intressant att se dominoeffekten det får med avboningar hos andra butiker.
Är man på hugget, och kanske har en god portion tur, så ser det inte helt omöjligt ut för besvikna köpare i köerna att få sig en CPU innan Jul antingen från butiken/erna man bokat hos eller hos en annan butik..

Sista delen jag inte vet när det kommer så det hoppas jag! Ligger med fyra beställningar i olika butiker på 5600X... Känns shitty och är egentligen mot mina principer då jag oftast kan tänka mig vänta.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleteodor:

Svarade förövrigt inte på någon kommentar.
La en lös länk till computersalg.
Vet inte riktigt vad du yrar om.
Släpper det nu.

Det är du som yrar nu... Först länkade du 5800x. Sen citerade du och svarade KexKjell och det var DEN kommentaren jag citerade och svarade på.

Skrivet av KexKjell:
"Tack för länken. Verkar som att Computersalg har en del 5800x och 5900x i sitt fjärrlager, dock till ockerpriser (5,7k för 5800x samt 9,4k för 5900x)."

Skrivet av dig:
"Skulle inte vilka påstå att 700kr över ordinarie pris är ”ocker”.
Vill man ha en så är det möjligt att nypa en för ett par hundra lappar extra. För vissa är CPU det enda som saknas i deras nya byggen.
Har man då lagt 20000kr så kanske 700kr extra inte är så mycket att tala om.
Däremot vet jag att de sålde 5600x för närmre 6000kr. Det kan man kalla ocker."

Den svarade jag på. Så, nu kan vi släppa det om du vill.

Permalänk

Lite roligt att AMDUK kontakta mig o ville lägga ut min build på sociala medier

https://twitter.com/AMD_UK/status/1334862530787807232?s=20

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogueJuan:

Lite roligt att AMDUK kontakta mig o ville lägga ut min build på sociala medier

https://twitter.com/AMD_UK/status/1334862530787807232?s=20

Blev ställd när de skrev 6900XT och hur du fick tag i ett sådant, de skrev ju fel.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Blev ställd när de skrev 6900XT och hur du fick tag i ett sådant, de skrev ju fel.

Haha, såg det.

De skrev i alla fall rätt i beskrivningen i bilden

Permalänk
Medlem

jag kom fram till NoN support typ såhär var konversationen :

Jag: det står på eran vara: AMD Ryzen 9 5900X med 12 st kärnor att den finns i lager, stämmer detta? Det är så att jag redan har en beställning på denna men inte fått någon leverans.
Support : Din order inväntar en hantering och bör hanteras inom, kort. Verkar som att vi fick in dessa för inte så jättelängesen. Du får ett leveransbesked när den är utksickad
Jag :har ni fått in mer än vad bokningar är på?
Support : Nej vad jag kan se så har vi några över
Jag : okej, så det är inget systemfel eller så?
Support : Nej, det är inget jag kan se.

Sen hur mycket sanning det väl ligger i detta får man väl bara vänta och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Väntar på min kylare och 5900x.
Är den så bra som sägs?
Hur har du monterat? Top mount?

Japp, kör toppmonterad. Är min första AIO så har inte något att jämföra med, men är grymt nöjd med ljudnivån och hur bra den kyler min 5950X.

Permalänk
Skrivet av MoLiNf:

jag kom fram till NoN support typ såhär var konversationen :

Jag: det står på eran vara: AMD Ryzen 9 5900X med 12 st kärnor att den finns i lager, stämmer detta? Det är så att jag redan har en beställning på denna men inte fått någon leverans.
Support : Din order inväntar en hantering och bör hanteras inom, kort. Verkar som att vi fick in dessa för inte så jättelängesen. Du får ett leveransbesked när den är utksickad
Jag :har ni fått in mer än vad bokningar är på?
Support : Nej vad jag kan se så har vi några över
Jag : okej, så det är inget systemfel eller så?
Support : Nej, det är inget jag kan se.

Sen hur mycket sanning det väl ligger i detta får man väl bara vänta och se.

Fick samma svar av NoN. Ev på Måndag kan den skickas

Permalänk
Medlem

Hörde iofs bara om min order, men liknande info som @MoLiNf

Citat:

Jag kan se att din order ligger här och kan också se att vi fick in dessa idag, så det verkar som att din order kommer att packas och skickas inom kort
Vad jag kan se så ser det ut som att den är reserverad på din order så du bör ha den någongång nästa vecka!

Beställd lunchtid 26/11

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Hörde iofs bara om min order, men liknande info som @MoLiNf
Beställd lunchtid 26/11

Väntar på supporten, beställde ca 17:10 26/11. Rimligtvis samma svar eftersom de fortfarande har i lager..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoLiNf:

jag kom fram till NoN support typ såhär var konversationen :

Jag: det står på eran vara: AMD Ryzen 9 5900X med 12 st kärnor att den finns i lager, stämmer detta? Det är så att jag redan har en beställning på denna men inte fått någon leverans.
Support : Din order inväntar en hantering och bör hanteras inom, kort. Verkar som att vi fick in dessa för inte så jättelängesen. Du får ett leveransbesked när den är utksickad
Jag :har ni fått in mer än vad bokningar är på?
Support : Nej vad jag kan se så har vi några över
Jag : okej, så det är inget systemfel eller så?
Support : Nej, det är inget jag kan se.

Sen hur mycket sanning det väl ligger i detta får man väl bara vänta och se.

Sweet! Då kanske det blir något i december ändå

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Har ett bokningsnummer på en 5950X på Webhallen (som är redo att hämtas på Hötorget i Stockholm) som jag tänkte ge bort till någon på Sweclockers. Helst till nån som verkligen behöver uppgraderingen.

Ovan finns fortfarande kvar om nån vill hämta ut den. Bra om man bor i Stockholm också.

Observera att Webhallen vill ha betalt för den, annars hade det kanske varit lite för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Väntar på supporten, beställde ca 17:10 26/11. Rimligtvis samma svar eftersom de fortfarande har i lager..

jo precis, antingen så stämmer det eller så har supporten ingen aning om det är systemfel eller ej :p..

Skrivet av Devil May Cry:

Sweet! Då kanske det blir något i december ändå

man håller ju tummarna, har en beställning på inet som säger 2020-12-30 annars..

Permalänk
Medlem

Beställde en 5900X 28 november av Netonnet prata med chatten nu då dom har dom i lager för försäljning om vad som händer med min beställning och hon sa att den är skickad för packning så att jag skulle ha den inom kort.
Men väntar med att avbeställa min 5800X som jag bokat på ett annat stället tills jag vet att den är hos mig om inte den andra dyker upp innan vilket jag inte tror.

Då är det bara grafikkortet kvar att vänta på sedan.
Den som lever får se.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogueJuan:

Haha, såg det.

De skrev i alla fall rätt i beskrivningen i bilden

Nu du har chansen att se till att de skickar dig ett 6900 XT så kan de få en bild som faktiskt är korrekt

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Väntar på supporten, beställde ca 17:10 26/11. Rimligtvis samma svar eftersom de fortfarande har i lager..

Nu fick jag svar, fanns en reserverad för mig som ska packas och skickas under helgen

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kristofferis:

Finns det någon rimlig förklaring att min order som aldrig varit gul/grön Bekräftad 6:e December ligger kvar på "Beställd, förväntas i lager 8 december 2020, 1 st."
När uppenbarligen en tidigare order flyttades till Förväntad 22 december

Det kan finnas många anledningar.
PMa mig dessa 2 ordernummer så ska jag kolla på det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen stämma att Netonnet har i lager fortfarande? Bör ju vara orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Kan det verkligen stämma att Netonnet har i lager fortfarande? Bör ju vara orimligt.

Svårt att veta helt säkert, men de har ju tydligen svarat jakande på att folks befintliga beställningar ska levereras samt att det inte ska vara något misstag att de har enheter att sälja när folk frågat (#18785930).
Men det kan ju vara fel i flera led...

Känns som att de isf måste haft mindre kö än en del andra butiker, men det är väl iofs inte helt omöjligt.
För mig personligen är de inte högst i listan var jag beställer grejer, allt annat lika, så jag kan ju utifrån mina egna preferenser föreställa mig att de kanske har mindre kö uppbyggd än Komplett/Webhallen/Inet/...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Kan det verkligen stämma att Netonnet har i lager fortfarande? Bör ju vara orimligt.

Verkar så, alla vi som hade bokat tycks ha blivit tilldelade enligt supporten. Åtminstone vi som frågat 😅

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Jag tog en chansning att köpa en på Netonnet idag, kommer den nästa vecka hinner jag avboka mina andra beställningar.

Permalänk
Skrivet av fetklock:

Min "Bekräftad 6e december" på 5800X på komplett, blev just gul igen och "Förväntad 22 december". De fick väl in en dyrare order på en dator och tog "min" CPU till den istället..

Skulle du kunna skicka ditt ordernummer till @komplett så skickar jag mitt så de kan jämföra varför det beter sig udda mellan våra ordrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Verkar så, alla vi som hade bokat tycks ha blivit tilldelade enligt supporten. Åtminstone vi som frågat 😅

Även jag har inne beställning hos netonnet sedan 26/11 och fick beskedet att den är reserverad och skickas på måndag.
Så det verkar stämma!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Nu skickades min 5900X från webhallen, ordernummer 0141 beställdes kl 15:03

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Nu skickades min 5900X från webhallen, ordernummer 0141 beställdes kl 15:03

om det enbart är 5900x så är jag 233 platser bakom på 15:04 =(

Grattis till dej dock !

Permalänk
Medlem

Och där tog det slut på Netonnet. Då var det ändå på riktigt.

Bra för oss som var långt ner hos andra butiker eller inte hade beställt alls

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Min 5900X från Webhallen beställd 15:03 med ordernr: 0065 har nu skickats. Tack Patrik för all info och uppdateringar du har delat med dig av.