Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Och där tog det slut på Netonnet. Då var det ändå på riktigt.

Bra för oss som var långt ner hos andra butiker eller inte hade beställt alls

Netonnet gjorde likadant för någon vecka sen och jag lyckades få hem en. Eller jag hade redan en beställning lagd, men den var väldigt sent gjord. Det regnar 5900X över dem. Grattis till er som fick in en beställning.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Svårt att veta helt säkert, men de har ju tydligen svarat jakande på att folks befintliga beställningar ska levereras samt att det inte ska vara något misstag att de har enheter att sälja när folk frågat (#18785930).
Men det kan ju vara fel i flera led...

Känns som att de isf måste haft mindre kö än en del andra butiker, men det är väl iofs inte helt omöjligt.
För mig personligen är de inte högst i listan var jag beställer grejer, allt annat lika, så jag kan ju utifrån mina egna preferenser föreställa mig att de kanske har mindre kö uppbyggd än Komplett/Webhallen/Inet/...

Skrivet av brize:

Verkar så, alla vi som hade bokat tycks ha blivit tilldelade enligt supporten. Åtminstone vi som frågat 😅

Skrev till dem i chatten för kolla läget efter jobbet, jag har en reserverad 5900x! Fyfan va gött, cyberpunk är räddat nu när jag fick my zotac 3080 amp holo 2 dagar sen ^^

Permalänk
Medlem

komplett ändrade även min order från bekräftad den 6december till gul och förväntad 22december trist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Skrev till dem i chatten för kolla läget efter jobbet, jag har en reserverad 5900x! Fyfan va gött, cyberpunk är räddat nu när jag fick my zotac 3080 amp holo 2 dagar sen ^^

Kul, då borde även jag ha en reserverad 5900X hos dem som jag beställde 26/11. 🙂

Det står dock fortfarande bara ”Mottagen” på mina sidor hos NoN, har detta ändrats för dig eller er andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Kul, då borde även jag ha en reserverad 5900X hos dem som jag beställde 26/11. 🙂

Det står dock fortfarande bara ”Mottagen” på mina sidor hos NoN, har detta ändrats för dig eller er andra?

Mitt har inte ändrats sig men jag väntar tills måndag innan jag blir orolig.
Så har det inte hänt något när jag slutat jobbet på måndag blir det att kontakta deras support igen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Kul, då borde även jag ha en reserverad 5900X hos dem som jag beställde 26/11. 🙂

Det står dock fortfarande bara ”Mottagen” på mina sidor hos NoN, har detta ändrats för dig eller er andra?

Loggade faktiskt inte in, jag bara kasta mig för att göra ett köp.
Sen skrev jag 3 timmar senare efter jobbet i chatten med en person. Kan kolla närmre på det ^^

Edit:
Lyckades logga in: Står mottagen, personen jag skrev med sade den var reserverad och att jag skulle skynda mig om jag ej hade beställd då de hade ett par kvar. Detta skedde då vid 18:20

Permalänk
Medlem

webhallen nu på 5900x

Köstatus: Uppdaterad 2020-12-04
15:03 1-95
15:04 96-167
15:05-16:00 168-262

Permalänk
Medlem

Fanns en 5950x i Sisjön (netonnet) så jag norpa den!
Hämtar imorgon
Tips på bra moderkort + ram? budget ~10k
Byter nog ut H150i med, tips på kylare? Funderar på Noctua-monstret..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Skrivet av goat:

Hur gick det med det här, har du fått någon 5900X skickad till dig från Inet idag, eller någon nytt förväntat datum?

Nope, nu står det Försenad inleverans istället, vet inte om man ska skratta eller gråta.

Visa signatur

Dynamic O11, RMx1000, MSI 570X Unify, Ryzen 5900X, Sapphire 7900XTX Nitro+, Vengeance LPX 3600/64GB, 970 EVO 1TB/A2000 1TB/870 QVO 1TB/1TB 2.5"/3TB 3.5" + 5TB 2.5" USB3.0, Arctic Freezer II 360/6st P12 120mm/2st P8 80mm, MSI MAG342CQR+AOC 27G2U, Logitech G502 och G613 Lightspeed. MSI GT72 Dominator Pro 2QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Fanns en 5950x i Sisjön (netonnet) så jag norpa den!
Hämtar imorgon
Tips på bra moderkort + ram? budget ~10k
Byter nog ut H150i med, tips på kylare? Funderar på Noctua-monstret..

NHD15 eller så kör på arctic freezer II 280/360/420
Mobo.. svårt att säga, men dark hero från Asus är väldigt poppis nu

Permalänk
Skrivet av Cxod:

NHD15 eller så kör på arctic freezer II 280/360/420
Mobo.. svårt att säga, men dark hero från Asus är väldigt poppis nu

Har Arctic Freezer II 360 isatt och klar hahaha om man nu hade en CPU och sätta den på hahaha skämt o sido tror den kommer bli riktigt guld, valde MSI X570 Unify som dock ligger i samma beställning som 5900x.

Visa signatur

Dynamic O11, RMx1000, MSI 570X Unify, Ryzen 5900X, Sapphire 7900XTX Nitro+, Vengeance LPX 3600/64GB, 970 EVO 1TB/A2000 1TB/870 QVO 1TB/1TB 2.5"/3TB 3.5" + 5TB 2.5" USB3.0, Arctic Freezer II 360/6st P12 120mm/2st P8 80mm, MSI MAG342CQR+AOC 27G2U, Logitech G502 och G613 Lightspeed. MSI GT72 Dominator Pro 2QE.

Permalänk

Pc-konsulten verkar ha 5600x och 5950x tillgängliga att skicka 9 december.

Permalänk
Medlem

Avbokat på 4 ställen så 4 andra kommer längre fram i köerna, får bli andra julklappar i år.

Permalänk
Medlem

Nu är 5800X även slutsåld på computersalg. Checkade in några gånger under dagen och verkade försvinna 2 i timmen. Trodde efterfrågan var större men butiker med normalpris har kanske börjat leverera nu senaste dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Mitt har inte ändrats sig men jag väntar tills måndag innan jag blir orolig.
Så har det inte hänt något när jag slutat jobbet på måndag blir det att kontakta deras support igen.

Då kan nog även jag sitta still i båten, blev bara lite fundersam om det borde stå "reserverad" istället för "mottagen" på orderstatusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Då kan nog även jag sitta still i båten, blev bara lite fundersam om det borde stå "reserverad" istället för "mottagen" på orderstatusen.

Fredag kväll kan vara kaos för dem, vi får hålla tummarna för oss båda och så ser vi vad de säger efter helgen. Låter inet beställningen ligga tills jag vet mer garanterat 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Då kan nog även jag sitta still i båten, blev bara lite fundersam om det borde stå "reserverad" istället för "mottagen" på orderstatusen.

Skrivet av Cxod:

Fredag kväll kan vara kaos för dem, vi får hålla tummarna för oss båda och så ser vi vad de säger efter helgen. Låter inet beställningen ligga tills jag vet mer garanterat 😊

Det är samma för mig med

Permalänk

Avbeställd min order hos Webhallen. Jag var långt bak i kö eftersom min order var lagt 15:30 och säkert skulle inte få tills slutet av året. Fick tag på en 5900x på NON igår kväll så hoppas senast på tisdag nästa vecka har jag fått min CPU.

Permalänk

Precis varit och hämtar ut min 5600x från Inet, men saknar fortfarande GPU. Den som väntar på något gott...men, jag tycker det är sjukt snårigt med vilka RAM-minnen man ska satsa på, ska enbart gejma, kikat på Ballistix 16gb 3600mhz cl16 men slutsålt överallt, finns det något likvärdigt eller vad rekommenderar ni? Kommer använda ett mATX B550 mortar wifi. Hade varit snällt med lite tips!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Precis varit och hämtar ut min 5600x från Inet, men saknar fortfarande GPU. Den som väntar på något gott...men, jag tycker det är sjukt snårigt med vilka RAM-minnen man ska satsa på, ska enbart gejma, kikat på Ballistix 16gb 3600mhz cl16 men slutsålt överallt, finns det något likvärdigt eller vad rekommenderar ni? Kommer använda ett mATX B550 mortar wifi. Hade varit snällt med lite tips!

Ska du mest spela, i 1440p eller högre, med nyare GPU samt CPU, så är det ju GPU som är flaskhals. Mao skall inte spela någon roll vad gäller minnen, 3200 CL16 eller 3600 CL18 duger gott. Bättre att lägga pengarna du sparar på t.ex. bra kylning eller större SSD än snabbare RAM alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jukkajalava:

Avbeställd min order hos Webhallen. Jag var långt bak i kö eftersom min order var lagt 15:30 och säkert skulle inte få tills slutet av året. Fick tag på en 5900x på NON igår kväll så hoppas senast på tisdag nästa vecka har jag fått min CPU.

Fick du den bekräftad eller bara mottagen?
Flera av oss väntar på svar också ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Precis varit och hämtar ut min 5600x från Inet, men saknar fortfarande GPU. Den som väntar på något gott...men, jag tycker det är sjukt snårigt med vilka RAM-minnen man ska satsa på, ska enbart gejma, kikat på Ballistix 16gb 3600mhz cl16 men slutsålt överallt, finns det något likvärdigt eller vad rekommenderar ni? Kommer använda ett mATX B550 mortar wifi. Hade varit snällt med lite tips!

Jag är i liknande sits, se #18773343 och svaren från Tellus82 längre ner.

Permalänk
Skrivet av Cxod:

Fick du den bekräftad eller bara mottagen?
Flera av oss väntar på svar också ^^

Den är bekräftat. visade grön ikon på deras hemsida att CPUn var i lager när jag beställde. Kollade igen 1 timme senare och så blev det gul ikon för att förhandsboka. De hade säkert begränsad antal på lager men tog slut rätt fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jukkajalava:

Den är bekräftat. visade grön ikon på deras hemsida att CPUn var i lager när jag beställde. Kollade igen 1 timme senare och så blev det gul ikon för att förhandsboka. De hade säkert begränsad antal på lager men tog slut rätt fort.

Jag misstänker att du missförstod frågan, han undrar nog mer vad det står på din ”Mina sidor” hos NetOnNet under orderstatus, står det mottagen där eller något annat? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Precis varit och hämtar ut min 5600x från Inet, men saknar fortfarande GPU. Den som väntar på något gott...men, jag tycker det är sjukt snårigt med vilka RAM-minnen man ska satsa på, ska enbart gejma, kikat på Ballistix 16gb 3600mhz cl16 men slutsålt överallt, finns det något likvärdigt eller vad rekommenderar ni? Kommer använda ett mATX B550 mortar wifi. Hade varit snällt med lite tips!

Samma problem här, har alla delar förutom minnen liggandes och väntar på att plockas i en ny burk. Från vad jag ser så finns det bara två vettiga alternativ (för 32Gb(2x16) kit) - antingen Ballistix eller Triden Neo C. Ballistix, som sagt, finns inte i lager någonstans, men framgår av flera butiken att det kommer något leverans i mitten/slutet av december. Andra alternativ är Trident Neo C, som finns just nu för ca 2200 vilket känns lite dyrt då den gick för 1800 under black friday sale... men men, det kanske blir ännu dyrare nu med tiden när micron fabriken bestämd att de ska ha ännu en "olycka" för att höja priser på minnen..
Edit:
Precis som nämns i tidigare inlägg

Skrivet av omipoen:

Jag är i liknande sits, se #18773343 och svaren från Tellus82 längre ner.

Micron-e die verkar vara väldigt snällt gällande överclocking, nästan i samma nivå med samsungs b-die från vad jag sett från flera källor. Det och priset är nog anledningar till att jag, personligen, försöker hålla ut och vänta tills ballistix finns i lager igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Haha jag är ett nytt moderkort(Strix B550-F wifi), samt lyckades beställa Trident Nero 32gb 3600mhz från Proshop för 1800 under black week, samt ny ny kylare från Webhallen för 300kr(CM Hyper 212 Black Ed) och en 3080 sedan Oktober, så nu saknas bara en 5600X innan nedmontering och montering kan börja.

Men det är väl bara att räkna med att det blir inget under 2020 iafall, utan första riktiga veckan i Januari känns mest lovande utifrån vad det står på Mina Sidor på Inet.

Har ändå inte riktigt tid att montera dator och installera om Windows runt Julveckorna så det är OK för mig

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Webhallen har varit väldigt aktiv med kommunikation här på forumet Processorerna verkar levereras oproportionerligt till de olika återförsäljarna i Sverige, så jag inte vad mycket mer Webhallen skulle kunna göra.

Kanske det som är lite av problemet, man får högre förväntningar.
Mitt ärende gäller dock både moderkort och 5600x.

Allt började för mig i oktober, då det länkades ett Tomahawk moderkort i fyndtråden.

2020-10-19 17:33 #18670810
Produkt: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI

2020-10-20 20:59 #18673010
Det här blev ju lite knasigt, eller sent då jag aldrig behövt BankId för att betala på internet förut(vad är det för fel på sms signering), så innan jag kunde köpa så tog de slut. Netonnet verkar ta från andra butiker om man frågar i deras personal(generell fråga jag hade till dem) men inte Webhallen.

2020-11-11 22:23 #18720630
Ett konstaterande i den här tråden, lite ledsen på det här med Webhallen...

2020-11-12 08:53 #18721054
B550 Tomahawk en bra kompromiss, men jag litar på Webhallen då det är "på väg", vad nu menas med det...

Sidan 31
2020-11-12 09:14 #18721094
X570 Tomahawk bör landa inom kort, skeppades ut från MSI i Hongkong den 5e nov

/Patrik

Så jag fortsätter vänta, och vänta.

Vad jag kan minnas så stod det fram till 20-11-30 "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
När jag kollar status på mina ordrar.

20-11-30 Går jag in på Inet(Cybermåndag), ser att det finns ett X570 TOMAHAWK WIFI och ett B550 Tomahawk i lager, slår till.
Avbeställde Tomahawk moderkorten från Webhallen då.
Båda är levererade från Inet i torsdags

Sedan en vecka(Black Week) fram till 20-12-02 om själva X570 TOMAHAWK WIFI
Webblager: "Hos vår leverantör 44st"
Dagen efter inget webblager, bara standard "Ej i lager" (50+ på väg)
Så antagligen skeppades de ut till kund men 40 dagars väntetid känns lite för länge, missade även alla erbjudanden Black Week när det gäller moderkort.

Vem är Webhallens leverantör?
Vad har HongKong med det här att göra om det tar över 3 veckor att leverera till en leverantör?
Hur kan man då gladeligen ta betalt och säga på väg, när man inte har en aning om när varor kommer in?
20-12-03 finns igen inga Tomahawk på Webhallens lager, men de är på väg...

Ja, Inet hade i lager men man kan inte säga på väg hur länge som helst, då är det bättre med ett spekulerat datum en månad bort.
Så i det här fallet vinner Inet.

Dold text

Gällande 5600x, ett kösystem som säger:
15:02-15:28 0-100 säger väl inte någonting för mig om jag inte vet när varor kommer in.
Fortfarande "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Samtidigt som det verkar finnas ett överflöd på 5900x då de flesta verkar ha fått en sådan.

Statistik är ju lite svårt när man inte ens vet hur många processorer som tillverkas och skeppas, hur lång tid det tar att leverera.
Hur många procent av fabriken som gör processorer till Xbox och Ps5 vilket gör att vanligtvis så kanske de hade haft resurser att tillgodose pc marknaden bättre.

Sen har företag olika struktur när det gäller tillgång och efterfrågan, hur de jobbar och i år verkar allt slagit rekord, exempelvis hade NoN kylaren Noctua NH-U12A i webblager 6/11 men den har inte levererats alls så det bästa är egentligen att vänta tills det man vill ha finns i butik, men hypen har blivit lite väl hög känns det som :/
Vilket gör att man även blir mer ledsen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad detta kan vara?

Min 5900X skickades igår, så bör ju ha något med det att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

Någon som vet vad detta kan vara?

https://i.imgur.com/WezJHTi.png

Min 5900X skickades igår, så bör ju ha något med det att göra.

Antagligen din spelkod (Far Cry 6) som följer med köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerex132:

Antagligen din spelkod (Far Cry 6) som följer med köpet.

Ah, verkar ju logiskt. Hade glömt att det följde med på köpet.